היישום אינו מחובר לאינטרנט

המבנה החזותי של אנדרטות לנופלי מערכות ישראל לגיבוש זיכרון קולקטיבי

עבודה מס' 068897

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של ארבעה אתרי הנצחה לחללי צה"ל שנפלו במלחמת יום העצמאות ויום הכיפורים.

6,481 מילים ,25 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הזיכרון עומד במרכז זהותו והתעסקותו האינטלקטואלית של העם היהודי, שמייחס להיסטוריה משמעות מרבית. השכול נוגע באופן אישי בכל אחד ואחד, כאשר ההתמודדות עימו מתבטאת בהנצחה. אחת מדרכי ההנצחה הנפוצות והמקובלות בחברה הישראלית היא באמצעות אנדרטות ואתרי הנצחה המנסים להמחיש את המיתוס או הסיפור שמאחורי האירוע שהתרחש, באופן חזותי. באמצעות אתרי ההנצחה, ניתן להצביע על מגוון רחב של סוכני זיכרון ומקדמיו ועל דרכי פעולתם. עבודת המחקר תתמקד בשאלת עיצוב הזיכרון הקולקטיבי באמצעות אנדרטות לנופלי מערכות ישראל. כיצד למעשה הזיכרון הקולקטיבי מעוצב באתרי ההנצחה לחללי צה"ל? עבודת המחקר תנתח ארבעה אתרי הנצחה לחללי צה"ל שנפלו במלחמת יום העצמאות ויום הכיפורים. על-ידי ניתוח המשמעויות הסמליות החזותיות, ניתן יהיה להבין איזה מסר מועבר וכיצד מתהווה תהליך הזיכרון הקולקטיבי.
דיון על תופעת ההנצחה העולמית בכלל, והישראלית בפרט, סקירה תמציתית של התפתחותה של ההנצחה בישראל בחלוף השנים, ההיבטים הפילוסופיים של ההנצחה, וההיבטים המעשיים של פעולת ההנצחה בחברה הישראלית של ימינו. עבודתם האקדמיות של עזריהו (1995) ולוינגר (1993) יסייעו בניתוח האנדרטות וישמשו כבסיס עיקרי לעבודת המחקר.

תוכן העניינים:
מבוא
1. רקע היסטורי
2. מסגרת מחקר תיאורטית
3. מתודולוגיה
4. ממצאים ופרשנות
א. מלחמת העצמאות, 1948
(i) אנדרטת חטיבת הנגב
(ii) אנדרטת פורצי הדרך לירושלים בצומת הגבורה
ב. מלחמת יום הכיפורים, 1973
(i) אנדרטת גדוד עוז 77
(ii) אנדרטה לזכר סרן עופר יצחק
ג. סיכום
5. דיון מסכם ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

טקסי פולחן של אבל והנצחה משחקים תפקיד בכל חברה, בין אם חילונית ובין אם מסורתית (Aries 1974; Palgi and Abramovitz 1984). הנצחתם של הנופלים בקרב או במערכה, חשובה ביותר בהקשר של סולידריות לאומית. מוות בקרב הוא מוות בשרותיה של המדינה, ולכן יש להעניק לו משמעות לאומית. ההנצחה מאשרת מחדש את קדושתה של המולדת ומחזקת את ההגמוניה של הקולקטיביות (Weiss 1997: 91).

תגים:

זיכרון קולקטיבי · זיכרון קיבוצי · אנדרטאות · סוכן זיכרון · חללים · ימי זיכרון · שכול · מיתוס · פולחן · הנצחה · אנדרטה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המבנה החזותי של אנדרטות לנופלי מערכות ישראל לגיבוש זיכרון קולקטיבי", סמינריון אודות "המבנה החזותי של אנדרטות לנופלי מערכות ישראל לגיבוש זיכרון קולקטיבי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.