היישום אינו מחובר לאינטרנט

איום ואימה מאחורי פני הבובה

עבודה מס' 060506

מחיר: 566.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האיום והאימה העומדים מאחורי פני הבובה במצבים שונים היוצרים בקרב המביט בבובה, או ביצירה שבה נמצאות בובות, תחושה של אי נוחות ומועקה.

11,103 מילים ,44 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

עבודה זו תציג את האיום והאימה העומדים מאחורי פני הבובה במצבים שונים היוצרים בקרב המביט בבובה, או ביצירה שבה נמצאות בובות, תחושה של אי נוחות ומועקה. סוגייה זו עומדת במרכז מאמרו של פרויד "המאויים"1, כאשר שני המודלים שיעמדו במרכז העבודה יהיו יצירותיהם של מייק קלי (Mike Kelley) ושל
אנט מסאז'ה (Annette Messager). עבודה זו מציעה לפרש ולמשמע את עבודותיהם של קלי ומסאז'ה במגמה מחאתית, תוך שימוש באמצעים של ה-uncanny.
עבודותיהם של השניים יציגו את הקונפליקט המוביל לחרדה, כאשר הציפייה שלנו מבובה עומדת בניגוד למצבים שבה היא מצויה, כשאלה מסמלים מצוקות שונות.

טענת העבודה
בעבודתי ארצה לטעון כי לאור דבריו של פרויד, בכל הקשור למאויים ובפרט לגבי איברים קטועים, יד שנעקרה מן המקום וכו', מסמלות יצירותיהם של אנט מסאז'ה ומייק קלי את האימה והחרדה הנובעת עבור בני האדם בחייהם היומיומיים.
טענה זו תרצה להפריד בין מייק קלי לבין אנט מסאז'ה. אמירתו של מייק קליד הינה פוליטית-חברתית כללית ועשויה להיתפש לגבי כלל האנושות או לגבי אנשים החיים בסביבות שונות. כך ניתן להבחין ברמיזות כלל לא דקות, בעת שהוא מציג במוזיאון השעווה במילאנו את הבונקר של היטלר או מציג את הצעצועים הקבורים המהווים
ייצוג של המוות בביינאלה של מוזיאון וויטני2. לעומתו עומדות עבודותיה של אנט מסאז'ה, שבהן קיימים מוטיבים של מחאה, המיוחסים גם לפמיניזם ולמעמדן של נשים כקורבנות בחברה הגברית3. את המסיכות ניתן לראות בביגוד של האשה ובמחוייבותיה החברתיות - מגדריות. מסאז'ה גם מתייחסת לאמבוולנטיות שבתפקידה של האשה, כאשר אותן קורבנות נשיות הן באותו זמן גם התליינים ובכך גם מובעת יכולתה המניפולטיבית של האשה. הדבר בא לידי ביטוי בסוג המסיכה, היינו בברדס האופייני לקבוצות טרור גזעניות.
---------------------------------------------------------------------------------
1. ז., פרויד, "המאוים", בתוך: ז., פרויד, מסות נבחרות ג, כרך 4, דביר, תל-אביב, 1970, עמ' .7-30
2. ר., רוזן, "סקטולוגיה ותענוגות מצמררים אחרים", סטודיו 1994 51,, עמ' .56-58
3. שלו, 1998, עמ' .55

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1. המסמל
1.2. "המאויים" לפרויד והאיום שבפגם ובכפיל
1.3. המגמות האמנותיות ביצירתם של מייק קלי ואנט מסאז'ה
1.3.1. מייק קלי ויצירתו
1.3.2. אנט מסאז'ה ויצירתה
1.4. טענת העבודה
2. הבובה באמנות המאה ה20- - סקירה היסטורית ותיאורטית
2.1. סקירה היסטורית
2.2. הוצאת האנושי מן האמנות
2.3. יתרונה של הבובה באמנות
2.4. הטראומה והמועקה
3. יצירתו של מייק קלי
3.1. מהות יצירתו וסיגנונה
3.2. הזעקה החברתית
3.3. המחאה והזעזוע כפי שבאים לידי ביטוי על ידי הבובה
4. אנט מסאז'ה
4.1. מהות יצירתה וסיגנונה
4.2. האמירה החברתית
4.3. המסר הפמיניסטי
5. סיכום
ביבליוגרפיה
הערת מערכת: התמונות עצמן אינן חלק מהעבודה.

מקורות:

Koether, J. Prinzhorn, M., "How We Got to Know Mike Kelley: A Conversation with Dierich Diederichen", in: E., Sussman, (ed.), Mike Kelley - Catholic Tastes, Witney Museum of American Art, New York, 1993
Lebovici, E., "Opening the Box", in: Annette Messager Faire Parade 1971-95, (Catalogue), Musee d'Art Moderne de la Ville de Paris, Paris, 1995, .
Lee, M. Cho, C., "Women Watching Together: An Ethnographic Study of Korean Soap Opera Fans in the United States", in: Dines, G. Humez, J., (eds), Gender, Race and Class in Media, Sage, London, 1975
Petersilia, J., Greenwood P.W. Lavin, M., Criminal Careers of Habitual Felons, U,S, Department of Justice, Law Enforcement Assistance Administration, National Institute of Law Enforcement and Criminal Justice, 1978.
Robins, L.N., West, P.A. Herjanic, B.L. "Arrests and Delinquency in Two Generations: A Study of Black Urban Families and Their Children", Journal of Child Psychology and Psychiatry 16(1), 1975, pp. 125-140.
Segal, H.B., Pinocchio's Progeny, The Johns Hopkins University Press, Baltimore, 1995.
Shannon, L.W., Assessing the Realationship of Adult Criminal Careers to Juvenile Careers, U.S. Department of Justice, Office of Juvenile Justice and Delinquency Pervention, National Institute for Juvenile and Delinquency Pervention, Iowa, 1982.
Shannon, L.W., "Risk Assessment Vs Real Prediction: The Prediction Problem and Public Trust", Journal of Quantitive Criminology 1(2), 1985, pp. 159-189.
Rugoff, R., "The Pathetic", in: Sussman, E., (ed.), Mike Kelley, Witney Museum of American Art, New York, 1993, pp. 161-174.
Shavit, Y. Rattner, A., Age, Crime and the Early Life Course of Israeli Men, Department of Sociology, University of Haifa, Haifa, 1985.
Sussman, E., Mike Kelley - Catholic Tastes, Whitney Museum of American Art, New York, 1993.
Symons, A., "A New Art of the Stage", in: E., Beutley, (ed.), The Theory of the Modern Theater, Penguin Books, Middlesex, 1968, pp. 138-147.
Von Boeun, M., Puppets Automata, Dover Publication Inc., New York, 1972.
Y Gasset, J.O., The Dehumanization of Art, Princeton University Press, New-Jersey, 1968.
ז., פרויד, "המאוים", בתוך: ז., פרויד, מסות נבחרות ג, כרך 4, דביר, תל-אביב, 1970, עמ' 7-30.
ה. וש., קרייטלר, הפסיכולוגיה של האמנויות, (תרגום: מ. רון-בכר), ספרית פועלים ואוניברסיטת תל אביב, תל אביב, 1980, עמ' 112-114.

תגים:

מייק · קלי · אנט · מסאז'ה · פרויד · פסיכולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "איום ואימה מאחורי פני הבובה", סמינריון אודות "איום ואימה מאחורי פני הבובה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.