היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיווק ירוק בתחבורה ציבורית - רכבת ישראל

עבודה מס' 067212

מחיר: 616.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם שיווק ירוק יביא לשינוי בכוונות ההתנהגותיות של צרכנים בשירותי תחבורה ירוקה (נסיעה ברכבת).

15,721 מילים ,27 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בעית התחממות הגלובוס והטרנד העולמי הירוק מהווים הזדמנות עסקית עבור רכבת ישראל. המחקר בוחן האם שיווק ירוק יביא לשינוי בכוונות ההתנהגותיות של צרכנים בשירותי תחבורה ירוקה (נסיעה ברכבת).
המדובר במחקר שדה כמותי. אוכלוסיית המחקר מונה 119 נחקרים, נוסעי תחבורה ציבורית, הממתינים בתחנות הסעה של מוניות שירות ו/או אוטובוסים בארבעה מוקדים (ת"א, חיפה, ב"ש וירושלים), באמצעות מדגם מקרי, שנדרשו למלא שאלון הבנוי ע"פ סולם ליקרט (שאלות סגורות).
משתתפי המחקר מביעים רגשות חזקים כלפי ענייני סביבה, לעומת האמור, רמת הידע של כלל הציבור בנושאי סביבה בינונית למדי. משתתפי המחקר מביעים הערכה בינונית-גבוהה לנוחות הנסיעה ברכבת ונוסעים כ- 43 דקות בממוצע בציר הנסיעה העיקרי.
מניתוח שאלת אגב במחקר, מרבית הציבור אינו נוטה לשלם תוספת מחיר עבור השימוש ברכבת חשמלית, ומיעוט מוכנים לשלם תוספת מחיר נמוכה יחסית. יחד עם זאת, ככל שעולה רמת ההכנסה וככל שעולה רמת ההשכלה של הציבור, כך עולה הנטייה לשלם תוספת מחיר זו.
לאור מערכת הקשרים המתקבלת בין ידע ויחס רגשי לבין מספר ימי הנסיעה הצפוי בעתיד, ולבין הכוונה לעשות שימוש ברכבת לאור יתרונות בתחום הסביבה, מומלץ למתמקד בעיקר במסרים רגשיים כלפי הסביבה כגורם שישפיע באופן חיובי על כוונת השימוש ברכבת, ולאחר מכן על מספר ימי הנסיעה הצפוי, וברמה משנית במסרים הכרוכים ב-"ידע", שכן השפעת הידע על כוונת השימוש ועל מספר ימי הנסיעה הצפויים נמוכה יותר.
ניתוח השפעת המשתנים הממתנים מצביעה על העדר השפעה של רמת נוחות הנסיעה על הקשר בין יחס רגשי לסביבה, ובין ידע בתחום הסביבה, הן לבין כוונת השימוש ברכבת והן לבין מספר ימי הנסיעה הצפויים.
מאידך, נמצאה השפעה ממתנת של משך הנסיעה בקשר שבין ידע לבין כוונת השימוש בעתיד ברכבת לאור יתרונות זיהום סביבה. בקרב אלה הנוסעים נסיעות קצרות הקשר בין ידע לבין כוונת השימוש העתידית חיובי מובהק, אך קשר זה אינו מובהק בקרב אלה הנוסעים נסיעות ארוכות יחסית.
לאור ממצאי המודלים של רגרסיה ליניארית להסבר המשתנים התלויים, מומלץ לקיים פעילות שיווקית כדלהלן:
* להגביר את רמת הידע של הציבור בנושאי סביבה, ולהגביר את התפיסה של נוחות הנסיעה ברכבת, לרבות היבטי צפיפות ונגישות לתחנות הרכבת על מנת להגדיל את מספר ימי הנסיעה הצפויים בעתיד ברכבת.
* לשמר ולהגביר את רמת היחס הרגשי כלפי ענייני סביבה בקרב הציבור, ולהגביר את התפיסה של נוחות הנסיעה ברכבת, לרבות היבטי צפיפות ונגישות לתחנות הרכבת, על מנת להגביר את כוונת הנסיעה העתידית ברכבת.

מומלץ לקיים מחקרי מעקב ובקרה, באמצעות סקרים חוזרים, הן על מנת לבחון שינויים ומגמות בעמדות ותפיסות הציבור לאורך זמן, על מנת לבחון יעילות יישומן של החלטות ניהוליות / שיווקיות, והן על מנת לאפשר קבלת החלטות אסטרטגיות שיווקיות.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.2 הצגת הארגון
1.3 הצגת הבעיה העסקית הנחקרת
1.3.1 רקע כללי לבעיה- הטרנד הירוק
1.3.2 הבעיה הגלובלית
1.3.3 בעיה מקומית- המצב חמור בישראל
1.4 השפעת הטרנד הירוק בתחבורה הציבורית
1.4.1 חברת "אגד"
1.4.2 רכבת ישראל
1.5 בעיה גלובלית ומקומית מחד והזדמנות מנגד
1.6 הבעיה העסקית
1.7 שאלת המחקר
1.8 מטרות העבודה
1.8.1 המטרות התיאורטיות
1.8.2 המטרות היישומיות
1.9 הדיסציפלינה של המחקר
2. סקירת ספרות, רציונל ומודל, השערות ומשתנים
2.1 סקירת ספרות
2.1.1 הגל הראשון - ההמראה לא צלחה
2.1.2 מבט לעתיד- האם ירוק או "ורוד" יותר
2.1.3 האם שיווק חברתי / סביבתי משפיע על כוונות התנהגותיות?
2.1.4 האם יש מקום לפרסום ירוק של מוצרים / שירותים?
2.1.5 מהו המסר הנכון - היתרונות או הסכנות (הסביבתיים)?
2.1.6 פילוח של שוק המטרה - צרכנים ירוקים
2.1.7 באיזו אסטרטגיה שיווקית "ירוקה" יש לנקוט?
2.1.8 האם צרכנים יהיו מוכנים לשלם יותר עבור מוצרים ירוקים?
2.1.9 המשימה אינה קלה
2.2 רציונל המחקר ומודל המחקר
2.3 השערות המחקר
2.4 משתני המחקר
2.5 מהימנות ותוקף
3. מתודולוגיה
3.1 גישת המחקר
3.2 אוכלוסיית המחקר, כולל מדגם ושיטת דגימה
3.2.1 אוכלוסיית המחקר
3.2.2 המדגם
3.2.2.1 סוג המדגם
3.2.2.2 גודל המדגם
3.3 תיאור כלי מדידה והפניה לשאלון המצורף כנספח
3.3.1.1. תוקף כלי המחקר
3.3.1.2. מהימנות
3.4 עיבוד נתונים
3.4.1 סטטיסטיקה תיאורית
3.4.2 סטטיסטיקה היסקית
3.4.3 מידע נוסף
3.5 תרומת ממצאים להשגת מטרות המחקר
3.6 נגישות לשדה המחקר
3.7 מגבלות המחקר
4. ממצאים
4.1 סטיסטיקה תיאורית
4.2 סטיסטיקה היסקית
4.3 ממצאים נוספים
4.4 הנטייה לשלם תוספת מחיר עבור נסיעה ברכבת חשמלית
4.5 סיכום ממצאים
4.6 מודל המחקר המתוקף
5. דיון וניתוח
6. מסקנות והמלצות
6.1 תיאורטי
6.2 יישומי לשיווק ירוק
6.3 יישומי לרכבת
6.4 רפלקציה אישית
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים

קטע מהעבודה:

רכבת ישראל מעוניינת להגיע אל מספר יעדים ובעיקר הגדלת תפוסת המושבים ברכבות, עידוד העדפת תחבורה ציבורית בכלל ונסיעה ברכבת ישראל בפרט. דהיינו, רכבת ישראל מבקשת להגדיל את המכירות בפעילות הליבה העיקרית של החברה, הסעת נוסעים.
מבוקש להגדיל את המכירות לקראת הגידול הצפוי ביכולתה של הרכבת להסיע המונים (עם הגידול בתשתיות ועם ההצטיידות בציוד נייד נוסף) וכן להגדיל את המכירות בשעות "השפל", בין השעות 10:00 עד 15:00 בימי חול. השגת היעדים הנ"ל באמצעות מינוף הטרנד העולמי הירוק תוך הדגשת היתרונות הסביבתיים של הרכבת להגדלת המכירות.

תגים:

שיווק ירוק · תחבורה ציבורית · רכבת ישראל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיווק ירוק בתחבורה ציבורית - רכבת ישראל", סמינריון אודות "שיווק ירוק בתחבורה ציבורית - רכבת ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.