היישום אינו מחובר לאינטרנט

אומנות ואדריכלות בארצות האיסלאם - קרמיקה ארמנית בירושלים

עבודה מס' 070026

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בקרמיקה הארמנית בירושלים תוך בחינת הקהילה הארמנית בירושלים.

8,252 מילים ,18 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעבודה זו נעסוק בקרמיקה ארמנית בירושלים תוך בחינת הקהילה הארמנית בירושלים, סקירת הרקע ההיסטורי של העם, הגעתו לירושלים החל מהמאה החמישית עד העליות העכשוויות יותר מראשית המאה ה-20 ומאפייניה השונים של יצירת הקרמיקה הארמנית בכלל ובירושלים בפרט. לאורך העבודה ננסה לענות על השאלה מדוע אמנות הקרמיקה הארמנית המייצגת כישרון רב ואומנים בחסד לא קיבלה מעולם מקום מרכזי בירושלים ונבלעה בתוכה על אף קיומה של קהילה ארמנית ענפה בירושלים לה שורשים עוד מהמאה החמישית לספירה, תוך בחינת ההיבטים השונים שהעלנו כאן. כפי שהצגנו בפרק המבוא, אמנות האסלאם עת עלייתו לשלטון במאות השישית והשביעית לספירה שאבה ממקורות נוצריים רבים כמו גם ממקורות שונים שהיו קיימים באזורים הנכבשים (דוגמת האבן והמתכת). גם אמנות הקרמיקה הארמנית שאבה מקורותיה ממוטיבים נוצריים, מוסלמים, ובקרמיקה המודרנית ניתן גם לראות מוטיבים ארץ-ישראלים רבים. יחד עם הקווים הדומים באמנות האסלאם ואמנות הקרמיקה הארמנית, ישנו גם שוני רב אך לאורך העבודה נתמקד באמנות הקרמיקה הארמנית עצמה ולא בבידולה מאמנות האסלאם. כפי שציינו קודם לכן, מכיוון שאמנות האסלאם שאבה רבות ממוטיבים נוצריים, אין זה מפתיע כי ישנם קווי דמיון רבים בין שני סוגי האמנות הללו ולא ניתן לשלול את ההשפעה של אמנות זו על האחרת.

תוכן העניינים:
מבוא: אומנות המזרח הקרוב במאות ה-6 וה- 7
הגדרת נושא ושאלה מרכזית
פרק 1 - רקע: העדה הארמנית
פרק 2 - הגעת הארמנים לישראל/ירושלים (מהמאה ה-5 ועד המאה ה-21)
פרק 3 - קרמיקה ארמנית
פרק 4 - קרמיקה ארמנית בירושלים: מוטיבים מרכזיים
דיון בממצאים ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מקורם של הארמנים מצוי כפי הנראה בשבטים שישבו באזור אנטוליה (אסיה הקטנה) כ-3,000 שנים לפני ספירת הנצרות, ועד המאה ה-20 היו מרוכזים ברצועה המשתרעת מדרום אנטוליה עד מזרחה, לאורך אסיה הקטנה, עד הקווקז, אזורים הידועים כיום כבריה"מ לשעבר (אולמרט, 1986). במקורות יוונים ופרסיים ניתן למצוא עדויות עוד מהמאה ה-6 לפנה"ס המתעדות התיישבות ארמנית משמעותית באזור זה הקרוי רמת ארמניה. באותה העת התפתחה העיר ואן ולאחריה ירוואן, עיר הבירה של ארמניה כיום. רמת ארמניה מצויה בגובה ממוצע הגבוה מ-1,800 מטר ושטחה של ארמניה ההיסטורית וההררית מתפרש על כ-380,000 קמ"ר וכיום 90% ממנו ריק מארמנים (אורון, 1995).

תגים:

אומנות · היסטוריה · אסלאם · אדריכלות · ארמנים · ירושלים · אמנות איסלאמית · איסלם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אומנות ואדריכלות בארצות האיסלאם - קרמיקה ארמנית בירושלים", סמינריון אודות "אומנות ואדריכלות בארצות האיסלאם - קרמיקה ארמנית בירושלים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.