היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג המתנחלים בתקשורת הישראלית במהלך שבוע ההתנתקות

עבודה מס' 070671

מחיר: 399.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מה היה ייצוג המתנחלים בתקשורת הישראלית במהלך השבוע הראשון של הפינוי מגוש קטיף (2005)? האם הייתה לגיטימציה למתנחלים ולא רק לפינוי עצמו בסיקור התקשורתי?

6,249 מילים ,33 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

בדצמבר 2003 הכריז ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, בנאומו בכנס הרצליה, על "תכנית ההתנתקות"- יציאת כוחות צה"ל מרצועת עזה ופינוי כל הישובים הישראליים ברצועת עזה וארבעה ישובים נוספים בצפון השומרון. באוגוסט 2005 ההחלטה מומשה והחל תהליך הפינוי. פינוי האזרחים הושלם בתוך שמונה ימים וצה"ל השלים את פינויו מרצועת עזה ב-11 בספטמבר 2005 (שלג, 2007).
דיפלומטיה מתייחסת למערכת תקשורת אשר נציגי מדינות או שחקנים בין-לאומיים נעזרים בה על מנת להגן על האינטרסים שלהם. זהו ערוץ קשר להבהרת עמדות, לחיפוש אחר מידע ולשכנוע מדינות או שחקנים אחרים לתמוך בעמדתם .(Gilboa, 2000)
מטרתי במחקר זה היא לבדוק מה היה ייצוג המתנחלים בתקשורת הישראלית במהלך השבוע הראשון של הפינוי מגוש קטיף (2005)? והאם הייתה לגיטימציה למתנחלים ולא רק לפינוי עצמו בסיקור התקשורתי?
תחילה אציג בעבודה זו רקע כללי על האירועים והסביבה ההיסטורית אותם אחקור, לאחר מכן אסקור מהי דיפלומטיה ציבורית, כיצד מתמודדים עם דיפלומטיה ציבורית בזמן קונפליקט, ומה הקשר בין דיפלומטיה ציבורית ותקשורת. כמון כן, אסביר את תיאוריות "סדר היום" ו"מסגור" ואציג מהי עבודת העיתונאי ומה תפקידו. לבסוף אציג מחקר על הקונפליקט- הסכסוך היהודי- ערבי (ישראלי- פלסטיני) ופינוי גוש קטיף.
שיטת בדיקת המחקר הינה באמצעות ניתוח תוכן של כתבות משני עיתונים איכותיים שונים, עיתון "הארץ" המזוהה עם גוש השמאל ועיתון "הצופה" המזוהה עם גוש הימין. נותחו כתבות בעמודים 1-3 במהלך השבוע הראשון להתנתקות ובימים הקודמים לה בתאריכים 14.8.05- 18.8.05. הכתבות נבחרו באופן אקראי על פי התכנים הרלבנטיים לנושא ההתנתקות ועל פי הכתבות המרכזיות והמשמעותיות ביותר בכל עמוד.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע כללי
סקירת ספרות
פרק 1: מהי דיפלומטיה ציבורית?
פרק 2: דיפלומטיה ציבורית בזמן קונפליקט
פרק 3: דיפלומטיה ציבורית ותקשורת
פרק 4: תיאוריות
"סדר היום"
"מסגור"
פרק 5: עבודת העיתונאי
פרק 6: מחקר על הקונפליקט-
הסכסוך היהודי- ערבי (ישראלי- פלסטיני) ופינוי גוש קטיף
מתודולוגיה
ממצאים
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

תחילת השימוש במונח "דיפלומטיה ציבורית" כדיפלומטיה החלה בשלהי שנות השישים של המאה הקודמת, בשיאה של המלחמה הקרה וכחלק מהמאמץ האמריקני לעודד תהליכי דמוקרטיזציה בגוש המדינות הסובייטיות. הגדרת המושג "דיפלומטיה" היא יצירת תקשורת ישירה עם מדינות ואומות זרות במטרה להשפיע על עמדותיהן כלפי המדינות המשתמשות בדיפלומטיה. כמו כן, המושג פותח בניסיון לעצב מערך דיפלומטי משלים או חלופי אשר יקדם את המדינה באופן יעיל וללא שיתויג בציבור כתעמולה מגמתית ואידיאולוגית. לאחר המלחמה הקרה, השימוש בדיפלומטיה ציבורית פחת והתחדש בעקבות המתקפה על מרכז הסחר העולמי בשנת 2001. בעקבות כך, התעורר עניין רב בדיפלומטיה ציבורית בעולם המערבי אשר גילה כי מדינות גדולות בעולם עוינות לו (ענבר, 2012).

תגים:

התנתקות · מסגור · הגירוש · מתנחלים · התנחלויות · סכסוך · ישראלי · פלסטיני · ערבי · הארץ · ציונות · סיקור · הסברה · גוש קטיף · עזה · עקירה · קונפליקט · תקשורת פוליטית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג המתנחלים בתקשורת הישראלית במהלך שבוע ההתנתקות", סמינריון אודות "ייצוג המתנחלים בתקשורת הישראלית במהלך שבוע ההתנתקות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.