היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין שינוי ארגוני לבין מוטיבציה ושביעות רצון של עובד בחברת Yes

עבודה מס' 070856

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר באמצעות שאלון.

6,572 מילים ,26 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

ארגונים משתנים כל הזמן והתופעה נפוצה במציאות הארגונית בימינו, עד שהיא מזוהה כמאפיין קבוע של ארגונים (סמואל,1996). כל שינוי נועד להביא לביטולו של מצב קיים ולהנהיג במקומו מצב חדש, השונה מקודמו. שינויי ארגוניים אינם מתרחשים באקראי, אלא הם תולדה של שורת תנאים מסוימים ופועל יוצא של גורמים המדרבנים אותם. שינוי ארגוני עשוי להתרחש כאשר נוצר צורך מוגדר להתמודד עם המצב המאיים על כושרו של הארגון או של אחד מחלקיו לתפקד בצורה מיטבית ( סמואל, 2012).
ישנם מחקרים המראים השפעות שונות של שינוי ארגוני, אחד מהם הוא המוטיבציה של העובד. ע"פ בר- חיים (2002) המוטיבציה בעבודה ובארגון היא אחד המרכיבים המרכזיים המעצבים את יחסי הגומלין בין הפרט לבין ארגון העבודה, המוטיבציה היא תופעה אישית הקובעת במידה רבה את יכולתו של הפרט בארגון להשיג את מטרותיו האישיות, והוא משאב מרכזי במימוש צרכיו וציפיותיו. הנהלת הארגון יכולה לטפח, או לדכא מוטיבציה בעבודה באמצעות מדיניות התגמול שהיא נוקטת. יכול להיות מקרה בו שינוי ארגוני עלול להפחית מוטיבציה של עובד, כך לדוגמא במחקרם של Caldwell, Herold, Fedor (2004) השינוי הארגוני גרם למוטיבציה של העובדים לרדת.
בנוסף, שינוי ארגוני עלול להשפיע על שביעות רצון של העובדים. שביעות רצון ע"פ בשארה (2012), היא תחושת סיפוק של אדם מעבודתו. שביעות רצון מסמנת סיפוק שחווים אנשים בעבודה שלהם, ורמת הסיפוק מתייחסת ומכוונת אל מגוון נושאים ומרכיבים בעבודה.עובדים שבעי רצון, מגלים רצון לעבוד ולהיות מעורבים יותר בנעשה בתחום עבודתם. שביעות רצון מערבת חוויה חיובית ותחושת סיפוק המביאה את העובד להמשיך לתפקד באורח יעיל וטוב, מתוך שהוא חש סיפוק מעבודתו ומבצע אותה כראוי שביעות רצון מחוזקת באמצעות התמיכה שהעובד זוכה בה בתוך הארגון. כך לדוגמא, במחקרו של בן משה (2007) השינויים שנעשו בבתי חולים הממשלתיים השפיעו על שביעות רצונם של העובדים, רמת השביעות הרצון שלהם הייתה נמוכה.
חברת "Yes" היא המותג של חברת D.B.S שירותי לוויו (1998) בע"מ המספקת שירותי טלוויזיה רב-ערוצית באמצעות הלוויינים עמוס 3 ו-עמוס 7. החברה הוקמה בשנת 1998 בעידוד שרת התקשורת לימור לבנת והחלה את שידוריה .לראשונה בחודש יולי 2000 Yes היא החברה היחידה בארץ המספקת שידורי טלוויזיה רב- ערוצים למנויים באמצעות לוויו, והיא גם החברה הראשונה שסיפקה שידורים דיגיטאליים ושירותי טלוויזיה אינטראקטיביים. מאז הקמתה, צברה החברה כ- 580 אלף לקוחות, המהווים כ-40% משוק הטלוויזיה הרב ערוצית, מעסיקה כיום כ-2300 עובדים.
בעבודה זו אבדוק את הקשר בין שינוי הארגוני שנעשה בחברת "Yes" לבין ההשפעה של השינוי על מוטיבציה ושביעות רצון של העובדים. האוכלוסייה שתיבדק היא המשל"ט- מוקד שילוח טכנאים. מוקד זה מחולק ל-3 צוותים: צוות צפון, צוות מרכז וצוות דרום ועוד צוותים שאומנם שייכים לחלק מהמערך הזה אך לא קשורים ליום העבודה של הטכנאי. מוקד משל"ט נמצא בנשר והוא בעצם אחראי לפעילות הטכנאים וקריאות השירות וההתקנות של כל הארץ. בשנה האחרונה נעשו כמה שינויים והם: מ-5 צוותים שכל צוות יצג אזור אחר בארץ, כלומר 5 צוותים ל-5 אזורים בארץ צומצם ל-3 צוותים, כלומר 3 אזורים שמייצגים את כל הארץ, פירוש השינוי הזה הוא החלפת צוות, כלומר פירקו את ה-5 צוותים ובנו 3 צוותים חדשים (אומנם, צוות אחד לא פורק, אלא היו אחראים על אזור חדש אחר) כלומר השינוי הוא באנשים בצוות. השינוי השני הוא מנהל חדש, היו כמה מהעובדים שכתוצאה ממעבר לצוות אחר כך גם קיבלו מנהל אחר, השינוי השלישי הוא התגמול של העובדים. בתחילה השינויים האלה לא היו קלים לעובדים וההסתגלות אליהם הייתה קשה, לכן ארצה לחקור ולדעת מהי ההשפעה של השינויים הללו על העובדים, האם הם גורמים למוטיבציה ולשביעות רצון. ישנה משמעות למעורבות העובדים בתהליכי השינוי כמשפיעים על שביעות רצון ומוטיבציה של העובדים ועל כן יש להמשיך ולחקור השפעת מעורבות העובדים על קבלת השינוי.
עבודה זו תבחן את הקשר שבין שינוי ארגוני בעבודה לבין שביעות רצון ומוטיבציה של העובד. המטרה היא לחקור את אוכלוסיית המשל"ט, ולבדוק איזו השפעה יש לשינוי ארגוני על העובדים. יש לכך חשיבות משום שנציגי משל"ט הם עובדים הנותנים שירות ואחריותם היא משמעותית עבור הלקוחות ועבור הצפייה בבית של הלקוחות לכן הרמת המוטיבציה ושביעות רצון בעבודה היא חשובה במיוחד. שאלת המחקר היא האם יש קשר בין שינוי ארגוני לבין מוטיבציה ושביעות רצון של העובד? שיטת המחקר היא כמותית.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1- סקירת ספרות
1.1 מוטיבציה
1.2 שינוי ארגוני
1.3 שביעות רצון
1.4 הקשר בין שינוי ארגוני למוטיבציה ושביעות רצון
פרק 2- שיטה
פרק 3- ממצאים
פרק 4- דיון, סיכום ומסקנות
רשימת מקורות

הערת מערכת: בעבודה חסר נספח השאלון, אך השאלות מופיעות בפרק הממצאים.

קטע מהעבודה:

אחד מחוקרי המוטיבציה בארגון (Robbins,2000) מגדיר אותה כנכונות להשקיע מאמץ רב בעבודה כדי להשיג מטרות ארגוניות והמותנית ביכולתו של העובד לספק לעצמו צורך אישי כלשהו. המרכיבים הבולטים הם מאמץ , מטרות ארגוניות וצרכים אישיים. ארגון העבודה מפעיל מסכת שלמה של תגמולים חיוביים ותגמולים שליליים (עונשים) כלפי עובדיו, לפי ההנחה הרווחת שכדי להניע אנשים לבצע משימות צריך לתמרן אותם באמצעות "המקל והגזר". גישה זו מניחה כי הפרט יתאמץ כדי לקבל מן הארגון תגמולים או כדי להימנע מעונשים. לפיכך, המוטיבציה חיונית להצלחה בעבודה וקיומה הוא אינטרס משותף של העובד ושל הארגון (ראיין ודסי, 2011)

תגים:

הנעה · תרבות ארגונית · שביעות רצון · עובדים · התנהגות ארגונית · מוטיבציה · התנגדות · שינוי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין שינוי ארגוני לבין מוטיבציה ושביעות רצון של עובד בחברת Yes", סמינריון אודות "הקשר בין שינוי ארגוני לבין מוטיבציה ושביעות רצון של עובד בחברת Yes" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.