היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמותו של המתעלל במותחן האימה הפסיכולוגי

עבודה מס' 069837

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד דמותו של המתעלל במותחן האימה הפסיכולוגי מושפעת מן המסורת הגותית - "מיזרי" ו"מה קרה לבייבי ג'יין" כמקרי מבחן.

10,410 מילים ,26 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בחרתי להקדיש עבודה זו לנושא המסורת הגותית והשפעתה על עולם הקולנוע דרך ניתוח השפעתה על שני סרטים - "מה קרה לבייבי ג'יין" (whatever happened to baby Jane?, 1962) בבימוי רוברט אלדריץ'ו-"מיזרי" (Misery, 1990) בבימוי רוב ריינר.

שני הסרטים מתאפיינים במיטב עמודי התווך של המסורת הגותית בקולנוע ובספרות - קורבן חסר ישע, דמות המתעלל המשויכת עם עולם הרשע ושכוחותיה נתפסים על ידי המתעלל כאדירים עד לרמה בלתי אנושית, אווירת דיכוי, פחד וגורל שנראה כנגזר מראש. אם כן, סרטים אלה מהווים קרקע פורה לניתוח השפעת המסורת הגותית על הקולנוע.
העבודה בנויה באופן הבא - פרק 1 יסקור את המסורת הגותית - מקורותיה, "האבות המייסדים", דרך התפתחותה, כיצד התפרשה בארצות הברית וכיצד חלחלה אל עולם הקולנוע. פרקים 2 ו- 3 יחקרו את השפעת המסורת הגותית על הסרטים "מה קרה לבייבי ג'יין" ו- "מיזרי". פרק 4 ינתח לעומק את דמותה של המתעללת בשני הסרטים ופרק 5 ידון ויסכם.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 סקירה אינטגרטיבית של המסורת הגותית והשפעתה על עולם הקולנוע
פרק 2 השפעת המסורת הגותית על הסרט "מה קרה לבייבי ג'יין"
פרק 3 השפעת המסורת הגותית על הסרט "מיזרי"
פרק 4 דמות המתעללת ב"מה קרה לבייבי ג'יין" ו"מיזרי"
פרק 5 סיכום
פרק 6 ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

רסקין (Ruskin, 1912) טען כי לאחר נפילת האימפריה הרומאית, רומא המשיכה לשלוט במורשת התרבותית של "אירופה המתורבתת" בעוד שהגותיקה הייתה משויכת עם הגותים "הברברים" וה"בלתי מתורבתים", ששיחקו חלק מרכזי בנפילת האימפריה הרומאית. אפילו במאה ה-19 המונח "גותי" המשיך להיתפס בבוז מסוים ולהיות משויך להרס הברברי של תרבות עתיקה.

תגים:

אימה · קולנוע · פסיכולוגי · מותחן · גותיקה · סרטים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמותו של המתעלל במותחן האימה הפסיכולוגי", סמינריון אודות "דמותו של המתעלל במותחן האימה הפסיכולוגי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.