היישום אינו מחובר לאינטרנט

מחירי הדיור בישראל

עבודה מס' 071119

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם הגורמים העיקריים לעליית מחירי הדיור בישראל ב-30 שנים האחרונות?

5,109 מילים ,12 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

קניית דירה היא אחת ההחלטות החשובות בחיים. על מנת לקבל את ההחלטה הטובה ביותר יש לאסוף את כל הנתונים הרלוונטיים החשובים ולנתח את המידע בקפידה. החלטה על רכישת דירה שאינה מתבססת על שיקול דעת עלולה להפוך לטעות יקרה. תכנון יסודי של תהליך קניית הדירה הוא הכרחי. אתם מוזמנים להמשיך לקרוא בכדי ללמוד כיצד יש לשקול את ההחלטה החשובה הזו.
מחירי הדירות בישראל עלו בשלוש השנים האחרונות עלייה חדה: מדצמבר 2010 עד אוגוסט 2013 נרשמה בהם עלייה ריאלית של 35 אחוזים - קצב שנתי ממוצע של כ-12 אחוזים, הרבה מעבר לקצב עלייתם בטווח הארוך. על רקע זה יש חשש שעליית המחירים מנותקת מגורמי היסוד של השוק ומבוססת על ציפיות לרווחי הון, כלומר שמדובר בתהליך בועתי. בועה במחירי הדירות מוגדרת כפער בין המחיר בפועל ל"מחיר הפונדמנטלי" , ועל כן תלוי בגורמי הביקוש וההיצע בשוק הדיור וכן בריביות המשפיעות על שיעורי ההיוון. במצב של בועה עליית מחירי הנכסים מונעת בעצם מציפיות המזינות את עצמן, כלומר מן נבואה המגשימה את עצמה. צפי לעליית מחירי הנכסים מביא לגידול של הביקוש להם מתוך רצון של משקיעים לייצר רווחי הון. עליית הביקוש מביאה לעליית מחירי הנכסים, ובכך הציפיות מתגשמות גם אם גורמי היסוד בשוק אינם תומכים בעליית המחיר. על בסיס הגדרה זאת של בועת מחירים, נבחן בעבודה זאת את קיומה של בועה במחירי הדיור בישראל בהתאם לגישות המקובלות בספרות ובהתאם למספר גורמים מסבירים שונים אשר באפשרותם לתת לנו את המרכיבים המשפיעים ביותר על מחירי הדיור במדינת ישראל.
בחלק הראשון של עבודתי אציג סקירת ספרות אשר סוקרת ומגדירה את מצב הרקע למחירי הדירות בישראל, את הגורמים העיקריים אשר הביאו את למחירים אלו את המענה המדיני-חברתי שניתן לסוגיה זו על מנת להטיב עם הסוגיה הנ"ל.
בחלק השני בעבודתי אנתח נתונים מתוך הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של ה-30 שנים האחרונות בנושא הדיור בישראל. לבסוף אציג סיכום המשלב את בחינת הפרמטרים הנבחנים ואנסה לענות על שאלת המחקר והנחותיה לאור הסיכום הנ"ל.
בחרתי בשיטת מחקר זו מפאת רצוני לתאר את התופעה של עליית מחירי הדיור במדינתו, וכן לבחון לעומק את התופעה וסיבותיה. רק באמצעות מחקר מסוג זה יכולתי להבין את המשמעויות והפירושים השונים הניתנים לנושא.
לנושא זה חשיבות רבה בעיני בשל העובדה שיותר מבעבר, חשיבות נושא הדיור ומתן ההזדמנות לכל אזרח לקנות דירה במדינת ישראל צריכה להיות בראש סדר העדיפות של ממשלת ישראל. לא יתכן כי אזרחים רבים יעבדו במשך שנים, ירוויחו משכוות נאות ועדיין לא יוכלו לרכוש דירה בשל אי מתן לגיטימציה לכך ע"י מדיניות הממשלה.
חשוב לציין שנושא זה הינו רחב מאוד בהיבט החומר אותו הוא מכיל ואליו הוא מתקשר ישירות או בעקיפין כגון: דירות חדשות מול ישנות, דירות בפריפריה ומדיניות בנק ישראל והאוצר בנושא. לא אסקור את נושאים אלו בעבודתי זו על מנת להישאר ממוקד ככל שניתן על הנושאים אשר ביכולתם לתת לי מענה על שאלת המחקר.
לאור הדברים שציינתי עד כה, בחרתי לבחון ולנסות לענות על שאלת החקר המובילה בעבודה זו והיא: מהם הגורמים העיקריים לעליית מחירי הדיור בישראל ב-30 שנים האחרונות?

תוכן עניינים
1. מבוא
2. מטרות המחקר והמתודולוגיה
3. סקירת ספרות
3.1 רקע למחירי הדיור בישראל
3.1.1 ניתוח הנתונים
3.2 השפעות השכר הממוצע על עליית מחירי הדיור
3.2.1 ניתוח הנתונים
3.3 השפעות התחלות הבנייה על עליית מחירי הדיור
3.3.1 ניתוח הנתונים
3.4 השפעות היצע הדיור על עליית מחירי הדיור
3.1.4 ניתוח השפעות היצע הדיור על עליית הדיור
3.5 השפעות שכר הדירה על עליית מחירי הדיור
3.6 השפעות הריבית על עליית מחירי הדיור
3.7 ניתוח כלל הגורמים שהביאו לעליות מחירי הדיור
4. שיטת המחקר
4.1 מטרת המחקר
4.2 כלי המחקר
4.3 משתני המחקר
4.4 הליך המחקר
4.5 שיטת איסוף הנתונים
5. ממצאי המחקר
5.1 נתוני הלמ"ס בין השנים 1981-2010
5.2 רגרסיה המחקר תוך הפחתה חוזרת של משתנים
6. דיון ומסקנות
6.1 תרומת המחקר הנוכחי
6.2 מגבלות המחקר הנוכחי
6.3 כיווני המשך למחקר הנוכחי
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

רוב הקונים הינם קונים שיכולים להרשות לעצמם פיננסית כאשר שיעור הריבית הנמוך וההחזרים החודשיים היחסית נמוכים וקורצים להם (פלוג, 2013). על פי Conttesy (2012), עליות בביקוש להשכרת דירות מגדיל את שיעור בעלי הדירות ולהפך. בנוסף טוען Conttesy (2012), כי הדור הצעיר מפחד מההתחייבות, מהסיכונים והאחריות שבקניית בית. לפיכך גדל הביקוש לדירות שכורות ובהשפעה ישירה מוביל הדבר לעליית מחירים של הדירות אשר נקנות לצורכי השקעה באזורים מבוקשים. במדינת ישראל שוק שכירויות הינו שוק פרטי בלתי מפוקח ובשיעורי שכירות הולכים וגדלים בעיקר באזורי ביקוש, , הצרכן הישראלי המבוסס מעדיף לקנות דירה להשקעה, ולהישאר עם נכס על פני חלפות השקעה אחרות פחות מניבות כלכלית.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחירי הדיור בישראל", סמינריון אודות "מחירי הדיור בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.