היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבעייתיות המוסרית בפיתוח ומכירה של משחקי מחשב בעלי תכנים אלימים

עבודה מס' 070574

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח על פי מודלים של מוסר בעסקים.

8,498 מילים ,17 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

במהלך השנים האחרונות קיים דיון בנושא פיתוח ומכירת משחקי מחשב בעלי תכנים אלימים, נשאלת השאלה: מהם מאפייני הבעייתיות המוסרית בפיתוח ומכירה של משחקי מחשב בעלי תכנים אלימים?
אלימות הוא נושא רגיש מאוד בקרב הורים רבים ולא כל הורה מוכן שילדיו יחשפו לתכנים אלימים במשחקים בהם משחק. נראה כי עד כה ישנם מחקרים סותרים - יש כאלה הגורסים כי אלימות המועברת במשחקי מחשב משפיעה על הילדים והופכת אותם ליותר אלימים, אך לאחרונה יותר ויותר מחקרים מוכיחים דווקא להיפך.
כך, ניתן לטעון כבר כאן, כי יותר משני שליש מהמשחקים הנמכרים מדורגים כ- E , דהיינו מתאים לילדים מעל גיל 10. מעבר לכך, הסטטיסטיקה של חברות משחקי המחשב, מוכיחה כי הגיל הממוצע של השחקנים הוא 35, ו-63% מההורים דווקא מרוצים מההשפעה הטובה של משחקי המחשב על הדור הצעיר. ההורים מסבירים כי בניגוד לצפייה פאסיבית בטלוויזיה, משחקים גורמים לילדיהם לחשוב, לתכנן, לפעול. מומחים מספרים כי הילדים מפתחים יכולות כמו קבלת החלטות, לתכנן אסטרטגיות, ללמוד מכישלונות - כל אלו תורמים גם בעתיד להגברת הביטחון העצמי וגיבוש האישיות.
מעבר לעובדה שילדים הם לאו דווקא קהל היעד של המשחקים האלימים, אפשר לייחס את האלימות של הנוער בארה"ב, לדוגמא, לקלות בה ניתן לרכוש נשק, ולאו דווקא להשראה שמקבלים מהמשחקים הללו. אפשר להאשים את התקשורת שמעניקה 15 דקות של תהילה על מעשים אלימים שונים ועל החשיפה הגדולה שייתכן ועוזרת לאנשים להחליט לבצע מעשים אלימים, ואפשר אפילו להצביע על מחקרים הפוכים שמוכיחים כי "להוציא את הקריזה"- קתרזיס ומנגנון שחרור לחצים, במשחקי מחשב עוזר להרגיע את השחקנים, ומאפשר לאנשים לפרוק את המתח והלחץ על דמויות וירטואליות ולא על אנשים ברחובות.

בעבודה זו אבחן את אותם המאפיינים של הבעייתיות המוסרית שיש לאותן חברות בפיתוח ומכירת משחקי מחשב ומכירתם, כיצד הן מתמודדות עם בעיות של מוסריות, מהן מסגרות החוק בארצות כגון ארה"ב ואירופה. בפרק הראשון אציג את תעשיית משחקי המחשב; רקע, נתונים כלכליים, מושגים הגדרות, ושיטות מסחר, בפרק השני אציג את התפתחות תעשיית משחקי המחשב ורקע היסטורי. בהמשך אציג את החברות המובילות בתחום משחקי המחשב, בפרק הבא אציג את שיטות המסחר של תעשיית משחקי המחשב, בפרק הבא אבחן את ההיבט הכלכלי והתפתחות משחקי המחשב, תשואות מניה ומכירות רווחיות. בפרק הרביעי אציג את תחליפי מוסר, לאחר מכן אציג את הדילמה המוסרית; ההתנגשות בין האינטרסים העסקיים של חברות לחוק. ולבסוף אתן מענה לשאלת המחקר בראי מודל השלבים , אציג גם את דרכי התמודדות של החברות עם הדילמה והאחריות המוסרית וכן אסקור את פני העתיד, אדון בפתרונות לדילמה שהוצגה בפרקים הקודמים ואסכם את עבודתי זו.
העבודה תתבסס על סקר ספרות ומחקרים שעסקו בנושא.

תוכן העניינים:
מבוא
1.תעשיית משחקי המחשב- רקע, נתונים כלכליים, מושגים הגדרות
2. התפתחות תעשיית משחקי המחשב ורקע היסטורי והצגת החברות "הצוערים" בתחום
3. בחינת ההיבט הכלכלי, תחום משחקי מחשב- שיטות המסחר והרווחיות
4. הדילמה המוסרית- ההתנגשות בין האינטרסים העסקיים של חברות לחוק
5. מודל השלבים
6.תחליפי מוסר
6.1 השוק כתחליף מוסר
6.2 החוק כתחליף מוסר
6.3 הסביבה החברתית כתחליף מוסר
7.דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

משחקי מחשב בעלי תכנים אלימים?
ברמה האמפירית של המודל, נזהה את בעלי העניין של הפירמה הנדונה באמצעות גישה מרחיבה לפיה בעלי עניין הוא כל מי שמשפיע או מושפע מפעולות הפירמה. זאת מכיוון שמדובר בחברה שעוסקת בפיתוח ומכירה ולכן היא עובדת עם מספר בעלי עניין.
בעלי העניין הם: בעלי מניות, לקוחות, ספקים, עובדים, קבוצות לחץ, מתווכים ומתחרים.
הרמה האינסטרומנטלית של המודל, הפירמות יזהו את האינטרסים ודרכי ההשפעה של בעלי העניין.

תגים:

גיימינג · משחקים · מחשבים · וירטואלי · רשתות · משחקי רשת · אלימות · ילדים · מסכים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבעייתיות המוסרית בפיתוח ומכירה של משחקי מחשב בעלי תכנים אלימים", סמינריון אודות "הבעייתיות המוסרית בפיתוח ומכירה של משחקי מחשב בעלי תכנים אלימים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.