היישום אינו מחובר לאינטרנט

זיכרון קולקטיבי - הלינה המשותפת בקיבוץ

עבודה מס' 070032

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השינוי וההמשכיות של הזיכרון הקולקטיבי של הלינה המשותפת בקיבוץ "עין השלושה", מהקמתו עד ימינו.

12,118 מילים ,23 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

ילדים שגדלו במסגרת של לינה משותפת בילו זמן מועט בלבד בחיק המשפחה ואת רוב הזמן בילו במסגרת של קבוצת השווים. מצב זה, כשלעצמו, מעמיד את הילדים במצב של הצורך התמידי לעמוד בציפיות של החברה הסובבת (ילדים אחרים, מורים ומדריכים), ולפיכך, עליהם להימנע מביטוי רגשות (במיוחד בכל הנוגע לרגשות שליליים) אשר אינם עומדים במקשה אחת עם הציפיות של החברה הסובבת (Regev & Beit-Hallahmi, 1980: 235).
לחוויית הגדילה בבית ילדים בקיבוץ ישנה השפעה על הזיכרון האישי והקולקטיבי של ילדים אלה. זיכרון קולקטיבי, כשלעצמו, מדגיש את ייחוד הקבוצה, ומאפשר לה לשמר את הדימוי העצמי ולהעבירו בתוך הקבוצה לאורך זמן. כמו כן, הזיכרון הקולקטיבי, למעשה, מגדיר את היחסים שבין הפרט לבין קבוצות חברתיות ומאפשר לקהילה להעניק משמעות לקיומם. יתר על כן, באמצעות הזיכרון הקולקטיבי קבוצות חברתיות מספרות סיפורים על עברן, מוצאן ומסורותיהן (מאיירס, 2006: 7). לפיכך, במוקד מחקר זה עומד זיכרון קולקטיבי כפי שהוא משתקף בזיכרונותיהם של 3 דורות של בני הקיבוץ שגדלו בבית ילדים.
באמצעות ניתוח של תמלילים והקלטות קוליות של ראיונות שנערכו עם בני הקיבוץ השייכים ל-3 דורות (מהקמת הקיבוץ ועד העת האחרונה) שגדלו או שימשו כמדריכים במסגרת בית ילדים בקיבוץ עין השלושה, מחקר זה בא לנתח את הגלגול של הזיכרון הקולקטיבי לאורך ציר הזמן. על מנת לעשות זאת, חוברה שאלת המחקר: כיצד השתנה היחס כלפי הלינה המשותפת בקיבוץ עין השלושה במשך השנים? השערתי לגבי שאלת מחקר זאת גורסת שהיחס, עם השנים, השתנה לשלילה. כמו כן, מצופה שהדור הראשון יהיה בעל תפיסות חיוביות יותר כלפי הלינה משותפת מאשר הדורות הבאים אחריהם.
על מנת לענות על שאלת המחקר, המחקר חולק לפרק תיאורטי (העוסק בתיאוריות הנוגעות ללינה משותפת בקיבוץ ובזיכרון הקולקטיבי); פרק אמפירי (המציג תמות הנוגעות לזיכרון קולקטיבי וניתוחן); ו-פרק של דיון ומסקנות.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א': פרק תיאורטי
לינה משותפת
זיכרון קולקטיבי
פרק ב': פרק אמפירי
ב-1. שיטת מחקר
ב-2. ניתוח ראיונות
- יחס למטפלות
- יחס לבית ילדים.
- השפעת "לינה משותפת" על היחס בין הילד לבין ההורים
- סיבות לפירוק "לינה משותפת" בקיבוץ.
- התייחסות לעבר של בתי ילדים ביחס לקיבוץ העכשווי
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים: תמלול הראיונות

קטע מהעבודה:

ליבליך (ליבליך, 2010: 3-4) תיארה 4 מקורות שהובילו את הקיבוצים לאמץ את "הלינה המשותפת" כחלק אינטגרלי וחשוב בחיי הקיבוץ: א. עניינים פיזיים וביטחוניים - התיישבות במקומות מרוחקים, לא בטוחים וחיים בתנאי הסביבה הקשים יצרו צורך ביצירת סביבה משותפת ובטוחה עבור ילדי הקיבוץ;

תגים:

קיבוצים · ילדים · משפחה · ילדות · בית הילדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זיכרון קולקטיבי - הלינה המשותפת בקיבוץ", סמינריון אודות "זיכרון קולקטיבי - הלינה המשותפת בקיבוץ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.