היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוגם של הומוסקסואלים בתקשורת - מסטיה לנורמטיביות

עבודה מס' 070770

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד, לאור השינוי ביחס להומוסקסואלים, בא לידי ביטוי ייצוגם בתקשורת?

5,466 מילים ,24 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בשנת 1997 הוחלט בטלוויזיה החינוכית להימנע משידורה של תוכנית אחת מסדרת התוכניות "קלפים פתוחים". אותה תוכנית הוקדשה לזהות מינית ועסקה בהומוסקסואליות ולסביות (בג"צ 273/97). ההתייחסות לסוגיה זו העלתה את ההיבט הייחודי של הכללת נושא זה במערכות החינוך לסוגיהן וכן את התייחסות המשפט והחברה כלפי ציבור ההומוסקסואלים והלסביות. מה שניתן היה ללמוד מכך, שגם בשלהי המאה העשרים, טרם השתחררו חלקים נרחבים של החברה המערבית, שישראל שואפת להימנות עליה, מדעות קדומות ומסטיגמות כלפי מי שאינו חלק מהמיין סטרים החברתי.

היחס המפלה להומוסקסואלים מהווה חוליה בשרשרת ארוכה של קיפוחים, שראשיתם בתקופות קדומות. בשנת 1592 נשפטה פליפה דה סוזה (Felipa de Souza), בקולוניה הפורטוגזית של ברזיל. היא נשפטה על ידי האינקוויזיציה הרומית קתולית, בעוון "פשע נבזה ונתעב של מעשה סדום". זאת לאחר שהודתה כי קיימה יחסי מין עם אישה אחרת. היא הואשמה, הוגלתה והוכתה באכזריות, במהלך צעידה ברחובות סלוודור. זאת כדי לשמש דוגמה לאחרים. הפיכת ההומוסקסואליזם והלסביות לפשע ושימוש בעינויים כעונש על הפשע, עשויים להישמע כזיכרון מימי הביניים, אך לפליפה עמיתים עכשוויים רבים. במאה ה-21 יש עדיין מדינות רבות, בהן יחסים הומוסקסואליים עלולים לגרור לעונש מוות. הומואים ולסביות, בכל העולם, נכלאים תחת חוקים המפקחים על חדר המיטות והופכים נשיקה לפשע (AI Index: ACT40/016/2001).

אולם מוראות אלה, שוב אינם נחלתם של מרבית בני העולם המערבי. עם התרחשותם של שינויים בהתייחסות המדעית והחוקית הן בישראל והן במדינות מתועשת אחרות, החל עידן חדש של נוכחות מתגברת של לסביות והומואים במרחבים הציבורי והפרטי כאחד. מאילמים ושקופים, הפכו אלה לבני-שיח כמעט מקובלים (קמה, 2003). אמנם קיימת במדינות רבות אפליה ביחס להכרה בזוגיותם של בני זוג מאותו מין ובזכויות הנלוות לכך, אולם ממצעדי הגאווה הנפוצים בארץ ומהחופש להפגין את זהותם המינית של הומוסקסואלים, לסביות וטראנס-ג'נדרים, ניתן ללמוד על שינוי חיובי באווירה כלפיהם.

במרכז עבודה זו תעמוד השאלה, כיצד, לאור השינוי ביחס להומוסקסואלים, בא לידי ביטוי ייצוגם בתקשורת? ייבדק האם חל שינוי בייצוג זה והאם יש בשינוי הייצוג כדי להעיד על שינוי במגמה הציבורית, לקבל את ההומוסקסואליות כנורמה, לאחר שהיתה במשך שנים ארוכות בחזקת סטיה?

בסדרת הריאליטי "רצים לדירה", המשודרת בערוץ 2 הפופולרי, מתחרים עשרה זוגות בביצוע משימות שונות, כדי להעפיל שלב, להתקדם ולהיות לפני האחרים ולהגיע אל החלום המיוחל, היינו אל דירה הנשקפת אל הים במערב השומרון, די סמוך לקיסריה. בין הזוגות המשתתפים בסדרה זו, מתחרה גם זוג אחד ששני חבריו בנים. זוג הומוסקסואלים. כדוגמת שאר הזוגות, הם מתמודדים על ביצוע המשימות, קיימת האינטראקציה שביניהם וההתייחסות שלהם, הן למראיין/עורך הסדרה והן לשאר הזוגות. מהתבוננות בהתנהלותם בסדרה, ניתן ללמוד על היחס הציבורי העכשווי להומוסקסואלים, על האינטראקציות של הומוסקסואלים עם כלל החברה ויותר מכל, על האופן שבו מיוצגת ההומוסקסואליות בתקשורת.

בעבודתי ארצה לטעון, כי ההומוסקסואליות עברה תהליך של קבלה חברתית, המקבל את ביטויו בייצוגים התקשורתיים של ההומוסקסואלים. אם בעבר הוזכרו האחרונים ככינוי גנאי והצגתם, גם במסגרת תקשורתית היתה כנשים מגוחכות ממין זכר, הרי שהיום גוברת הנטיה להציגם כחלק מהמיין סטרים. משמעות הדבר, לאור מעמדו של הזוג ההומוסקסואלי, רמי ורונן, בתוכנית הריאליטי "רצים לדירה", כי היחס אליהם כאל שאר הזוגות והם נשפטים על פי איכויותיהם ולא על פי זהותם המינית. בכך ניתן ללמוד על שינוי באווירה הציבורית כלפי ההומוסקסואלים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: ייצוגים של הומוסקסואליות בתקשורת הויזואלית
פרק 2: הסטיה והנורמה
2.1. הדרת ההומוסוקסואליזם מהקונצנזוס החברתי
2.2. הגבריות הישראלית
פרק 3: הומוסקסואלים כחלק מ'ריאליטי'
3.1. תוכניות הריאליה
3.2. ייחודיות ביחס לכלל
3.3. דמיון ביחס לכלל
3.4. אמפתיה והפגנת רגשות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מחקר שנערך כבר בשנות השבעים מציע מסגרת תאורטית לחקר נושא ההבדלים בטיפוסי האישיות ובהתנהגות של נשים וגברים. המחקר מראה שגם מבחינה פסיכולוגית וגם מבחינה חברתית, מהווים מבנים תאורטים לנשיות וגבריות מעין "משלימים" של תכונות והתנהגויות. ממצאי המחקר מראים כי גברים ונשים יכולים להיות גבריים ונשיים בעת ובעונה אחת, כאשר כל אחת מהתכונות יכולה להימדד על פי רמת הנשיות או הגבריות המאפיינת אותה. המחקר מתייחס בין השאר לזהות מינית אנדרוגנית, כאשר נכללים בה מאפיינים גבריים ונשיים כאחד וככל שיהיו מאפיינים גבריים יותר לאישה או לחילופין מאפיינים נשיים יותר לגבר, אותה אנדרוגניות הופכת להיות תפיסה חברתית ופסיכולוגית המוגדרת בחברתנו כהומוסקסואליות, היינו יחסים בין בני אותו מין (Bem, 1975).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוגם של הומוסקסואלים בתקשורת - מסטיה לנורמטיביות", סמינריון אודות "ייצוגם של הומוסקסואלים בתקשורת - מסטיה לנורמטיביות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.