היישום אינו מחובר לאינטרנט

השריפות הגדולות באיסטנבול והשפעתן על החיי היהודים בשנים 1800-1500

עבודה מס' 070215

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון המתבסס על שני מחקרים בנושא.

5,692 מילים ,6 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

שתי שריפות גדולות פרצו בעיר העתיקה באיסטנבול, ב-1569 וב-1660, ושינו כל אחת את פניה של יהדות העיר מהקצה לקצה. בעבודה זו אעמוד על משמעותם של שני האירועים הללו לחיים היהודיים השוקקים בבירת האימפריה העות'מאנית במאות ה-18-16.
הקהילה היהודית באיסטנבול - אחת העתיקות והגדולות - ידעה תקופות של זוהר עד למאה ה-16. ראשיה זכו במשרות אמון בכירות בממשל העות'מאני, ביניהן רופאו האישי של הסולטאן, המתרגם המלכותי ודיפלומטיה בכירים. הרובע היהודי המרכזי שכן בלב אזור המסחר של העיר, כאשר היהודים תופסים תפקידי מפתח גם בתחום זה. ואז הגיעו שני אסונות טבע, שלכאורה לא אמורים היו להשפיע על מצבם האיתן של יהודי העיר. בפועל המצב היה שונה לחלוטין, והשריפות שינו את חייהם של תושביה היהודים של העיר לחלוטין.
בעבודה זו אבדוק באיזו דרך השפיעה על הקהילה היהודית כל אחת מהשריפות - כל אחת מהן וסממניה שלה. אסתמך בעבודה על שני מחקרי עומק עיקריים - מאמרם של מינה רוזן ובנימין ארבל, השריפה הגדולה במטרופוליס: המקרה של הדליקה באיסטנבול ב-1959 ותיאורה על ידי מרקאנטוניו ברברה, ומאמרו של מ.ד. באר, השריפה הגדולה של 1660 והאיסלמיזציה של האזור הנוצרי והיהודי באיסטנבול. שניהם מסתמכים על מקורות ועדי ראייה אותנטיים מאותם אירועים. כמו כן אערוך סקירה השוואתית של מחקרים נוספים בנושא, במטרה לבנות תמונה שלמה ככל האפשר של הטלטלה שעברה הקהילה היהודית באיסטנבול בתקופה זו.

תוכן העניינים:
מבוא
1. יהודי איסטנבול עד לשריפה הגדולה
2. השריפות הגדולות והשפעתן על יהדות איסטנבול.
2.1 השריפה של 1569
2.2 השריפה של 1660
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

לצד אלה הגיעו גם אשכנזים רבים ממזרח אירופה, ובתוכם רבנים ותלמידי חכמים, רבים מהם שבויי התתרים והתורכים הכובשים בימי הווזירים מבית כפרולו שבאמצע המאה ה-17 הובלו אלפים מהם למכירה בשוק העבדים של איסטנבול. הגירה פנימית זו סייעה לחזק את הקשרים בין הקהלים האשכנזים במזרח לבין קיבוצי היהודים במרכז ובמזרח אירופה (בן נאה, 1999: 43-4).

תגים:

אימפריה · עותמאנים · טורקיה · קהילה · יהודים · קהילה יהודית · הקהילה היהודית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השריפות הגדולות באיסטנבול והשפעתן על החיי היהודים בשנים 1800-1500", סמינריון אודות "השריפות הגדולות באיסטנבול והשפעתן על החיי היהודים בשנים 1800-1500" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.