היישום אינו מחובר לאינטרנט

חוזים מקוונים (פרו"ס)

עבודה מס' 070688

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיקופם של חוזים מקוונים ושימוש בהם כאמצעי משפטי אמין ובטוח ליצירת עסקאות.

5,510 מילים ,73 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

המהפכה הטכנולוגית של המאה ה-21 הגיעה גם לשערי המשפט בכל הקשור לדיני החוזים(1), ועד לא מזמן חוזים היו נוצרים בין צדדים דרך משא ומתן שביטאו הצעה וקיבול בגמירות דעת. היום, האינטרנט כמקור בלתי נדלה בגודלו למידע מאפשר לפנות בעלות כמעט זניחה למספר גורמים מרוחקים בו זמנית כדי לפעול בשוק הגלובלי, והצורך החברתי הכלכלי והפוליטי הובילו ליצירתם של חוזים מקוונים באינטרנט. שאלת המחקר שלי מתמקדת בתיקופם של חוזים כאלה ובשימושם כאמצעי משפטי אמין ובטוח ליצירת עסקאות. אקדים ואומר כי השימוש בחוזים מעין אלה הינו בלתי נמנע להתפתחותו של המסחר, ואדגים בעבודתי בהמשך מדוע כך הדבר. לשם כך, אסקור את הסוגים השונים של חוזים המקוונים, שכל אחד מהם מעלה זווית ייחודית אחרת באשר להכרה בו ובאשר לשימושו ככלי להגברת אמון בדיני החוזים, אבדוק האם וכיצד מדינות שונות מנסות להסדיר עקרונית ותחיקתית את החוזה המקוון כחלק מהמסחר המקוון בכלל. האקטואליות הרבה שחוזים אלה מעוררים בעולם המשפט בעוד שהוא המתקשה להתאים את עצמו למציאות הטכנולוגית המשתנה עורר בי את הצורך להתייחס אליו ולנסות, ולו חלקית, לתת לו מענה הולם.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון - על ייחודיותו של החוזה המקוון
פרק שני - סוגים של חוזים מקוונים
1. חוזי צלופן וחוזי מקש
2. חוזים מקוונים מתקדמים - חוזי סוכנה וחוזים חכמים
פרק שלישי - החוזה המקוון בראי העולם
1. ארה"ב
2. אירופה
3. סין
4. סינגפור
5. אוסטרליה
6. נציבות האו"ם
פרק רביעי - החוזה המקוון בישראל
פרק חמישי - מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מסחר אלקטרוני בהגדרתו הוא השימוש ברשת האינטרנט לביצוע עסקאות(2) בין שני צדדים, ועד לתקופה לא רבה לאחור, לא היה ברור שדיני החוזים יכולים להתקיים באינטרנט. אך החוזה המקוון אפשר היווצרותן של שיטות מכירה כגון שירות ותוכן דיגיטאלי, והפחית עלויות של כריית מידע על צרכנים(3). לצד זאת גדל גם פער בין אנשים שיודעים לתקשר בעסקאות מקוונות לבין אלה שאין להם אף אוריינות דיגיטאלית(4).

תגים:

אינטרנט · חוזה מקוון · חוזה אלקטרוני · דיני חוזים · חוזי מקש · חוזי צלופן · חוזים חכמים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חוזים מקוונים (פרו"ס)", סמינריון אודות "חוזים מקוונים (פרו"ס)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.