היישום אינו מחובר לאינטרנט

תכנון והערכה של תוכניות לימודים

עבודה מס' 070607

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תכנית בנושא - מגילת רות.

4,854 מילים ,3 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

תוכנית הלימודים מיועדת לתלמידים/ות הלומדים/ות בחטיבות הביניים בחינוך הפורמלי ובמסגרות הבלתי פורמליות. תכנית הלמידה אורכת כשש שעות. מערכי השיעור של תכנית הלמידה, כוללים: הקדמה, שיעור כפול, שיעור נוסף ודיון במליאה. התוכנית עוסקת בנושא מגדר ושוויון מגדרי בהתאמה לקבוצות הגיל כאמור. תכנית הלימודים שבחרנו לצורך עבודה זו היא אחת מתוך קובץ של עשרים תוכניות שנכתבו במסגרת "קדמה - העמותה לקידום השוויון בחינוך ובחברה בישראל".
נושא התכנית בה בחרנו להתמקד הוא מגילת רות מההיבט המגדרי. כותבת התכנית היא, מורה לתנ"ך מתיכון "קדמה" בירושלים. תכנה של מגילת רות נוגע בנושאים חברתיים אודות השכבות החלשות בחברה כגון זרים, שונים, מעמדם של אלמנות והדאגה לנזקקים. הנושא הבולט במגילה הוא ההיבט המגדרי אשר כבר בולט משמה של המגילה הקרוי על שם אישה בשם רות אשר היא גיבורת המגילה ולצידה אישה נוספת בשם נעמי. ממערך השיעור במגילת רות, ניתן ללמוד אודות מצבן של הנשים המקראיות.

תוכן עניינים:
1. הצגת תוכנית הלימודים והרקע לבחירתה
2. תיאור מטרות תוכנית הלימודים
3. אפיון וניתוח תכנית הלימודים לפי מודל הקובייה הפדגוגית
4. התייחסות ביקורתית מסכמת והמלצות לשיפור
5. רפלקציה אישית לתהליך הלמידה בקורס ולהכנת הפרויקט
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מיפוי מושגים ביישומים ויזואליים - האופן: בחלק הראשון והפותח של השיעור התלמידים/ות נדרשים לצייר עץ משפחתי על פי התיאור בטקסט המקראי. בנוסף הם מציירים את רות לשם דיון על יופי כמושג מרכזי באפיון נשים לעומת תכונות אחרות. כמו-כן הם נדרשים לתאר את מסע המשפחה וסיבותיו בהתאם לאמור בטקסט. המטרה: המחשה של רעיונות מופשטים והסבתם מעולם התוכן לעולם המוחשי. יצירת סכמות וסיכומים גם משמשים כאמצעי לחזרה המוודא הטעמה של ידע והבנתו.
עבודה בקבוצות - האופן: התלמידים/ות נחלקים לארבע קבוצות כאשר לכל קבוצה יש משימה העוסקת בנושא מרכזי הנקשר לטקסט הנלמד ולמושג העל של מערך השיעור - שוויון מגדרי (נשים בחברה). המטרה: למידה חווייתית -שיתופית המייצרת חלוקה בידע בין הלומדים/ות ומתן אפשרות להבעת דעה ורפלקציות אישיות (מה שלא תמיד מסתייע בהיקף נרחב בהוראה פרונטלית). זוהי למידה פעילה המצריכה עזרה הדדית, תיאום, טולרנטיות, סדר, מנהיגות וארגון מצד התלמידים/ות בתוך הקבוצה אליה הם משתייכים/ות.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תכנון והערכה של תוכניות לימודים", סמינריון אודות "תכנון והערכה של תוכניות לימודים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.