היישום אינו מחובר לאינטרנט

משאבי אנוש בחברות יזמות חברתית

עבודה מס' 069898

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של שתי עמותות: יד שרה ובנק הזמן בכפר סבא (ראיונות).

9,960 מילים ,36 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

יזמות חברתית הולכת וצוברת תאוצה בכל הארצות, הן משום משברים כלכליים והן משום הצורך החברתי-קהילתי בסיוע שאינו ממסדי (ברוב המקרים - משום שידו של הממסד קצרה מלהושיע את כלל האזרחים הנזקקים). מחקר הארגונים והחברות גם יחד הולך ומוצא עניין ביוזמות חברתיות אלה, החל במאפייני היזם החברתי וכלה במאפייני היזמות החברתית, בהשוואה ליזמות מסורתית. מול השוק התחרותי שבו פועל הארגון המסורתי, הרי הארגון היזמי פועל בדרך כלל בסביבה לא תחרותית, אך מצד שני הוא נסמך על תרומות, ללא כוונת רווח. גיוס התרומות וההתמקצעות בנושא זה הם נושאים לעבודה אחרת, ובעבודה זו באתי לבחון את החברות היזמיות החברתיות דרך פריזמת ניהול משאבי האנוש שלהן: האם הוא שונה מאשר ניהול כוח אדם בחברות מסורתיות? אם כן - באיזה אופן? מה הדבר דורש ממנהלי משאבי האנוש? מה המשמעות של כוח האדם בחברות יזמיות? האם הוא פועל מתוך אוריינטציה אחרת?
השערת המחקר הראשונה שלי היא שארגוני יזמות חברתית הינם, ראשית לכל, מוכווני-ערכים ולפיכך גם גיוס כוח האדם שלהם יתבסס על עובדים ומתנדבים מוכווני-"אידיאולוגיה" חברתית שוויונית. מצד שני, העובדה שארגונים אלה מתבססים על כוח התנדבותי בעיקר עשויה להביא לכך שתחלופת האנשים בארגון תהיה גדולה ותצריך "מירוץ" מתמיד אחרי כוח אדם.
השערה שנייה היא כי ארגון יזמי-חברתי יפעל ראשית-כל מתוך מודל מצוינות ברמה החברתית-ערכית ופחות מתוך מודל מצוינות כלכלית-טכנולוגית. והיות שבארגוני יזימה חברתית מדובר בעובדים בעלי אוריינטציה חברתית-קהילתית, הרי שגם גיוס כוח האדם לארגון יצטרך להתבסס על אנשים ערכיים, בעלי מחויבות ציבורית ואחריות קהילתית, ופחות על עובדים בעלי מיומנויות מקצועיות.
בפרק הראשון אסקור את משמעות היזמות ותפקיד היזם ואבחן מהי יזמות אפקטיבית. בפרק השני אבחן את נושא היזמות החברתית ואסקור מיזמים חברתיים בולטים בישראל, תוך התייחסות לניהול כוח האדם במיזמים חברתיים. בפרק השלישי יובאו ממצאי המחקר שלי, שייערך בין שני ארגונים חברתיים בישראל - "יד שרה" ו"בנק הזמן" (כפר סבא). בפרק הדיון והמסקנות אחבר בין הספרות המקצועית הנוגעת ליזמות החברתית לבין הממצאים שעלו מהראיונות שערכתי בארגונים בארץ.

תוכן העניינים:
מבוא
1. מהי יזמות
1.1 היזם
1.2 יזמות
1.2.1 יזמות אפקטיבית
2. יזמות חברתית
2.1 מאפייני יזמות חברתית
2.2 יזמות חברתית בישראל
2.2.1 אגורה
2.2.2 לתת
2.3 ניהול כוח אדם במיזמים חברתיים
3. ממצאים
3.1 שיטת המחקר
3.2 תוצאות המחקר
3.2.1 יד שרה
3.2.2 בנק הזמן כפר סבא
3.3 ניתוח הממצאים
דיון ומסקנות
מקורות
נספח 1: בנק הזמן כפר סבא - תחומי נתינה

קטע מהעבודה:

אבי תורת הניהול המודרנית, פיטר דרוקר (1985, Drucker), הגדיר את היזם כ"אדם המחפש את השינוי, מוצא אותו ומנצל אותו כהזדמנות", וברנקו וייס (1994,Weiss) מגדיר אותו כ"אדם שיוצר ומניע פעילות אנושית חדשה ומגייס את המשאבים הדרושים למימושה".

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משאבי אנוש בחברות יזמות חברתית", סמינריון אודות "משאבי אנוש בחברות יזמות חברתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.