היישום אינו מחובר לאינטרנט

יסודות המנהל הציבורי - שירותי הדת בישראל

עבודה מס' 069744

מחיר: 168.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ראוי כי שירותי הדת יופרטו מן הממשלה אל הרשויות המקומיות.

1,318 מילים ,2 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

נושא מתן שירותי הדת על ידי המדינה מהווה נושא עליו נמתחת ביקורת רבה לאורך השנים, גם על היקף שירותי הדת אותו מספקת המדינה וגם על עצם מעורבותה בכך. בשנים האחרונות גברה הקריאה לבצע שינוי מרחיק לכת בתפיסה זו, כאשר ביטויים מרכזיים לכך ניתן למצוא בתקופת כהונתו של אהוד ברק כראש ממשלה (תחילת שנות ה-2000) אשר קרא ל"מהפכה חילונית".
בשנת 2003 החליטה הממשלה על תחילתה של רפורמה בשירותי הדת. משרד הדתות פורק, ואגפי המשרד חולקו בין משרדים שונים. בין שאר מרכיבי התוכנית נמצאו גם ההחלטה לפרק את המועצות הדתיות, אשר סיפקו עד אז את מירב שירותי הדת בישראל. האחריות על שירותי הדת תועבר במסגרת התוכנית ברובה לסמכות הרשויות המקומיות, כאשר תפקיד המדינה יהיה רגולטורי בלבד ויכלול פיקוח על פעילותן של הרשויות המקומיות.
בעבודה זו תידון השאלה האם ראוי כי שירותי הדת יופרטו מן הממשלה אל הרשויות המקומיות, כפי שהוצע בתוכנית, הטיעונים בעד ונגד ביצוע רפורמה זו, ותינתן המלצה לדרך הטובה ביותר בעיני בה שירותי הדת צריכים להינתן במדינת ישראל.

תוכן העניינים:
מבוא
האם ראוי ששירותי הדת יופרטו כמוצע בתוכנית?
טיעונים בעד ונגד הפרטת שירותי הדת
אספקת שירותי הדת בישראל - דעה אישית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על מנת לענות על שאלה זו ראוי קודם כל לדון בשאלה האם מעורבותה של הממשלה בשירותי הדת ואספקה שלהם היא לגיטימית ונורמטיבית, ומהם גבולותיה. לאחר שנכריע האדם שירותי הדת צריכים להינתן על ידי המדינה ובאיזו אופן, ניתן יהיה לדון בשאלת אופי הניהול שלהם ועל ידי איזה גורם.

תגים:

כפייה דתית · דת ומדינה · ליברלית · חופש דת · יהדות · רבנות · מועצות דתיות · מועצה דתית · רשויות מקומיות · עיריות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יסודות המנהל הציבורי - שירותי הדת בישראל", סמינריון אודות "יסודות המנהל הציבורי - שירותי הדת בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.