היישום אינו מחובר לאינטרנט

החינוך הדמוקרטי- בחינת הגבולות החברתיים בין המורה לתלמיד.

עבודה מס' 068251

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר קצר הכולל תצפית בבי"ס דמוקרטי.

1,990 מילים ,5 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מטרת העבודה: עקב דיבורים חוזרים ונשנים על מצבו של החינוך הממלכתי בישראל, הנמצא במשבר, בחרנו לחקור דווקא את שדה מחקר זה מפני שרצינו לראות שיטת חינוך אשר שונה משיטת החינוך המקובלת.
חקירת נושא זה חשובה, הן מהבחינה החינוכית והן מהבחינה המדעית. בשנים האחרונות מתבררת חשיבותה המכרעת של שיטת החינוך על התפתחותו של הילד. עקב כך הוקמו אלטרנטיבות שונות המנסות לתת מענה לשיטת החינוך המקובלת. מחקר זה הוא בעל חשיבות מדעית, מכיוון שהוא מנסה לבחון ולהאיר, כיצד מתנהלות אלטרנטיבות אלו וכיצד הן שונות מדרך החינוך המקובלת. בנוסף, מבחינה אישית, נושא זה נוגע לנו הן כסטודנטיות והן, כנשים בחברה אשר חוששות לעתיד החינוך ולעתיד ילדינו.

שיטת המחקר: מחקרנו נעשה בצורת תצפית של צופה-משתתף, כלומר, קיבלנו על עצמנו חלק מהחובות של תלמיד בכיתה, שכללו ישיבה ממושכת בשיעורים עם התלמידים, שמירה על לוחות זמנים של בית הספר, כגון, יציאה להפסקות, ישיבה בשיעורים עם התלמידים והתאמה למשמעת הכיתה. אך עם זאת, נוכחותנו הייתה מוצנעת, דבר אשר הפחית את השפעתנו על התנהגות הנחקרים.

קטע מהעבודה:

כבר בחשיפתנו הראשונה לשדה המחקר, שמנו לב לדו השיח הפתוח והדדי בין המורה לתלמידים.
לדוגמא: בתחילת כל יום לימודים, כאשר המורה מקריא את השמות, הוא שאל כל ילד לשלומו והתעניין כיצד עבר היום שלפני וכל ילד ביטא באופן חופשי את חוויותיו. דרך דוגמא זו ניתן לראות את היחס הפתוח והאישי בין המורה לילד, יחס המתאפיין בהבעת רגשות, פתיחות הדדית.
בנוסף, העיקרון המרכזי של בית הספר הדמוקרטי, עקרון השוויון, הוא זה אשר נותן את הלגיטימציה ליצירת משא ומתן פתוח וסובלני אחד לשני. עקרון זה אומר כי יש להסתכל על הילד כאדם שווה ערך.

תגים:

חינוך מיוחד · שיטות מחקר · מחקר איכותני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החינוך הדמוקרטי- בחינת הגבולות החברתיים בין המורה לתלמיד. ", סמינריון אודות "החינוך הדמוקרטי- בחינת הגבולות החברתיים בין המורה לתלמיד. " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.