היישום אינו מחובר לאינטרנט

ש"ס- התאחדות הספרדים העולמית שומרי התורה

עבודה מס' 070407

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד אופייה הדתי-חרדי של ש"ס משפיע על תפקודה הפרלמנטרי?

7,264 מילים ,21 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

ש"ס דוגלת ב"החזרת עטרה ליושנה" ובקידום הצדק החברתי. התנועה תומכת בקיומה של מדינת, ישראל, רואה בה את מדינתו של העם היהודי ושואפת לקבץ בה את כל יהודי הגולה. מבחינה ביטחונית-מדינית, מפלגת ש"ס תומכת בהסדרי שלום עם מדינות ערב תוך שמירה על ביטחונם של תושבי ישראל, אך יחד עם זאת, מתנגדת לחלוקת ירושלים. המפלגה הפגינה קו ניצי ימני בשורה של הצבעות מפתח בסוגיות מדיניות.(1)
ההישג הגדול ביותר שאליו הגיעה ש"ס היה בבחירות של 1999, כשהיא הייתה בשיא כוחה עם 17 מושבים בכנסת. מאז היא שמרה על יציבות וזכתה ב-12 - 11 מושבים. ואילו בבחירות לכנסת ה-20 שהתקיימו בחודש מרץ 2015, מפלגת ש"ס עמדה במבחן משמעותי, מפני שאלה היו הבחירות הראשונות שבהן התמודדה המפלגה ללא מנהיגה הרוחני הרב עובדיה יוסף, אשר נפטר בסתיו 2013; אז זכתה ש"ס בשבעה מנדטים בלבד.
יש לציין, שאין מקורות רבים, נהירים וחד משמעיים על האידאולוגיה של ש"ס; כפי שאמר לי אחד מבני משפחת יוסף, שמטעמים ברורים נתבקשתי שלא להזכיר את שמו, הדבר נעשה במכוון - על מנת להיות גמישים יותר מבחינה פוליטית.

בעבודתי זו אבחן מהי מהותה של ש"ס, אבדוק באיזה אופן אופייה הדתי-חרדי של ש"ס והמבנה ההיררכי של התנועה משפיעים על תפקודה הפרלמנטרי.
אי לכך, שאלת המחקר בעבודתי זו היא: "כיצד אופייה הדתי-חרדי של ש"ס משפיע על תפקודה הפרלמנטרי?"

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 - עמדת המפלגה על השסע העדתי- הפער שקיים בין מעמדם של עדות המזרח ואשכנזים
1.1 קליטת עליה
1.2 הבעיה העדתית
1.3 דעות קדומות
1.4 פערים
1.5 השסע העדתי בחברה הישראלית כיום
פרק 2 - עמדות מדיניות בנוגע לסכסוך ישראלי - ערבי
פרק 3 - עמדת המפלגה בפן החברתי והכלכלי
פרק 4 - עמדת המפלגה בנושאי דת ומדינה
פרק 5 - השוואה למפלגות בארץ: יהדות התורה והבית היהודי
5.1 השוואה למפלגות הנוצריות הדמוקרטיות באירופה
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השסע העדתי, או כפי שכינה אותו העיתונאי מיכאל הנדלזלץ - "השד העדתי"1, הוא כינוי לפערים הקיימים בין יהודים שמוצאם הגלותי בעיקר בצפון אפריקה, בתימן ובאסיה - ה"מזרחים", לבין יהודים שמוצאם הגלותי בעיקר במרכז אירופה, במזרחה ובצפונה - ה"אשכנזים"; בחברה הישראלית, פערים אלה באים לידי ביטוי במס' תחומים - בחינוך, בתעסוקה, בכלכלה, בחברה ובפוליטיקה. הפער הזה מלווה בתחושת הקיפוח של רבים מהעולים ממדינות צפון אפריקה ומארצות הים התיכון, על רקע פערים חברתיים - כלכליים ומציאות של יחס עדתי מפלה, אשר התקיימו מתחילת תקופת היישוב, דרך דפוסי הקליטה שלאחר קום המדינה ויש הסוברים שעד עצם ימינו אנו.2

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ש"ס- התאחדות הספרדים העולמית שומרי התורה", סמינריון אודות "ש"ס- התאחדות הספרדים העולמית שומרי התורה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.