היישום אינו מחובר לאינטרנט

המשמעות של הצבת גבולות ביצירת ניהול כיתה אפקטיבי

עבודה מס' 070398

מחיר: 494.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד ניתן להציב גבולות ברורים לילדים בכיתה א' בבית הספר היסודי כדי לנהל כיתה באופן אפקטיבי?

5,226 מילים ,13 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

במסגרת העבודה הנוכחית נבקש לעסוק בנושא: "המשמעות של הצבת גבולות ביצירת ניהול כיתה באופן אפקטיבי". כששאלת המחקר הינה: "כיצד ניתן להציב גבולות ברורים לילדים בכיתה א' בבית הספר היסודי כדי לנהל כיתה באופן אפקטיבי?".
על מנת לענות על שאלת המחקר, בחרנו לעסוק בשיטה האיכותנית; כשהשיטה לאיסוף הנתונים הינה: ראיונות עומק, שהתקיימו עם 10 מחנכות כיתה א'.
מבנה העבודה, יכלול שלושה חלקים מרכזיים: האחד, חלק תיאורטי, המשלב בתוכו מקורות ספרותיים הקשורים בצורה ישירה ובצורה עקיפה לשאלת המחקר; השני, חלק אמפירי, הכולל בתוכו את המחקר שקיימנו על שלל היבטיו השונים; והשלישי, חלק של דיון, מסקנות וסיכום, המשלב בתוכו הן את המקורות הספרותיים והן את ממצאי המחקר שערכנו.
הסיבה שבגללה בחרנו את הנושא הספציפי למחקר קשורה להנחת היסוד שלנו לפיה: על מנת להצליח בניהול כיתה, בדגש על: כיתה א', שמהווה "שלב מעבר" מגן לבית הספר, קיים הצורך בהצבת גבולות (באשר הם). מעבר לכך, לא הצבת גבולות ברורים, אנו מניחות כי התלמידים (שרק סיימו את גן הילדים ונפרדו מגן המשחקים) "ילכו לאיבוד" בתוך המערכת החדשה, הבית ספרית; ואף קיים הסיכוי כי לא יצליחו להשתלב בה בהמשך הדרך - הן מבחינה לימודית, הן מבחינה חברתית והן מבחינה רגשית.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. חלק תיאורטי
2.1 ניהול כיתה והמאפיינים המשפיעים על ניהול כיתה אפקטיבי
2.2 סמכות המורה בכיתה
2.3 גבולות בחינוך
2.4 חשיבות הצבת גבולות
2.5 כיצד מציבים גבולות
3. חלק אמפירי
3.1 שיטת המחקר ושדה המחקר
3.2 כלים איכותניים לאיסוף נתונים
3.3 הליך וגישת הניתוח האיכותני
3.4 ממצאים
4. דיון ומסקנות
5. סיכום
6. נספחים:
7. רשימת מקורות

הערת מערכת: העבודה אינו כוללת את תמלילי הראיונות.

קטע מהעבודה:

2.1 ניהול כיתה והמאפיינים המשפיעים על ניהול כיתה אפקטיבי
אחד הנושאים החשובים והעיקריים שאינם מפסיקים להעסיק מחנכים והורים הוא נושא "ניהול כיתה". ניהול כיתה הוא מערכת ההתנהגויות העיקרית וסגנון העבודה של המורה בכיתה. זאת היא אינטגרציה של תפקידי המורה ופעולותיו המקצועיות בהוראה, בחינוך ובניהול. חוקרים הגיעו למסקנה שניהול כיתה הוא הגורם הבדיד עם ההשפעה הגדולה ביותר על הישגי התלמידים, מכיוון שניהול שהינו יעיל מניח את המסד ללמידה מוצלחת של התלמידים. מסקנתם של אותם חוקרים בניתוח מפורט יותר, הייתה שיחסי מורים-תלמידים היווה את המפתח לכל האספקטים האחרים של ניהול כיתה (באבד, 2011).

תגים:

משמעת · ניהול כיתה · חינוך · הצבת גבולות · מורה · תלמיד · יסודי · סמכות המורה · גבולות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המשמעות של הצבת גבולות ביצירת ניהול כיתה אפקטיבי", סמינריון אודות "המשמעות של הצבת גבולות ביצירת ניהול כיתה אפקטיבי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.