היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמכרות לאלכוהול - סיבות, מאפיינים ודרכי טיפול בקרב מתבגרים

עבודה מס' 070987

מחיר: 399.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תופעת ההתמכרות לאלכוהול בקרב מתבגרים ספציפית, מאפייני ההתמכרות, הגורמים שלה ושיטות טיפול אפשריות אשר עשויות לעזור למתבגרים עם הבעיה.

6,931 מילים ,57 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

שתיית אלכוהול נחשב למנהג מותר ומקובל חברתית ברוב התרבויות בעולם. אם זאת, שימוש ממושך ומופרז באלכוהול יכול להוביל לתוצאות הרסניות לאדם, במובנים רבים, ואף להתמכרות (דנון ושינפלד, 2011). מה שמביא חוקרים רבים לחקור את תופעת ההתמכרות לסמים ולאלכוהול, והגורמים שמובילים את האנשים למצב זה.
מטרת עבודה זו היא לבחון את תופעת ההתמכרות לאלכוהול בקרב מתבגרים ספציפית, ולבחון את מאפייני ההתמכרות, והגורמים שלה, מכיוונים שונים. כמו כן, אבחן שיטות טיפול אפשריות אשר עשויות לעזור למתבגרים עם הבעיה.
על מנת להבין את תופעת ההתמכרות לאלכוהול בקרב מתבגרים, ומה מניע את אותם מכורים, יש לבחון את התופעה מתוך גישה רב תחומית אשר כוללת התבוננות ברמה האינדיבידואלית הפסיכולוגית, ברמה החברתית, כמו כן ברמה התורשתית והביולוגית.
בעבודה הנוכחית נערכה סקירת ספרות של מניעי המכורים לאלכוהול אשר מקיפה את כל התחומים הללו. בנוסף, סקירה מקיפה של שתיית אלכוהול בגיל ההתבגרות, הגיל בו רוב האנשים מתנסים במשקה האלכוהולי הראשון שלהם. כמו כן, בנוסף למניעים כלליים, המאמר סוקר מניעים בקרב בני נוער בפרט, ממצאי מחקרים אשר נוגעים להשלכות השתייה, הבדלים בקרב קבוצות שונות ועוד. כמו כן, מוצעים סוגי טיפולים שונים, חלקם מיועדים לגמילה מוחלטת מאלכוהול, וחלקם ללמידת צורת שתייה נכונה ובלתי מזיקה, ולא לגמילה מוחלטת. לבסוף, נחתום בסיכום בו אדון על המסקנות שניתן להפיק מתוך הסקירה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון - הגדרות מאפיינים ושכיחות
1 הגדרות בסיסיות
1.1 אפיון התופעה
1.2 היקף התופעה
פרק שני - גיל ההתבגרות והתמכרות לאלכוהול
2 מי הם מתבגרים
2.1 התמכרות לאלכוהול לפי תאוריה של אריקסון
2.2 התמכרות לאלכוהול לפי תאוריה של מרגרט מהלר
2.3 אלכוהול ומתבגרים
פרק שלישי - הגורמים להתמכרות לאלכוהול בקרב מתבגרים
3 גורמים פסיכולוגיים
3.1 גורמי משפחה
3.2 גורמים חברתיים
3.3 גורמים תורשתיים וביולוגיים
פרק רביעי - דרכי טיפול
4 תוכנית 12 הצעדים
4.1 טיפול התנהגותי-קוגניטיבי
4.2 טיפול תרופתי וטיפול משולב
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

למרות השלב ההתפתחותי הרגיש בו המתבגרים נמצאים, מחקרים שנערכו במתבגרים גילו שהם פחות רגישים ממבוגרים לרוב התוצאות של צריכת אלכוהול (Spear & Varlinskaya, 2005). תחומי חוסר הרגישות של מתבגרים לאלכוהול כוללים רמזים להגבלת הצריכה, ובהם רגישות פחותה מאשר למבוגרים בתחומים אלה: פגיעה מוטורית בשל צריכת אלכוהול, דיספוריה (תסמונת המתבטאת במצבים של חרדה, חוסר מנוחה, אי-נוחות ודיכאון), פגיעה חברתית ודיכוי מערכת העצבים המרכזית, חמרמורת (Doremus et al. 2003).

תגים:

אלכוהול · סמים · התמכרות · דרכי טיפול · מתבגרים · התמכרויות · שכרות · התבגרות · בולמוס · אלכוהוליזם · סמים · פסיכו אקטיביים · ילדים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמכרות לאלכוהול - סיבות, מאפיינים ודרכי טיפול בקרב מתבגרים", סמינריון אודות "התמכרות לאלכוהול - סיבות, מאפיינים ודרכי טיפול בקרב מתבגרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.