היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסכמי הנורמליזציה בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין

עבודה מס' 070786

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח האינטרסים להסכם והקשר בין עוצמה לאינטרסים.

2,958 מילים ,11 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

בעקבות המצב עם הפלסטינים בו אין סיכוי ממשי להסכם שלום, הולכת וגוברת תשומת הלב ליחסים המתפתחים עם כלל העולם הערבי. רבים מהמנהיגים הפוליטיים המובילים מאמינים שהתלכדות האינטרסים הגוברת בין ישראל למדינות ערב הסוניות, בעיקר סביב יעדים כמו בלימת איראן והלחימה בקיצוניות האסלאמית, יכולה לשמש בסיס לנורמליזציה ערבית-ישראלית ולתרום להתקדמות בבעיה הפלסטינית ארוכת השנים. לאחר שנים של תקווה לפריצת דרך עם הפלסטינים, שתוביל ליחסים טובים יותר עם מדינות ערב, ישנם פוליטיקאים הסבורים כי כעת זה הזמן לקידום הנורמליזציה ביחסים עם העולם הערבי, דבר אשר יוכל לסייע בקידום שלום בינינו לבין הפלסטינים, שלום שיהיה יציב ומגובה על ידי מספר רב של מדינות. ב-13 באוגוסט 2020 הושג הסכם לנורמליזציה מלאה בין איחוד האמירויות הערביות למדינת ישראל בתיווך ארצות הברית. נשיא ארצות הברית דאז, דונלד טראמפ, כינה את ההסכם "הסכם אברהם", על שמו של אברהם המקראי, שהוא הדמות המקשרת בין הדתות. ההסכם נחתם ב-15 בספטמבר 2020 בבית הלבן במעמד ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ ושר החוץ של איחוד האמירויות הערביות, עבדאללה בן זאיד אל נהיאן. ההסכם הוגדר על ידי הצדדים כהסכם שלום. באותו הטקס, נחתם גם הסכם בחריין - ישראל, במעמד שר החוץ הבחרייני, עבד אלטיף בן רשיד א-זיאני. חשוב לציין, כי ההסכם שנחתם היה צריך את אישור הכנסת בישראל ואת אישור הפרלמנט באיחוד האמירויות, בטרם ייכנס לתוקף. נתניהו הביע רצון להביא לאישור ההסכם בכנסת תוך מספר ימים ולהציגו לתקשורת במדינה. בעבודה זו, אבדוק כיצד באים לידי ביטוי האינטרסים ויחסי עוצמה - אינטרס בין המדינות בעקבות ההסכם.
הגדרה של אינטרסים לאומיים או אינטרסים חיוניים היא חלק מהתכנון הכללי של מדינה. בניתוח הצרכים ההכרחיים לקיום הייעוד של המדינה, צרכים שהמדינה מוכנה להילחם על מנת למנוע פגיע בהם. האינטרסים הלאומיים מביאים לידי ביטוי את מאבק העוצמה במערכת מורכבת בעל נורמות וערכים בסיסיים. האינטרס הלאומי חשוב יותר מכל שאלה מוסרית כזו או אחרת Robinson, 1967).
אתחיל בסקירה תיאורטית של ההסכמים ורקע היסטורי של המדינות. לאחר מכן, אמשיך בניתוח של האינטרסים (עפ"י רובינסון) של כל מדינה בעקבות ההסכם, הקשר בין עוצמה לאינטרסים וסיכום.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: רקע היסטורי
פרק 2: תיאורטי
פרק 3: ניתוח
3 א'. ניתוח האינטרסים (עפ"י רובינזון)
3 ב'. קשר בין עוצמה לאינטרסים (רובינזון)
פרק 4: סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

לפי רובינזון (1967), ברמת המדינה היא פועלת לקידום מטרות משותפות של אזרחיה. האינטרסים של המדינה, כלומר האינטרס הלאומי, הוא הגורם המרכזי המכתיב את התנהגותה. האינטרס הלאומי הינו מגוון המטרות והצרכים של המדינה, טובת המדינה ביחס למדינות ריבוניות אחרות המהוות את סביבתה החיצונית. אינטרס לאומי הינו תוצר של תהליכים פוליטיים פנימיים אשר הנהגת המדינה מגיעה להחלטה לגבי חשיבותם לטובת המדינה. עם זאת טובת המדינה הוא אינו מונח הנתון לקונצנזוס ויתכנו עליו חילוקי דעות.

תגים:

מדינות ערב · סכסוך · מדיניות חוץ · הסכמי אברהם · מרוקו · רובינסון · עוצמה · נוכטרליין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסכמי הנורמליזציה בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין", סמינריון אודות "הסכמי הנורמליזציה בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.