היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת התקשורת והיחסים החברתיים בארגון על מחוברות העובד

עבודה מס' 070804

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ומחקר כמותי.

6,831 מילים ,24 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

מחקרים רבים עוסקים בסוגיות שונות בארגון כגון מוטיבציה, מחויבות, שביעות רצון, ביצועים ועוד. מחקר זה, בשונה ממחקרים רבים לפניו, עוסק בחקר היחסים החברתיים בארגון והשפעתם על מחוברות עובדים. לפיכך, מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את השפעת טיב המערכת יחסים החברתיים הקיימת בארגון, פרטי וציבורי, על מחוברותם של העובדים לארגון.
בחינת הקשר בין המשתנים הנ"ל נעשית במחקר זה במספר שלבים. תחילה הקשר נבחן באופן תיאורטי כאשר המחקר מציג תיאוריות שונות ממחקרי עבר אשר סקרו כל אחד מן המשתנים בנפרד ואילו חלקם, באופן מועט, בחנו את הקשר בין משתנים אלה. רקע תיאורטי זה מוביל לבחינת הקשר בין המשתנים באופן אמפירי כאשר שאלון של 27 שאלות חולק למדגם מייצג של 150 עובדים מתוך 2 ארגונים- בית חולים רמב"ם ופלסן סאסא, כאשר בכל ארגון חולקו 75 שאלונים. כך נמנעה הטייה בין ארגונים ציבוריים ופרטיים במחקר זה.
בחינות תיאורטיות ואמפיריות אלה, מטרתן לתת מענה על שאלת החקר המובילה את מחקר זה והיא: האם קיים קשר בין יחסים חברתיים ובין מחוברות עובדים בארגון? מתוך שאלה זו המחקר בוחן מספר השערות:
* ימצא קשר חיובי בין קשרים חברתיים ובין מחוברות עובדים
* ימצא קשר חיובי בין ותק ארגוני ובין מחוברות העובד בארגון
* ימצא קשר חיובי בין ותק ארגוני ובין יחסים חברתיים בארגון
* ימצאו הבדלים בקשרים חברתיים בין עובדים בארגונים ציבוריים ובין עובדים בארגונים פרטיים
* ימצאו הבדלים במחוברות עובדים בין עובדים בארגונים ציבוריים ובין עובדים בארגונים פרטיים
מתן מענה על שאלת המחקר והשערותיה מהווה תרומה מחקרית רבה לחקר ארגונים. כפי שציינתי, מחקרים עסקו בקשר שבין המשתנים הנ"ל, כך שמחקר זה מאפשר להציג תיאורטיות עכשוויות ועדכניות בנושא זה וכן חיזוק אמפירי נוסף למחקרים קודמים אשר ניסו להוכיח קשר בין משתנים אלה באמצעות סקר.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
3. מודל המחקר
4. מתודולוגיית המחקר
4.1 משתני המחקר
4.2 מערך המחקר
4.3 מדגם המחקר
4.4 כלי המחקר
4.5 תיאור ופירוט השאלון
4.6 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
4.7 כלים סטטיסטיים
5. ממצאים
5.1 משתתפי המחקר
5.2 תיאור משתני המחקר
5.3 בחינת השערות המחקר
5.3.1 קורלציה בין משתנים
5.3.2 הבדלים בין עובדי המגזר הפרטי ועובדי המגזר הציבורי
6. דיון ומסקנות
6.1 דיון
6.2 מסקנות
6.3 מגבלות המחקר והצעה למחקר המשך
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים

קטע מהעבודה:

יחסים חברתיים קצרו הצלחה עצומה בעיצוב השיח של ה"עצמי" בארגון עקב יכולתם להסביר את השינויים מרחיקי הלכת שהתחוללו במקום העבודה הקפיטליסטי, ומשום שאפשרו את קליטתן של צורות חדשות של תחרות והירארכיה בארגון. צורות חדשות אלה היו כולן מחוץ לתחום עיסוקה המובהק של המערכת התרבותית הפסיכולוגית, אך הוטמעו על ידיה יותר ויותר. ככל שארגונים גדלו והתרחבו ופיתחו שכבות עבות יותר של מנהלים בין העובדים לבין ההנהלה הראשית, וככל שהחברה פנתה יותר לכלכלת שירותים, כך נהפך השיח המדעי, שעסק בעיקר באנשים וביחסים, באינטראקציות וברגשות, למועמד הטבעי לעיצובה של שפת העצמיות במקום העבודה. השיח החברתי נחל הצלחה עצומה משום שעל רקע עלייתה של המקצוענות, הפסיכולוגים הציעו שפה של אנשים, רגשות ומוטיבציות, אשר היטיבה לכאורה להסביר את התמורות מרחיקות הלכת במקום העבודה (אילוז, 2008).

תגים:

משאבי אנוש · יחסי עובדים · מחויבות ארגונית · תקשורת ארגונית · תרבות ארגונית · ניהול ציבורי · קיימות חברתית · שאלון · שאלונים · מחקר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת התקשורת והיחסים החברתיים בארגון על מחוברות העובד", סמינריון אודות "השפעת התקשורת והיחסים החברתיים בארגון על מחוברות העובד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.