היישום אינו מחובר לאינטרנט

הטרדות מיניות במשטרת ישראל

עבודה מס' 070506

מחיר: 109.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תופעת ההטרדות המיניות במשטרת ישראל, מנקודת המבט של פסיכולוגיה ארגונית.

3,491 מילים ,14 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

בשנתיים האחרונות עלו לא מעט פרשיות הנוגעות לבכירים בצמרת משטרת ישראל. פרשיות אלו הציגו את המשטרה ואת קציניה באור שלילי, והארגון כולו זכה לגינויים וביקורות מצד החברה. הגוף שאחראי על בטחון, שמירה וציות לחוקים, מציג רצף מקרים מביך שנוגד את עקרונות הבסיס עליהם מושתתת משטרת ישראל כארגון. על מנת שאוכל לדון במיוחס לצמרת המשטרתית, לבחון ולבקר את התופעה, אציג מקרה מייצג והוא המקרה האחרון שפורסם, שמתייחס לקצין בדרגה גבוהה, והוא סיפורו של ניצב ניסים מור.

תוכן העניינים:
מבוא
הטרדה מינית במקום העבודה
הטרדה מינית כגורם לחץ - גישת הפסיכולוגיה הארגונית
משטרת ישראל כארגון - אתיקה והטרדות
טיפול בתופעה ומגמות לשינוי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גישת הפסיכולוגיה הארגונית ללחץ תעסוקתי מאופיינת במספר מאפיינים ייחודים. ראשית, גישה זו נוטה להתמקד במה שהוגדר קודם לכן כמקורות הפסיכולוגיים ללחץ במקום העבודה. זה רומז על שני דברים. האחד, הגישה נוטה מאוד להתמקד בהערכה קוגניטיבית, או התהליך לפיו עובדים תופסים את סביבת העבודה ומחליטים האם היא מלחיצה. השני, גישה זו נוטה להתמקד במקורות הלחץ שנובעים מאינטראקציות עם אחרים , כלומר הן חברתיות מטבען. מאפיין מבדל אחר של גישה זו, בהשוואה לאחרות, הוא שחוקרים נוטים להתעניין בהשפעה של לחץ תעסוקתי על תוצאות העובדים, שמשפיעות בצורה ישירה על היעילות הארגונית (Jex & Britt, 2008).
מערכות יחסים במקום העבודה מהוות בסיס ליצירת לחץ פסיכולוגי. בתוך מערכות אלה נכללים יחסים עוינים או חוסר תקשורת בין עובד למנהל, הצקות, הטרדות ואווירה מתוחה ומאיימת בארגון. הטרדה מינית, אם כך היא לחץ על רקע מגדרי ומתרחשת לרוב על ידי גברים ונגד נשים. רוב עמדות הכוח והסמכות בשוק העבודה מאוישות על ידי גברים, ואילו נשים מצויות בדרגות נמוכות יותר. מצב זה, מאפשר לגברים רבים לנצל את כוחם ולהפנות לחצים ודרישות כלפי נשים הכפופות להם. המטרידים מסוגלים לגרום לפגיעה ממשית במעמדן, בתנאי עבודתן ובעמדותיהן של הנשים המוטרדות כלפי העבודה. ללחץ במקום העובדה יש השפעות רבות על חווה הלחץ, ביניהן, מאפיינים התנהגותיים של חוסר נינוחות, חוסר שקט והתכנסות עצמית. על אחת כמה וכמה כשמדובר בהתנהגות של הטרדה מינית שמותירה את הקורבן אומלל, מוחלש וחשוף לפגיעה נפשית ואף גופנית (מאירי, 2013). במשטרת ישראל, יש רוב גברי, מה שמגדיר את המשטרה, בדומה למערכות הביטחון האחרות, כארגון גברי 'מאצ'ואיסטי', בעל תרבות ארגונית היררכית, שככזה מועד לניצול מגדרי ומיני. ניתן לשער שסביבת עבודה שהיא גברית מיסודה, תכלול תפיסת עולם פטריארכלית וכוחנית, שיכולה לשמש בסיס לעברות של הטרדה מינית.

תגים:

הטרדות מיניות · משטרה · הטרדות · שוטרים · מרות · יחסי מרות · עבירות מין · משטרה · מקום העבודה · אתיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הטרדות מיניות במשטרת ישראל", סמינריון אודות "הטרדות מיניות במשטרת ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.