היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרעות אכילה

עבודה מס' 070802

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין הפרעות אכילה לבין פרפקציוניזם והשתייכות הדתית.

7,801 מילים ,15 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

במסגרת עבודה זו ייערך מחקר הבוחן את נושא הפרעות האכילה בקרב סטודנטים, בהתייחס לקשר שבין משתנה זה לבין משתני הפרפקציוניזם וההשתייכות הדתית. שוער, כי יימצא קשר חיובי פרפקציוניזם לבין הפרעות אכילה, וקשר שלילי בין השתייכות דתית לבין הפרעות אכילה. על מנת לבדוק את השערות המחקר נערך מחקר כמותני בקרב 120 נבדקים, שבו נעשה שימוש בשאלון דמוגרפי, שאלון הפרעות אכילה ושאלון פרפקציוניזם. הממצאים מלמדים, כי קיים קשר מובהק בין המשתנים, וכי שתי השערות המחקר אוששו. בסיום העבודה נערך דיון בממצאים ובמשמעותם, וגובשו מסקנות והמלצות בהתאם לדעתה של החוקרת, ובהתבסס על הספרות המקצועית, הן התיאורטית והן המחקרית בכל אחד מן התחומים שנחקרו.

תוכן העניינים:
א. סקירת ספרות
1. מבוא
2. מושגים והגדרות
3.שכיחות תופעת הפרעות האכילה
3.1 שכיחות התופעה בעולם
3.2 שכיחות התופעה בישראל
4. תיאוריית להסברת התופעה
4.1 תיאוריות להסברת תופעת הפרעות האכילה
4.2 דת והפרעות אכילה
4.3 פרפקציוניזם והפרעות האכילה
5. סקירת מחקרים בנושא
5.1 דת והפרעות אכילה
5.2 פרפקציוניזם והפרעות אכילה
ב. המחקר
1. הצגת השאלה המרכזית וההשערות
2. הצגת המשתנים
ג. שיטה
ד. הנחקרים
ה. ממצאים
ו. דיון וסיכום
ז. מקורות

קטע מהעבודה:

פרפקציוניזם - ישנה חשיבות להסברת מושג הפרפקציוניזם, שכן העבודה מבקשת לבחון את השפעת הפרפקציוניזם על הנטייה להפרעות אכילה. בעבר נחשב הפרפקציוניזם כסוג של נוירוזה. הפרפקציוניסטים תוארו כאנשים בעלי סטנדרטים הגבוהים בהרבה מהישג ידו של אדם ממוצע, והעושים מאמצים כפייתיים ובלתי פוסקים להשגתן של מטרות בלתי אפשריות. אלה מודדים את ערכם העצמי רק ביחס ליצרנות ולהישגיות. עם הזמן, הפסיכולוגיה החלה להתייחס לפרפקציוניזם כאל מושג מורכב יותר, ובחנה גם היבטים בלתי שליליים שלו. נמצא, כי הפרפקציוניזם יכול גם להועיל, מאחר ויש באפשרותו להניע את האדם להשקעת מאמצים ולהצבת אמות מידה אישיות גבוהות. ישנה אבחנה בקרב הפסיכולוגים בין "פרפקציוניזם חיובי" הנחשב לבריא ומסתגל, לבין "פרפקציוניזם שלילי", שנחשב לנוירוטי ובלתי מסתגל (בן-שחר, 2009).

תגים:

השמנה · דימוי גוף · דיאטה · מזון · דתיות · אנורקסיה · בולימיה · יופי · הפרעות אכילה · בריאות הנפש

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרעות אכילה", סמינריון אודות "הפרעות אכילה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.