היישום אינו מחובר לאינטרנט

דין חדירה לחומר מחשב בישראל

עבודה מס' 070012

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם משמעות הרכיב "שלא כדין" בסעיף 4 לחוק מצומצמת לפריצת או עקיפת מגבלת שימוש טכנולוגית מבוססת קוד תוכנה בלבד, או שמא כוללת גם הפרת מגבלת שימוש חוזית.

8,122 מילים ,40 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

הכוונה בחקיקה היתה ליתן משמעות רחבה למונחים בחוק, ובראשם האובייקט המוגן, קרי "מחשב", כך שתהא להוראותיו תחולה רחבה על מגוון הפונקציות שממלא מחשב בחברה המודרנית בסביבה טכנולוגית מתפתחת בהתמדה.
נוכח ההגדרה הרחבה של המונח "חדירה" בחוק, עיקר המשקל הפרשני במקרה של פלישה לחומר מחשב מצוי ברכיב הסתום "שלא כדין" בסעיף 4 לחוק, אלא שגם בישראל נותרת בעינה השאלה האם משמעות רכיב זה מצומצמת לפריצת או עקיפת מגבלת שימוש טכנולוגית מבוססת קוד תוכנה בלבד, או שמא כוללת גם הפרת מגבלת שימוש חוזית.

בהתאם לכך, הדיון בפרק א' מתמקד בניתוח דין החדירה שלא כדין לחומר מחשב בהיבט הפלילי והנזיקי, ואפשרויות פרשניות לאור העדר עוולה פרטנית של חדירה שלא כדין לחומר מחשב, בפרק ב' נדונים החסר הפרשני בחקיקת המחשבים בכלל בהגדרת המונחים "חדירה" ו"העדר הרשאה" בהקשר של עולם הטכנולוגיה, ושאלת היקף התחולה של עבירת החדירה לחומר מחשב בפרט, ופרק ג' עוסק בפרשנות העבירה בדין הישראלי, ומבהיר מדוע פרשנות מצמצמת להיבט של הרשאה ברכיב "שלא כדין" רצויה במיוחד בדין הישראלי, ומהם התנאים לכך שתתאפשר פרשנות שכזו.

תוכן העניינים:
מבוא
א. דין חדירה לחומר מחשב בישראל
א.1. היבט פלילי
א.2. היבט נזיקי
ב. פרשנות תחולתה של עבירת חדירה לחומר מחשב בחקיקת המחשבים
ב.1. החסר בפרשנות חקיקת המחשבים
ב.2. שאלת היקף התחולה של עבירת חדירה לחומר מחשב
ג. תחולתה של עבירת חדירה לחומר מחשב בדין הישראלי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

סעיף 4 בחוק, קובע עונש של שלוש שנות מאסר בגין "חדירה" "שלא כדין" ל"חומר מחשב", לאמור, תוכנה או מידע מאוחסן "המובעים בשפת מכונה" (כאמור בהגדרות בסעיף 1 בחוק), שמצוי במחשב, המתבצעת באחד או יותר משלושת האופנים הבאים: התקשרות עם מחשב, התחברות למחשב, והפעלת מחשב.

תגים:

האקר · האקרים · אינטרנט · אבטחת מידע · סייבר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דין חדירה לחומר מחשב בישראל", סמינריון אודות "דין חדירה לחומר מחשב בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.