היישום אינו מחובר לאינטרנט

טראומה: התמודדות וטיפול

עבודה מס' 070501

מחיר: 274.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ראיון עם שני אנשים אשר עברו אירועים טראומתיים, ובחינת ההתמודדות הכללית שלהם.

7,369 מילים ,35 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

בעבודה תוארו שני מקרים טראומטיים, בפירוט כולל הקשיים, דרכי הטיפול שעברו ודרכי ההתמודדות שלמדו והצמיחה שעברו עקב הטראומה. בנוסף לכך הוצגה סקירת ספרות קצרה על טראומה, התמודדות וטיפול, ולאחר מכן, הנושא הממוקד שבחרתי בו להמשך ניתוח התמודדות של שתי המרואיינות בעקבות הטראומה: צמיחה פוסט טראומתית.
בסוף סיכמתי מה למדתי משני הראיונות שערכתי.

תוכן העניינים:
חלק א'- תיאור שני האירועים הטראומתיים בהתאם לראיונות שערכתי
חלק ב'- ניתוח האירועים הטראומתיים שהוזכרו לעיל תוך הסתמכות על הספרות המקצועית: שתי המרואיינות שראיינתי עברו לפי התיאור שלהן אירועים טראומתיים. כדי שאוכיח זאת אתייחס תחילה להגדרת אירוע טראומתי וטראומה לפי סקירת הספרות שערכתי
חלק ג' - הנושא הממוקד שבחרתי בו להמשך ניתוח התמודדות של שתי המרואיינות בעקבות הטראומה: צמיחה פוסט טראומתית
חלק ד'- מה למדתי משני הראיונות שערכתי
מקורות

קטע מהעבודה:

המונח טראומה מקורו ביוונית ופירושו "פציעה" או פסיכוטראומה וזאת עקב החשיפה לאירועים טראומתיים בהם נפצעים: הגוף, השכל, הנשמה והיחסים עם האחרים. טראומה למעשה היא נזק שנגרם לנפש בעקבות חוויה או חוויות קשות במיוחד. החוויה הטראומטית עשויה להיות חד-פעמית או חוזרת ונשנית והיא מכניסה את האדם למצב של הלם, בו הוא אינו מסוגל להתמודד ולספוג בו את הרעיונות והרגשות הקשורים בחוויה. טראומה יכולה להיווצר מסוגים שונים של מאורעות, אך לרוב ישנם היבטים משותפים: בדרך כלל החוויה קשורה בתחושת חוסר ישע חזקה בפני איומים אמתיים או דומים לחיים, לשלמות הגופנית או לצלילות הדעת. לעתים קרובות יש חילול עולמו של האדם כפי שהוא הכיר אותו עד כה, דבר המכניס אותו למצב קשה של בלבול וחוסר-ביטחון (Walsh, 2007). הרמן (1998) בספרה ' טראומה והחלמה' כותבת כי הטראומה הנפשית היא אסונו של חסר האונים. בזמן התרחשות הטראומה עומד האדם הנפגע חסר ישע אל מול כוח חזק ממנו. האירועים הטראומטיים שומטים את הבסיס שעליו האדם נשען קודם לכן והוא לא מרגיש אותה מידה של שליטה, קשר ומשמעות לגבי הסביבה שלו.

תגים:

טראומה · התמודדות · טיפול · טראומטי · שכול · אובדן · אלמנה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טראומה: התמודדות וטיפול", סמינריון אודות "טראומה: התמודדות וטיפול" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.