היישום אינו מחובר לאינטרנט

קולנוע אוונגרד

עבודה מס' 070142

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הספציפיות המדיומלית בסרטו של ז'אן אפשטיין.

1,840 מילים ,8 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

עבודה זו מבקשת לבחון את הספציפיות המדיומלית בסרטי האוונגרד של ז'אן אפשטיין המבוססים על רומנים מהמאה ה-19. העבודה תתמקד בסרטו מופרה (Mauprat, 1926) אשר מבוסס על הרומן שנכתב בשנת 1837 על ידי הסופרת הצרפתייה והמוערכת ז'ורז' סאנד. העבודה תתבסס על מאמרים שכתב אפשטיין ומאמרים שנכתבו על יצירותיו וכן, התכתבויות למאמרים אחרים שנכתבו ע"י במאיי האוונגרד הנודעים של אותה תקופה ביניהם רנה קלייר וחבריו.
לאחר מלחמת העולם הראשונה, נוצר בקע עמוק וטראומטי בחברה האירופית. האמונה העזה בנאורות, בכוחות הקידמה המערבית, ברציונליות, בטכנולוגיה כאמצעים ודרכי מחשבה שמובילים את האנושות לעתיד טוב יותר, התנפצה לנוכח השימוש שנעשה באמצעים אילו בדיוק למטרות הרס והרג בקנה מידה חסר תקדים. המלחמה הביאה לחוסר אמונה בתרבות שהכזיבה. החברה הבורגנית סומנה כיעד תקיפה מרכזי עבור האוונגרד. האוונגרד הביע שאיפה לשינוי מהותי לא רק באמנות אלא במבנה החברתי והפוליטי עצמו. לכן, האוונגרד כמעט תמיד פוליטי, לא משום שזוהי אמנות שמסריה הגלויים הם פוליטיים, אלא משום האמונה שבכוח האמנות להשפיע על תפיסת העולם, החושים, התרבות והיחסים הפוליטיים.
רבים מאנשי הקולנוע האוונגרדי הצרפתי, הנקרא לעיתים קולנוע אמפרסיוניסטי צרפתי, שצמח בשנות העשרים של המאה הקודמת, ביקשו לשנות את הגישות הקלאסיות ולהביט במדיום הקולנועי כגוף אומנות נפרד, אוטונומי, עם תכונות משלו, תוך כדי ניסיון להתנתק מהאמנויות הקלאסיות הנלוות אליו, במטרה להמציא או ליצור משהו חדש וייחודי משלו. כך התבטא בעבר רנה קלייר בהרצאה שהעניק בשנת 1924:
"The talking picture will survive only if the formula suitable to it's found, only if it can break loose from the influence of the theatre and fiction, only if people make of it something other then an art of imitation [...] This new form of expession needs new men"
בניגוד לתפיסה של קלייר, סרטו של אפשטיין גדוש במאפיינים קלאסיים החל מהתסריט עצמו, שהוא תסריט נרטיבי ומבוסס על רומן, וכלה בצילום בלוקיישן הנוגד תיאוריות רווחות של התקופה, מיזנסצנה הדומה בהרבה מובנים לתיאטרון הקלאסי וכן, שימוש מועט במאפיינים אוונגרדים הכוללים בין השאר זוויות צילום לא שגרתיות, סוגי תאורה מגוונים ועוד . על כן, נשאלת השאלה, מה מייחד את סרטו של אפשטיין מבחינת הספציפיות המדיומלית? מה תרומתו לתנועה החדשה הזו בסרט זה?
על רקע זה, עבודה זו תנסה לעמוד על מאפייני האוונגרד בסרטו מופרה ולחץ מתוכו "שאריות של אוונגרד". ראשית, אבצע ניתוח לסרט תוך כדי הצגת המאפיינים היחודיים של אפשטיין מבחינה ויזואלית ותמטית ולאחר מכן, אציג את תרומתו של אפשטיין לתנועה החדשה.

קטע מהעבודה:

לא רק ברמת התסריט יש אדפטציה מהספרות לעולם הקולנועי, אלא אף ברמת הטקסט. הסרט רבוי בכתוביות לכל אורכו. כ-88 כתוביות לסרט של שעה וחצי, משמע כי חלק ניכר מהסרט הינו טקסט כתוב, דבר שבמידה רבה פוגע בהצגת הטקסט הקולנועי. ישנה פרדוקסליות המתבטאת בכך שאנשי האוונגרד ניסו לנתק את המדיום החדש מאומנויות ישנות(7), כתוביות והסברים נועדו לספרות ולא לקולנוע. באופן אירוני, אפשטיין אף התבטא בעבר, בהרצאה שהעניק שנה אחת בלבד לפני צאת הסרט, כנגד הכנסת הכתוביות: "The basis for the film without titles is obviously logical- the cinema is made to narrate with images and not with words" . (8)

תגים:

ז'אן אפשטיין · אסכולות · אמנות · סרטים · קולנוע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קולנוע אוונגרד", סמינריון אודות "קולנוע אוונגרד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.