היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפריה מלאכותית באסלאם

עבודה מס' 064566

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ההפריה המלאכותית בעיני אסכולות ההלכה המוסלמיות השונות.

3,020 מילים ,6 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בעבודה זאת אסביר מהי ההפריה המלאכותית ואנסה להביא דעות ועמדות שונות של חכמי דת מוסלמים בנושא זה. אבחן את המקרים השונים הנופלים,לדעתם, בקטגוריה של הפריה מלאכותית, ואת עמדתם בכל מקרה ומקרה. עוד אראה את ההבדל בין זנות לבין ההפריה בחוק האסלאמי.
הניתוח יעשה על ידי הבאת ציטוטים וגישות שונות של חכמי הלכה מוסלמים ובחינת מספר חוקים במדינות מוסלמיות בנושא ההפריה המלאכותית.

תוכן עניינים:

1. הקדמה
2. ההפריה המלאכותית- המבט הרפואי
3. ההפריה המלאכותית בעולם הערבי הקדום
4.עמדת השריעה בנושא הנט'ף- זרע
5. עמדת האסלאם והחוק האסלאמי בנוגע להפריה המלאכותית
6. דוגמאות מהעולם הערבי כיום
7. סיכום

קטע מהעבודה:

בבואי לחקור את נושא ההפריה המלאכותית בכלל, ואת התייחסות דת האיסלאם לנושא בפרט, נתקלתי בגישות שונות ובדעות שונות, לעיתים אף סותרות, של חכמי הלכה מוסלמים שונים. בעבודה זו בחרתי להתמקד בחוק האסלאמי וגישתו לנושא ההפריה המלאכותית. בכדי לדון בנושא זה אפרט תחילה מהי ההפריה המלאכותית מבחינה רפואית ומהם הסוגים השונים של ההפריה הקיימים כיום בעולם. בתוך כך אעשה הבחנה בין הפריה תוך גופית והפריה חוץ גופית.

מקורות:

שעשוע שלמה. ההפריה המלאכותית בעיני האיסלאם. תל אביב: 1998.
Mayer Ann Elizabeth, Libyan legislation in defence of Arabo-Islamic sexual mores., American journal of comparative law.1980,28
Rispler-Chaim Vardit. Islamic medical ethics in the twenthieth century. E.J Brill. New York. 1993

תגים:

IVF · הפריה חוץ גופית · הפריות · הורות טכנולוגית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפריה מלאכותית באסלאם", סמינריון אודות "הפריה מלאכותית באסלאם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.