היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג המזרחים בקומדיית המצבים "אחד העם אחד" בערוץ 2

עבודה מס' 070100

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תוכן איכותי של פרק מס' 5, עונה 1.

15,315 מילים ,40 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו הינה לבדוק את סוגיית הייצוג התקשורתי של קבוצת המיעוט המזרחית בטלוויזיה זאת במסגרת ניתוח תוכן איכותני. הניתוח מתייחס לקומדיית המצבים "אחד העם 1" ששודרה בערוץ 2. קומדיית המצבים עוסקת בדיירי הבניין ברחוב אחד העם 1 אשר מציגה התנהלות היומיומית של הדיירים בבניין ואחד כלפי השני בסצנות קצרות.

שאלת המחקר בה התמקדתי בניתוח הקומדיה היא האם ובאיזו מידה המזרחים מיוצגים באופן סטריאוטיפי ומפלה בקומדיית המצבים ("סיטקום") "אחד העם 1" בערוץ 2.
לאור סקירת הספרות, נגזרו השערות המחקר לפיהן ייצוג המזרחים במדיה יהיה מפלה וסטריאוטיפי. לפי ההשערות המזרחים מאופיינים ככאלה שגרים בעיירות פיתוח,בעלי מצב אקומני כלכלי ירוד, ככאלו שעובדים בעבודה מסטטוס נמוך, ללא ריבוד תעסוקתי ורמת השכלה גבוהה, וכן יוצגו המזרחים כמשתמשים בשפה צעקנית וגרונית ונוטים להשתמש באלימות מילולית ופיזית כלפי מהקרובים אליהם הסביבה, ניתן לזהותם על פי סגנון לבושם הצעקני ואבזורם בתכשיטים ססגוניים כדרך קבע.

עבודה זו נחלקת לחמישה פרקים. הפרק הראשון, המבוא, מציג את נושא העבודה, מטרתה ומהלכה. הפרק השני, סקירת הספרות, מציג מבוא תיאורטי אשר סוקר את תפקידי התקשורת בחברה ודימוייה, חופש הביטוי ומשמעויותיו, תהליך הבניית המציאות, השסעים בחברה הישראלית, הרקע היסטורי של התהוות השסעים ובכלל זה מציג את המיעוט המזרחי. כמו כן, הסקירה מציגה את נושא ייצוג קבוצות המיעוט בתקשורת בכלל ואת ייצוג קבוצת המזרחים בפרט. הפרק השלישי, המתודולוגיה, מציג את שאלת המחקר, שיטת המחקר והנימוק לבחירתה, גבולות המחקר, המדגם והשערות המחקר. הפרק הרביעי, הממצאים, מציג את ניתוח התוכן האיכותני של הסרט על ידי ניתוח הסצנות שלו בהתאם להשערות השונות, אשר באמצעותן אעמוד על אופן הייצוג השוויוני ברובו של העדה המזרחית. אסיים בפרק החותם את העבודה, הדיון והמסקנות, אשר מציג את המסקנות העולות מניתוח הממצאים כקורפוס תוך אינטגרציה אל מול סקירת הספרות.

תוכן עניינים:
פרק 1 - מבוא
פרק 2 - סקירת ספרות
פרק 3 - מתודולוגיה
פרק 4 - ממצאים
פרק 5 - דיון ומסקנות
פרק 6 - ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תנאי הכרחי לקיומה של הדמוקרטיה הוא חופש הביטוי. חופש הביטוי תורם להתפתחות האישית ולמימוש עצמי של כל אדם כאדם ריבוני. הצגתו של מידע רחב מאפשרים לציבור להתעדכן במידע וכך לתרום בלקיחת החלטות מושכלות ובהערכת המידע של כל פרט בחברה (קרניאל, 2007).

תגים:

טלויזיה · טלביזיה · פריפריה · ייצוג · דימוי · מיעוטים · מזרחיים · בורקס · שסעים · ישראל · מירי פסקל · סדרות · טלביזיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג המזרחים בקומדיית המצבים "אחד העם אחד" בערוץ 2 ", סמינריון אודות "ייצוג המזרחים בקומדיית המצבים "אחד העם אחד" בערוץ 2 " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.