היישום אינו מחובר לאינטרנט

תחושות מצור בנאומי בנימין נתניהו

עבודה מס' 070503

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תחושות המצור הניבטים בנאומים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתקופת 'צוק איתן' לאחר חטיפת שלושת הנערים.

6,051 מילים ,18 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

החברה היהודית בישראל, חשה לעתים כמי שחייה מתנהלים על פי תהום, תחושה המשתקפת בדיון הציבורי הממושך סביב שאלת תוחלת קיומה של המדינה היהודית (אבולוף, 2006). נוסף לכך, החברה הישראלית היא "חברה מגויסת", בה נושא הביטחון נתפש כבעל מקום מרכזי בתודעה הלאומית (כץ, 1997). עבודת פרו-הסמינר שלי יוצאת מתוך מחקרים אלו ואחרים ומבקשת לבחון את תחושת האיום על הזהות הקיומית של המדינה היהודית המשתקפת בנאומיו השונים של ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו בתקופה הנתונה; החל מהיוודע דבר חטיפתם של שלושת הנערים גיל-עד מיכאל שער, נפתלי יעקב פרנקל ואיל יפרח ועד לקיצו של מבצע 'צוק איתן' בקיץ 2014. כיוון שמדובר בתקופה רגישה מבחינה ביטחונית, יש להניח כי נאומים אלו מאופיינים בדימויים השונים במצבי קונפליקט כך לדוגמא, מתקיימת דה-הומניזציה של האויב וכן דימויים פרנואידים (אליצור, 1986). אודות אלו ארחיב בעבודתי ואבצע ניתוח תוכן איכותני על מנת לבחון את שאלת המחקר שלי. השערת המחקר המרכזית שלי היא כי בנאומי ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו, בתקופה המצוינת קיימות אמונות הקשורות לתחושות מצור ((Bar-Tal & Anteby, 1990.
השערת המחקר שלי נגזרת מכך שעלייתו של בנימין נתניהו לראשות הליכוד בשנת 1993 קיבעה מחדש מדיניות נוקשה ששורשיה נעוצים בתורת הציונות הרוויזיוניסטית. באותה שנה יצא לאור ספרו של נתניהו "מקום תחת השמש: מאבקו של עם ישראל לעצמאות, ביטחון ולשלום" המושתת על זכותו של העם היהודי על ארץ-ישראל כולה. הציונות הרוויזיוניסטית מבקשת להוכיח כי לא היהודים הם אלו שעשקו את הארץ מן הערבים אלא הערבים הם שעשקוה מן היהודים. העולם כולו מצויר בספר זה כעוין למדינת ישראל (שליים, 2005), דבר העשוי לבוא בהלימה עם אמונות הקשורות לתחושות מצור. זוהי תופעה בה חברה מאמינה כי קיימת מחשבה האומרת כי לשאר העולם יש כוונות שליליות כלפי החברה שלהם ((Bar-Tal & Anteby, 1990.
זאת ועוד, מאחר ומדובר בתקופה רגישה מבחינה ביטחונית אני משערת כי בנאומים אלו נתניהו יבצע שימוש נרחב בדימויים השונים הניתנים במצבי קונפליקט (אליצור, 1986). אודות כל אלו ארחיב בעבודתי זו. זאת אעשה תוך הצגת התאוריות השונות העוסקות במסגור ובתחושות מצור, לאחר מכן אציג את שדה המחקר שלי מבחינה תקופתית וכן שיטת המחקר, אדון בממצאים שעלו מניתוח הנאומים ולבסוף אסיק מסקנות אודות הממצאים ואמליץ על מחקרי המשך.

יחידות הניתוח
1. הצהרת ראש הממשלה נתניהו לתקשורת הבין-לאומית בעקבות חטיפת שלושת הנערים (15.06.14)
2. ראש הממשלה נתניהו בטקס אזכרה לחללי אלטלנה (15.06.14)
3. דברי ראש הממשלה נתניהו בכנס תקשורת יהודית עולמית (22.06.14)
4. דברי ראש הממשלה נתניהו בפגישה עם חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית (23.06.14)
5. דברי ראש הממשלה נתניהו וראש ממשלת רומניה, ויקטור פונטה (24.06.14)
6. דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס תגלית (24.06.14)
7. דברי ראש הממשלה נתניהו בטקס מסדר כנפיים (26.06.14)
8. דברי ראש הממשלה נתניהו בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי (29.06.14)
9. דברי ראש הממשלה נתניהו באירוע לציון יום העצמאות האמריקאי בבית השגריר (03.07.14)
10. דברי ראש הממשלה נתניהו בביקור בנוף איילון (06.07.14)
11. הצהרת ראש הממשלה נתניהו בקריה (20.07.14)
12. דברי ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יעלון והרמטכ"ל רא"ל גנץ בהצהרות משותפות בלשכת ראש הממשלה (27.08.14)
13. מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס הבינלאומי ה-14 במכון למדיניות נגד הטרור (11.09.14)

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירת הספרות
3. שדה המחקר
4. מתודולוגיה
5. יחידות הניתוח
6. ממצאים ודיון
7. מסקנות וסיכום
8. ביבליוגרפיה
9. נספחים

קטע מהעבודה:

לתקשורת תפקיד עיקרי בייצוג המציאות החברתית ובחיזוק התפיסה הקונצנזואלית (ליבס וקמפף, 2007). נוסף על כך, נטען כי העיתונות בפרט משמשת כמנגנון מרכזי בהבניית תפיסות תרבותיות. קיימת תמיד ובהכרח יותר מדרך אפשרית אחת להבנת תופעות חברתיות. מחקרים הראו שלתקשורת קיימת השפעה על תפישות הציבור בנושאים פוליטיים וחברתיים (בראל, 2014). התקשורת יכולה להביא להטיית דעת הקהל בעד או נגד החלטה מסוימת. זאת באמצעות תופעה הקרויה 'מסגור', התקשורת מדגישה ומבליטה דרכי הבנה ספציפיות תוך דחייה של אחרות, כך היא מבנה את ההבנה התרבותית של אירועים שונים. זאת באמצעות הענקת תבנית ניסוח המעניקה משמעות למציאות החברתית, המסגור ממוקם תמיד בתוך קודים חברתיים ותרבותיים נתונים תוך שיקוף וחיזוק הבנות הגמוניות (להב, 2009).

תגים:

ביבי · ליכוד · ימין · נתניהו · נאום · נאומים · סכסוך · סיקור · תקשורת · צוק איתן · דעת קהל · מסגור · קונפליקט · רטוריקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תחושות מצור בנאומי בנימין נתניהו", סמינריון אודות "תחושות מצור בנאומי בנימין נתניהו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.