היישום אינו מחובר לאינטרנט

חביב בורגיבה - ממאבק לעצמאות לחדירה בין-ערבית בין השנים 1934-1970

עבודה מס' 070253

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאבקה העיקש של תוניסיה לעצמאות וחדירתה לזירה הבין-ערבית כמדינה עצמאית בין השנים 1934- 1970, תחת הנהגתו של בורגיבה.

9,237 מילים ,26 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

נתוני הפתיחה של חביב בורגיבה לא מסגירים כי ילד חסר ביטחון זה, שנולד למשפחה גדולה וקשת יום במונסטיר, יגיע בבגרותו להישגים מרשימים ולמעמד כה מכובד. בורגיבה, המכונה אבי הלאומיות התוניסאית, זקף לזכותו את קבלת עצמאות תוניסיה ואת המהפך הפוליטי שעברה מהקמתה ועד היום. הוא בנה את מעמדו בצורה הדרגתית כשתמיד ניצבה לנגד עיניו המטרה הסופית והיא עצמאות תוניסיה. אירועים שונים במהלך חייו השפיעו בצורה ניכרת על דפוסי שלטונו, בין היתר על נטייתו הפרו מערבית, קידום תהליכי חילון והעלאת מעמד האישה בחברה(1).
עבודה זו עוסקת במאבקה העיקש של תוניסיה לעצמאות וחדירתה לזירה הבין-ערבית כמדינה עצמאית בין השנים 1934- 1970, תחת הנהגתו של בורגיבה. בעמודים הבאים אנסה להראות כיצד אירועים שונים בילדותו ובנעוריו של בורגיבה, צעיר תוניסאי שנולד למציאות הקולוניאליסטית-צרפתית במדינתו, הובילו אותו להתוות את מהלך חייו סביב רעיון הלאומיות התוניסאית ולפעול ללא הרף להגשמת יעדיו ומטרותיו. זאת יחד עם אישיותו המיוחדת, נאורותו ויכולתו לקרוא נכון את המפה פוליטית, שישתקפו ביחסיו השונים עם שותפים לדרך, מדינות ערביות ומערביות שונות.
בעבודה זו אעסוק בתהליך הפיכתה של תוניסיה ממדינת חסות צרפתית למדינה עצמאית, ובקורותיה תחת ממשל בורגיבה. תחילה אחקור את הרקע והנסיבות לעלייתו לשלטון של בורגיבה. אסקור את אישיותו הססגונית והכריזמטית ואת פועלו מילדותו העשוקה ועד לבגרותו המבטיחה כמייסד מפלגת הנאו-דסתור וכנשיא התוניסאי הראשון. בהמשך אתאר את כניסתה של תוניסיה לזירה הפוליטית הבין-ערבית ואת מערכות היחסים השונות שקיימה עם שכנותיה הערביות ומנהיגיהן. בתוך כך אתעמק ביחסי שתי המדינות הצעירות, תוניסיה וישראל על רקע קבלת עצמאותן והתפתחותן המדינית, תוך תיאור מפורט של עליות ומורדות ביחסי ממשל תוניסיה כלפי העלייה היהודית. לאחר מכן, אדלג מספר שנים קדימה על ציר הזמן, ואתאר את תקופת סוף שלטונו של בורגיבה עם הדחתו על ידי זין אל-עאבדין בן עלי, יחד עם הסיבות השונות שהובילו להדחתו. לסיום תוצגנה מסקנות בולטות שעלו בתהליך הכתיבה.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. ילדות, בגרות והמאבק לעצמאות תוניסיה
3. יחסי ישראל-תוניסיה
4. פוליטיקה בין-ערבית
5. הדחתו של בורגיבה מהנשיאות
6. סיכום
7. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

בורגיבה, בן הזקונים, היה ילד בעל נפש עדינה שפונק רבות על ידי בנות המשפחה ובילה מרבית מימיו בבית בעיקר במטבח ובסביבת הבאר בחברה נשית של אחיותיו, אימו וסבתו. אביו, אשר ביקש להעניק חינוך מודרני לבניו, שלח את בורגיבה בגיל צעיר ללמוד בפנימייה בתוניס, ובכך נותק מהתא המשפחתי. בהיותו הצעיר ביותר בפנימייה אולץ לעיתים קרובות לבצע מטלות ביתיות שונות, דבר אשר פיתח אצלו אסרטיביות ואישיות חזקה, צורך עז בעצמאות וביטחון עצמי. כאן נראים ניצני ההתבגרות וההתפתחות של בורגיבה הצעיר, בהפיכתו לאדם הנועד לשלוט והעומד על שלו מול בכירים מבוגרים רבים(3).

תגים:

תוניס · תוניסיה · עצמאות · מדינות ערב · המזרח התיכון · אפריקה · צפון אפריקה · יהודי תוניסיה · בורגיביזם · נאצריזם

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חביב בורגיבה - ממאבק לעצמאות לחדירה בין-ערבית בין השנים 1934-1970", סמינריון אודות "חביב בורגיבה - ממאבק לעצמאות לחדירה בין-ערבית בין השנים 1934-1970" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.