היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמכרות לאהבה

עבודה מס' 061153

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור תופעת ההתמכרות ליחסים זוגיים מתוך הרצון להתאהבות והחיפוש לבני זוג תוך שילוב גישות פסיכופתולוגיות בפסיכולוגיה וכן תיאוריות סוציולוגיות שונות בנושא.

5,882 מילים ,15 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

המונח התמכרות לאהבה והשימוש בו הופיעו לראשונה בסיפרות הפסיכולוגית במאמרם של פיל וברודצקי "אהבה והתמכרות" ( .(PEEL AND BRODSKY 1974
השניים טענו כי סוגים שונים של אהבה הם למעשה סוגים של התמכרות העלולים להיות הרסניים יותר מסמים מוכרים. שנה לאחר מכם הופיע סיפרם בשם זהה למאמרם ובו ציינו השניים כי גם סיפור אהבה הנראה לכאורה אידיאלי עשוי להסוות, בעצם, נסיגה מן העולם. את ההתמכרות עצמה הם ייחסו לתחושת אי כשירות של שני בני הזוג. מאוחר יותר, אצל חוקרים אחרים הורחבה ההגדרה גם אל מעבר בני הזוג.

פיה מלודי (MELODI I990) בספרה: "התמכרות לאהבה" טענה כי התמכרות לאהבה היא תלות באדם מסוים, לאו דווקא בן או בת זוג אלא אדם שלכאורה אינו יכול לשאת את עובדת היותו של אדם אחר תלוי בו בצורה קיצונית.

בעבודה זו תסוקר תופעת ההתמכרות לאהבה, סיבות שקדמו לה, מאפייני המכורים לאהבה ומבנה מערכות היחסים של אלו. לאחר מכן תנותח תופעת ההתמכרות לאהבה מתוך גישות סוציולוגיות של סטיה ותיוג. יעשה ניסיון לענות על השאלה כיצד התלוותה המילה: "התמכרות" אשר היא בת לוויתם של הסמים והאלכוהול, דווקא אל האהבה אשר היא הסמל לאושר ואוטופיה נצחית. כיצד מגדירים כי מערכת יחסים אחת היא נורמלית והאחרת היא אב נורמלית ומי מגדיר זאת אנשי המקצוע או כי בי הזוג עצמם? על כמה מסוגיות אלו יעמוד סמינר זה.

תוכן העניינים:
הרקע להתמכרות לאהבה
דפוס ההתקשרות בינקות כהסבר להתמכרות לאהבה
טראומות בחוויות ילדות כהסבר להתמכרות לאהבה
מאפייני המכור לאהבה
על הבדלים בין המינים
מבנה מערכת היחסים של המכור לאהבה
התמכרות לאהבה על פי גישת הסוציולוגיה של הסטייה
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

פוקו, מישל, תולדות השיגעון בעידן התבונה , ירושלים, 1986.
שפירא ובן אליעזר , יסודות הסוציולוגיה, ,עם עובד, תל אביב, 1986
BECKER, H . 1976 , " DEVUANCE BY DEFINITION" IN L.COSER B. ROSENBERG, Sociological theory, Macmillan, New York. OP. CIT.PP476-482.
COOPER, DEBORA, CHOOSE SMART ,WWW.ASKHEARTBEAT.COM/
COSER, L, B. ROSENBERG (1976), OP. CIT, CH, 1.
EICHER, D., (1985) `LOVE ADDICTS' LACKING SENSE OF SELF-WORTH. THE DENVER POST, STEP. 16, SECTION E . DENVER, CO.
FEENEY , J.A. AND NOLLER , P. ( FEBUARY 1990), "Attachment Styles as a Predictor of Adult Romantic Relationships", JOURNAL OF PERSONALITY AND SOCIAL PSYCHOLOGY 58 (2):281-91. BRISBANE , AUSTRALIA : UNIVERSITY OF QUEENSLAND.
http://psyche.tvu.ac.uk/attachment/articles/90fn.html
Goodman, D. S. and Maultsby, M. C. (1974). Emotional well-being through rational behavior training. Springfield, IL: Charles C. Thomas.
HAYNES ,J. , A LE POIR , ,B . , ATTACHMENT AS A FACTOR... , THOUSAND OAKS , 1997.
MARINO, S.R. , LOVE'S MADNESS , JOURNAL OF AMERICAN CALTURE , BOWLING GREEN , SPRING 1998 ,VOL . 21 , 104 -5 .
MELODI , F. , LOVE ADDICTION, 1990.
PEELE , S AND BRODSKY , A. (AUGUST 1974) PSYCHOLOGY TODAY 8 (3) 22.
PUBLIC FORUM , LOVE : ADDICTION OR ROAD TO SELF REALIZATION? , THE AMERICAN JOURNAL OF PSYCHOANALYSIS 85: 359-64 (1975) .
SHAW , V. , ARE YOU OVER LOVE. http://www.askheartbeat.com/html/article16.html
SIMON , J., PUBLIC FORUM , LOVE ; ADDICTION OR ROAD TO SELF REALIZATION ' A SECOND LOOK. THE AMERICAN JOURNAL OF PSYCHOANALYSIS VOL.42, NO.3, 1982, 253-63.
TIMMRECK, T.C. , OVERCOMING THE LOSS OF LOVE , PSYCHOLOGICALREPORTS,1990, 66, 515-28.
WATKINS, C.K., (1975) , SOCIAL CONTROL, LONGMAN, LONDON, CH, 1

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמכרות לאהבה", סמינריון אודות "התמכרות לאהבה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.