היישום אינו מחובר לאינטרנט

האיום האיראני ותפיסת הביטחון של מדינות המפרץ הפרסי

עבודה מס' 069543

מחיר: 665.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת האיום האיראני על מדינות המפרץ וסקירת תפיסת הביטחון ודרכי התמודדותן עם האיום.

9,776 מילים ,16 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

יחסי איראן ומדינות המפרץ מתבססים על מרקם של אינטרסים, חלקם מנוגדים וחלקם הדדיים. מדינות המפרץ הפרסי מודאגות מהגמוניה איראנית במפרץ, אבל הן קטנות מדי או חששניות מדי מלהתמודד עם השכנה הצפונית שלהן. אמנם מדינות המפרץ ובעיקר ערב הסעודית יכולות לחתור ליכולת גרעינית מאזנת, אך כיוון זה נוגד את האינטרס של ערב הסעודית ב"שקט תעשייתי" שיאפשר מסחר בנפט ויהווה מנוף לפיתוח עצמי. גם מדינות המפרץ האחרות אינן מעוניינות להיכנס למעגל של אי-יציבות(1).
העבודה הנוכחית תעסוק באיום האיראני במזרח התיכון, תוך התמקדות במדינות המפרץ. מטרת העבודה היא להציג את האיום האיראני על מדינות המפרץ ולסקור את תפיסת הביטחון ודרכי התמודדותן עם האיום.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א האיום האיראני
פרק ב מדינות המפרץ הפרסי
פרק ג איראן
פרק ד GCC
פרק ה איך מתמודדות מדינות המפרץ הפרסי עם האיום האיראני
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המתיחות הפוליטית בין איראן לעולם הערבי משנות החמישים ועד המהפכה האסלאמית הייתה בעיקרה תולדה של מחלוקות גיאוגרפיות ואתניות: התביעה האיראנית על בחריין ומספר איים נוספים במפרץ, התביעות הערביות בענייני נפט של המחוז הערבי ח'וזיסטאן באיראן, המחלוקת בין איראן ועיראק על קו הגבול בשט על-ערב, וכמובן, המחלוקת העמוקה ביותר - שמו של המפרץ החוצץ בין מדינות ערב לאיראן, "המפרץ הפרסי" או "המפרץ הערבי"(5).

תגים:

GCC · ערב הסעודית · קטאר · בחריין · כווית · עיראק · עומאן

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האיום האיראני ותפיסת הביטחון של מדינות המפרץ הפרסי", סמינריון אודות "האיום האיראני ותפיסת הביטחון של מדינות המפרץ הפרסי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.