היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיירות התנדבותית באפריקה

עבודה מס' 070157

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת פונטנציאל ה-linkage בקוואזולו נאטל (KwaZulu-Natal).

2,184 מילים ,5 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

התיירות נתפסת כמערכת דוגמטית המציעה מערכת של אטרקציות למבקר חיצוני, גירויי חושים בדמותם של נופים, שווקים, מאכלים, ריחות ומופעי תרבות. אך עם זאת העיתים המשתנות מביאות עימן הרחבה בקהל היעד התיירותי, גם ליבשת הכי פחות מתויירת - אפריקה.
השינוי המודרני הביא עימו בעשורים האחרונים קשת רחבה ליצירת סוגי תיירות חדשים הפותחות את היבשת האפריקאית לקהל יעד חדש אשר מציף לפני השטח את בעיותיהן הפנימיות של המדינות. מערכות הנישול וחוסר הצדק החברתי בפנים היבשת הופכות מוכרות וידועות יותר בעולם המערבי, ותורמות ליצירת מערכת של תיירות-התנדבותית: דהיינו, צעירים אידיאליסטים אשר רואים בטיול הזדמנות להרפתקה ייחודית באמצעות יוכלו לחוות חוויה בלתי אמצעית וממקור ראשוני של המדינה אליה יגיעו.
חוסר הפיתוח במערכת תיירות תרמילאית באפריקה, הופכת את האלטרנטיבה של תיירות-התנדבותית למושכת עוד יותר היות ועלותה הכלכלית פחותה והיא אינה דורשת לקיחת סיכונים רבים המוכרים לתרמילאים במדינות מתפתחות. אך עם זאת, תיירות זו מהווה גם גשר והזדמנות ליצירת מערכות כלכליות ברות קיימא שיוכלו לשרת גם את הציבור האפריקאי המקומי וליצור בעבורו מערכת הזדמנויות לפיתוח חברתי.
בעבודה זו נבקש לקשור בין שני אלמנטים של תיירות באפריקה ומערכות כלכליות מקומיות, ובכך להראות כי שילוב של המערכות החקלאיות הקיימות במחוז קאוואזולו נאטל בדרום אפריקה יחדיו עם המערכת המתפתחת של תיירות התנדבותית ביבשת ובמדינה בפרט, ניתן וצריך ליצור כלים לתיירות ברת קיימא אשר תשרת גם את התייר והגם את המערכת המקומית.עבודה זו מבקשת לבחון את פונטנציאל הlinkage בקוואזולו נאטל ((KwaZulu-Natal, דרום אפריקה ומניעת הleakage (אפקט הדליפה) בבתי המלון של הפרוביציה. בעבודה זו נציע דרך נוספת מלבד הקיימות, למינוף והגברת הlinkage דרך תיירות התנדבותית באזור, על מנת לתרום לsustainable tourism.

תוכן העניינים:
מבוא
אפקט הדליפה בקוואזולו נאטל
תיירות התנדבותית - הזדמנויות בפיתוח תיירות ברת קיימא
אתגרים שניצבים בפיתוח הפורמט
צמצום השלכות שליליות בחוות החקלאיות
דיון מפרספקטיבה גיאוגרפית וחקלאית
סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

על מנת למנוע את אפקט הדליפה, אנו מציעים דרך נוספת, אסטרטגית, שתהפוך את הבעיה להזדמנות ותאפשר תיירות ברת קיימא. השילוב בין סוג התיירות הזו לבין יצירת Linkage באזורים כפריים לא הורחב בספרי המחקר באופן מקיף ונרחב. פתיחת חוות חקלאיות ושילובם עם תיירות התנדבותית (בדומה לרעיון הקיבוץ), יכול להועיל הן לאוכלוסייה המארחת והן להגדלת הLinkage בין האזור הכפרי של קוואזולו נטאר לבין בתי המלון באזורים העירוניים של האזור, בדגש על העיר דורבן המונה כ-50 בתי מלון (מייצגת 30% מכל סוגי האירוח במחוז).

האוכלוסייה המארחת מצד אחד, יכולה להרוויח מהכנסות על תיירות לחוות החקלאיות שיוקמו באזור, ההכנסות יהיו הן על אירוח, לינה של התיירים באזורים הכפריים, הכנסות על מכירת מוצרים מקומיים ואוכל שחומרי המזון והחקלאות יהיו פרי המקום, מצד שני יתווספו הכנסות הן על מכירת חומרי המזון והגידולים החקלאיים לבתי המלון, הגדלת הlinkage הבין אזורי ובנוסף, התיירים מגדילים את מספר עובדי הידיים בחקלאות ויש אפשרות לפתח עוד סוגי גידולים חקלאיים.

תגים:

קיימות · בת קיימא · תיירות בת קיימא · עולם שלישי · אפריקה · חקלאות · תרמילאים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיירות התנדבותית באפריקה", סמינריון אודות "תיירות התנדבותית באפריקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.