היישום אינו מחובר לאינטרנט

העמדה לדין פלילי של אישי ציבור בראי השוואתי- הסדרי חסינות

עבודה מס' 070850

מחיר: 108.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: נושא למחקר: איזה הסדר חסינות ראוי לאיש ציבור, אם בכלל?

5,580 מילים ,45 מקורות ,2022

תקציר העבודה:

בעבודתנו בחנו את הסדרי החסינות השונים שיש לאנשי ציבור בארץ ובעולם. העבודה התמקדה בחברי כנסת, שופטים וראשי ממשלה. למדנו את סוגי החסינות, מי הם בעלי התפקידים שמקבלים אותה ובאיזו קונסטלציה. הבחנו בין חסינות מהותית לחסינות דיונית וכיצד עובד תהליך של בקשת חסינות או בקשה להסרת חסינות במדינות מסוימות. פירטנו את המודלים הנפוצים בעולם ובחנו את את היקף החסינות הנפוץ במדינות בהן יש מבנה פרלמנטרי דומה למדינת ישראל. לאחר שבחנו את הדין המצוי ולמדנו מהסקירה הבין לאומית, ניסינו לעצב דין רצוי להסדר החסינות לאיש ציבור ופירטנו את מסקנותינו.

סעיפי העבודה:
מבוא
חסינות הח"כים בישראל
רקע כללי
חסינות מהותית בישראל
חסינות מהותית בעולם
חסינות דיונית בישראל
חסינות דיונית בעולם
הסדרי חסינות בעולם
חסינות כפולה בהשוואה בין לאומית
ההיקף הראוי של החסינות בישראל
חסינות רהמ"ש בישראל
מה קורה בעולם?
חסינות שופטים בישראל
הנוהג בעולם
סיכום

קטע מהעבודה:

חסינות חברי כנסת בישראל רקע כללי: 120 הח"כים בישראל הם נציגים שנבחרו בבחירות דמוקרטיות לשמש כרשות המחוקקת. חסינות ח"כים מעוגנת בסעיף 17 בח"י: הכנסת, ובנוסף, בשנת 1951, אושר בכנסת חוק החסינות לח"כים. החוק טומן בחובו התייחסות זהה בין ח"כים לבין שרים שאינם כאלו והחסינות שהם מקבלים על פעולות שביצעו בזמן כהונתם חלה גם לאחר סיום הכהונה. מהות החוק היא להעניק לח"כים הגנה מפני העמדה לדין בגין מעשים שנעשו במסגרת תפקידם ומטרתה היא למנוע התנכלות נגד ח"כים על רקע פוליטי: באמצעותה, הח"כים יכולים לבצע את תפקידם ללא חשש מרדיפה פוליטית. בעבר, החסינות ניתנה באופן אוטומטי (לכנסת הייתה סמכות להסירה), אך בעקבות ביקורת ציבורית, תוקן החוק בשנת 2005, ומאז, החסינות לא ניתנת באופן אוטומטי: בכדי לקבל חסינות - על הח"כ לבקשה מהכנסת.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העמדה לדין פלילי של אישי ציבור בראי השוואתי- הסדרי חסינות", סמינריון אודות "העמדה לדין פלילי של אישי ציבור בראי השוואתי- הסדרי חסינות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.