היישום אינו מחובר לאינטרנט

תרמילאות ושימוש בסמים

עבודה מס' 070492

מחיר: 494.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת חוויותיהם, תפיסותיהם ודרכי התמודדותם של צעירים ישראלים שנוסעים לטיול תרמילאות אחרי הצבא וזאת מתוך נקודת מבטם.

10,036 מילים ,37 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את חוויותיהם תפיסותיהם ודרכי התמודדותם של צעירים ישראלים שנוסעים לטיול תרמילאות אחרי הצבא וזאת מתוך נקודת מבטם. המחקר התבסס על גישת המחקר האיכותני ובאמצעו בוצעו 4 ראיונות עומק.
מתוך המחקר עלו ארבעה ממצאים מרכזיים: הממצא ראשון מלמד על חוויית התרמילאות כשבירת שיגרה. המציאות הישראלית מכתיבה לנו מסלול חיים די מובנה הכולל לימודים פורמאליים, התגייסות לצבא, לימודים באוניברסיטה, חתונה, ילדים וקריירה. התרמילאות מהווה אנטי-תזה למסלול הקבוע של הפרט, וניסיון לאתגר אותו. המרואיינות הדגישו את החשיבות הרבה של הטיול והשוני המהותי שלו מחיי השגרה.
הממצא השני מלמד על התרמילאות כמענה פיזי ונפשי לצורכי המטיילים. הרגשות החיוביים שעלו מתוך הראיונות מלמדים על הסיפוק הנפשי והפיזי להם זכו בעצם חוויית התרמילאות, הצורך להרגיש "משוחרר" מכל עכבות ולתת לנפש ולגוף להתמסר לחוויה התבטא לא מעט בצורך להשתמש בסמים כחלק מהרעיון של תחושת השחרור והמרחק מהבית.
הממצא השלישי הוא כי חוויית התרמילאות נתפסת כחיפוש עצמי. התרמילאי יוצא למסע חייו בגיל יחסית צעיר כאשר המפגשים וההתנסויות שלו עם תרבות זרה, מטיילים מרחבי העולם, החשיפה וההתנסות (אצל חלק מהתרמילאים) בסמים, התנסויות בסיטואציות זרות מגבשת את הזהות העצמית.
מתוך הממצא הרביעי והמרכזי ניתן לסכם ולומר כי חוויית התרמילאות נתפסת כריגוש, כחוויה וכדרך לגיבוש זהות אינדיבידואלית וכן דרך להתמודד עם מצבים בלתי שגרתיים כמו חשיפה ושימוש בסמים. מתוך המחקר עולה כי כל ארבע המרואיינות הביעו רגשות חיוביים ואף המליצו על החוויה כפרק חשוב בחיים. במובנים רבים, התרמילאות היא חלק בלתי נפרד מעולמם של חלק מהמתבגרים הישראלים. המסלול כמעט ידוע מראש מאפיין את דרכו של התרמילאי הישראלי ברגע בו הוא משתחרר מן הצבא. התכנית נרקמת בראש, אם בנפרד או כחלק מקבוצה. הרצון המניע אותו הוא להרגיש עצמאי ובלתי תלוי בהורים, ההרגשה של חופש ופריקת עול מביאה אותם לנסות דברים חדשים לעבור חוויות חדשות ולהתנסות במצבים שטרם התנסו בהם כגון סמים, וההשלכות שנגרמות בעקבות התנסות זו תוך מעבר מעיר לעיר או מארץ לארץ.

תוכן עיניינים:
תקציר
מבוא
תרמילאות
תרמילאות ישראלית
סמים
סקירת ספרות. -
הקשר בין תרמילאות ישראלית לשימוש בסמים
שיטה
משתתפים
כלים
הליך
ממצאים
דיון
מקורות
נספחים (תמלילים)

קטע מהעבודה:

תרמילאות או טיולי תרמיל הוא מונח המתייחס למסעות וטיולים עצמאיים בינלאומיים אשר על פי רוב מתאפיינים בחיסכון באמצעים. מונח זה החל רווח בספרות הסוציולוגית העוסקת בחקר התיירות בשנות התשעים, אז התקבל כמונח מוסכם המתייחס לסוגים שונים של תיירות לא ממוסדת, שקודם לכן כונו באופנים שונים והתייחסו על פי רוב לתיירות של בני נוער וצעירים (מעוז, 2002).
אחד הביטויים הבעייתיים ביותר של המטיילים הישראלים, הינה תופעת השימוש בסמים. זמינותם של הסמים ומחירם הזול, הופכים את השימוש התכוף בהם, לחלק בלתי נפרד מן הטיול. מדי שנה מפונים כ-30-40 מטיילים ישראליים לבתי חולים לחולי נפש, שם הם נזקקים לשיקום מנטאלי דחוף. אחרים מגיעים לבתי הסוהר (מעוז,2002).

תגים:

תרמילאים · תרמילאות · ישראלית · סמים · חוויות · התמכרויות · צבא · משתחררים · הטיול הגדול · חיפוש עצמי · זהות עצמית · שבירת שגרה · סיכון · הודו · היפים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תרמילאות ושימוש בסמים", סמינריון אודות "תרמילאות ושימוש בסמים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.