היישום אינו מחובר לאינטרנט

ולפעמים החגיגת נגמרת - הגת כגורם פוגע בכלכלת תימן

עבודה מס' 070259

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המנהג ודיון בהשפעתו על כלכלת המדינה.

5,109 מילים ,21 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בקרב רוב האנשים מתקשרת הגת באופן אסוציאטיבי עם תימן, ונחשבת כבילוי מזדמן ובלתי מזיק לשעות הפנאי, כמו שתיית אלכוהול. אך למעשה, אין כך הדבר במציאות היומיומית ברפובליקה של תימן. שעות הפנאי של אזרחי המדינה מוקדשות כולן לקיום מפגשי לעיסת גת, המהווים לעיתים יותר ממחצית היום. בשעות הצהריים המוקדמות החיים בתימן עוצרים מלכת, שאון הרחוב משתתק כאשר פורשים האנשים לבתיהם למפגשי הלעיסה, בהם לוקחים חלק נשים, גברים וילדים כאחד. לתופעה זו אין אח ורע בעולם כולו, ואין ולו גורם אחד במדינה, אשר מכתיב את סדר היום התימני באופן בו עושה זאת הגת.
עבודה זו עוסקת בהיקפה הרחב של תופעת לעיסת הגת, כגורם הפוגע קשות בכלכלת המדינה ומדרדר אותה לחורבן. בעמודים הבאים אנסה להוכיח כי מנהג עתיק יומין זה שמקורו באתיופיה וחדר לתימן פוגע בתחומים רבים בחיי אזרחי המדינה, בעיקר בפאן הכלכלי. המצב בתימן כיום הוא בכי רע, גל המחאות האחרון הדגיש ביתר שאת את המצוקה הקשה בה היא נמצאת. כלכלת המדינה שהוזנחה במשך עשרות שנים נמצאת בהתדרדרות קיצונית; המטבע קורס, משק המים במשבר חמור, הרעב גובר, מחירי הנפט, המים והמזון מתייקרים, ובעקבות כך מפעלים נסגרים ומשרות רבות מקוצצות. ההכנסות ממיסים שמעולם לא היו גבוהות נעלמו לחלוטין, והממשלה נאלצת להגדיל את היקף הייבוא החודשי שלה למוצרים בסיסיים כמו מזון ודלק.
בעבודה זו אעסוק בתופעת לעיסת הגת בתימן, אשר אינה פוסחת על אף מגזר באוכלוסיית המדינה. תחילה אציג את צמח הגת, הנחשב כמעט בכל העולם כסם ממריץ, ואת אופן גידולו, תוך תיאור מפורט של טקסי הלעיסה ומאפייני צריכת השוק. בהמשך אתאר את התפתחות התופעה, את חשיבותה הגדולה בקרב התימנים ואת הסיבות בגינן מתקשים התימנים להיגמל ממנה. בתוך כך, אמחיש את ההשפעות החיוביות של גידול ולעיסת הגת המסייעות בפיתוח ובקידום, ואת ההשפעות השליליות הפוגעות אנושות בכלכלה, במשאבי הטבע, בחברה ובבריאות האזרחים. לבסוף, אציג דרכי התמודדות שונות של גורמים פורמאליים-מדיניים וגורמים בלתי פורמאליים עם התופעה. לסיום תוצגנה מסקנות בולטות שעלו בתהליך הכתיבה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סיפורה של תופעה
3. התפתחות התופעה
4. דרכי התמודדות
5. סיכום
6. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

הגת ממלא תפקיד מרכזי במשק התימני. הוא מהווה כשישה אחוזים מהתוצר הלאומי הגולמי (תל"ג) במדינה, שליש מהתל"ג החקלאי המקומי ומספק תעסוקה לאחד מכל שבעה עובדים בתימן. עם זאת ולמרות כך ישנם תחומים בהם פגיעת ענף הגת היא אנושה ומובילה את תימן לחורבן. השימוש בגת פוגע בפרודוקטיביות ומשפיע באופן על מימדי העוני החמורים במדינה(27).

תגים:

תימן · סמים · תימנים · כלכלה · תימני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ולפעמים החגיגת נגמרת - הגת כגורם פוגע בכלכלת תימן", סמינריון אודות "ולפעמים החגיגת נגמרת - הגת כגורם פוגע בכלכלת תימן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.