היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפיסת האדם וסביבתו באסלאם

עבודה מס' 069885

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בהיבטים המוסריים והאתיים המבטאים את תפיסת האדם וסביבתו באסלאם, תוך שימוש במאמרו של ל. קלארק אשר עוסק בדברי ג'לאל א-דין רומי.

3,340 מילים ,4 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

עניינה של עבודה זו דיון בהיבטים המוסריים והאתיים המבטאים את תפיסת האדם וסביבתו באסלאם. על מנת לבחון זאת נשתמש במאמרו של ל. קלארק אשר עוסק בדברי ג'לאל א-דין רומי. העבודה תתמקד במשולש אדם-טבע-מוסר, ביחד ולחוד.
ראשית נציג את הנושא כפי שעולה מכתביו של רומי ולאחר מכן נדון בו על סמך תיאוריות מוסריות. נדון בתפיסת האדם באסלאם ולאחר מכן נדון בתפיסת הטבע באסלאם. שני עולמות הברואים על ידי האל. בין שני אלה מתקיימת מערכת יחסים ונתייחס להתנהגות האנושית הראויה כלפי הטבע והאסלאם, אשר יביא למעבר ישיר לזיקה שבין אדם טבע ומוסר. כמו כן נתייחס לגישה לאתיקה הסביבתית העולה מדיונו של רומי.
האסלאם הינה דת מונותאיסית כמו היהדות והנצרות, אך נראה כי הערכים והמוסר שונים. נקודת הפתיחה לדיוננו תהיה כי הגישה האסלאמית לסביבה העוטפת את האנושות אינה מוגבלת רק לנוכחות האל בכל מקום, אלא גם לממדים נוספים. האסלאם הניח את אבן הפינה לקשרים בין הסופי המיוצג על ידי בני התמונה הם בני האדם ובין האין סופי האלוהי, הקשר בין הקדושה לחילוניות.
לבסוף נתייחס לנקודה אשר מעלה לדעתנו תהייה ונעלה על הכתב את דעתנו והרהורינו בנושא כפי שעלו בעת כתיבת העבודה.

תוכן העניינים:
מבוא
הצגת הסוגיה
דיון בנושא על סמך תאוריות מוסריות
תפיסת האדם והטבע
התנהגות האנושית הראויה כלפי הטבע
הזיקה לאדם-טבע-מוסר באסלאם
עמדה אישית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המאמר בו אנו מתמקדים הוא היקום החי - טבע ב"מאסנאבי" של ג'לאל א-דין רומי כפי שהוצע על ידי ל. קלארק. בעבודה זו נדון בהיבטים המוסריים והאתיים המבטאים את תפיסת האדם ועולמו בדת האסלאם, על פי המאמר.

תגים:

אסלאם · מוסלמים · העולם המוסלמי · תיאולוגיה · אקולוגיה · תיאוסופיה · טבע · קוראן · מאנסאבי · תועלתנות · מוסר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפיסת האדם וסביבתו באסלאם", סמינריון אודות "תפיסת האדם וסביבתו באסלאם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.