היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכיית ספורטאים נכים בתקשורת לעומת ספורטאים בריאים

עבודה מס' 070302

מחיר: 329.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסיקור של זכיית ספורטאים נכים בתקשורת לעומת ספורטאים בריאים במדליות אולימפיות.

6,654 מילים ,19 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

ספורט הנכים מייצג את ישראל בכבוד בעולם: מאז 1992 זכו ספורטאים ישראלים נכים
ב- 48 מדליות באולימפיאדות הפרלימפיות, הרבה יותר מההישגים של הספורטאים הרגילים, שאינם נכים (וייסבלאי, 2012). למרות זאת, התקצוב של ענפי ספורט הנכים הינו נמוך ביותר יחסית לתקצוב ענפי ספורט של ספורטאים בריאים, וספורט הנכים מתקשה להשיג מימון גם מהגורם השני מלבד המדינה שמקציב כסף לספורט - המועצה להסדר ההימורים בספורט (הכנסת, 15/3/11).
אחת הסיבות האפשריות לחוסר התקצוב של ספורט הנכים בישראל הינה חוסר מודעות בציבור לספורט זה וההישגים שלו, שמונעת על ידי חוסר התעניינות תקשורתית בענפי ספורט הנכים: מאחר ולתקשורת יש את הכח לעצב את היצוג של נושאים חברתיים שונים, ולשנות את הצורה את הדרך בה הציבור מבין את העולם (2008, Howe), חוסר יצוג הנכים בכלל וספורט הנכים בפרט בתקשורת, או יצוג של נכים תוך שימוש בדעות קדומות כלפיהם עשוי לגרום לדחיקת ספורט הנכים לשוליים, כמו גם להדרה של הנכים כקבוצה חברתית ממוקדי הכח והמשאבים החברתיים.
לאור זאת, העבודה להלן בודקת באופן השוואתי את הסיקור בעיתונות הישראלית של אירועי הספורט הרגילים וספורט הנכים בהקשר של האירוע הספורטיבי המתוקשר ביותר בעולם - האולימפיאדה. בשנים האחרונות, נערכת האולימפיאדה בסמיכות זמן ובאותו מקום עבור ספורטאים רגילים ונכים (2012, Blauwet & Willick), ואוליפיאדת הנכים הפכה לאירוע ספורט הנכים המתוקשר ביותר (2011, Pappous, Marcellini & de Lsleuc). לכן, בדיקה השוואתית של סיקור בתקשורת של שתי סוגי האולימפיאדות מהווה אבן בוחן לסיקור ספורט הנכים מול הספורט של אנשים בריאים, ושאלת המחקר הינה "מהו אופי הסיקור של אולימפיאדת הנכים מול האולימפיאדה הרגילה בעיתונות הישראלית?"
החלק הראשון של העבודה יכלול סקירת ספרות שמפרטת את הידע הקיים לגבי דעות קדומות כלפי נכים בחברה והשתקפותן בתקשורת, התנועה הפראלימפית וספורט הנכים, וסיקור ספורט הנכים בתקשורת. לאחר מכן, יובא פרק מתודולוגיה בו יפורט המקרה שנבחר לניתוח לצורך העבודה ושיטת הניתוח.
לצורך ניתוח שאלת המחקר, בחרתי להתמקד בסיקור הסיקור של השגי הספורטאים הישראליים באולימפיאדת אתונה 2004. הסיקור נערך באמצעות בדיקת האזכורים של שני הספורטאים בימים הללו בעיתונים היומיים שהיו הנפוצים ביותר בתקופת האולימפיאדה: "ידיעות אחרונות" ו"מעריב".
בפרק ממצאים יפורטו ממצאי המחקר שעונים לשאלת המחקר. לבסוף, פרק הדיון יסכם את הממצאים של המחקר שנעשה במסגרת עבודה זו בהקשר לסקירת הספרות.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
דעות קדומות כלפי נכים בחברה
השתקפות דעות קדומות נגד נכים בתקשורת
התנועה הפאראלימפית וספורט הנכים
סיקור ספורט הנכים בתקשורת
3. מתודולוגיה
שדה המחקר
שיטת המחקר
4. ממצאי המחקר
היקף הדיווח
מיקום הדיווח
תכני הדיווח
5. דיון
ביבליוגרפיה
נספח: סיקור יום הזכיה של שני הספורטאים

קטע מהעבודה:

לפי Ellis (2009), תפיסת הנכות הינה סוגיה חברתית, תרבותית ופוליטית, המשלבת משא ומתן חברתי על מהות השונות הגופנית והסטיגמה החברתית הכרוכה בה. החוקרת טוענת כי נכות נתפסת כטרגדיה אישית שקורית לאדם במקרה, ומצריכה את הנכה להתאים את עצמו, כדי להיות מסוגל להשתלב בחברה ה"נורמלית".

תגים:

אולימפיאדה · ספורט · מוגבלויות · נכים · נכות · סיקור תקשורתי · גל פרידמן · קרן לייבוביץ' · עיתונות · מוגבלות · איכותני · ניתוח תוכן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכיית ספורטאים נכים בתקשורת לעומת ספורטאים בריאים", סמינריון אודות "זכיית ספורטאים נכים בתקשורת לעומת ספורטאים בריאים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.