היישום אינו מחובר לאינטרנט

גל העלייה מברית המועצות לישראל

עבודה מס' 069742

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תהליכי קליטתם של עולי בריה"מ ותהליך האינטגרציה שעברו עולים אלו, בחברה הישראלית.

4,341 מילים ,4 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודתי זו תדון בתהליכי קליטתם של עולי בריה"מ ותהליך האינטגרציה שעברו עולים אלו, בחברה הישראלית. אסקור מאפיינים דמוגרפיים וחברתיים אשר ייחדו גל עלייה זה ואדון כיצד המאפיינים הללו תרמו לקליטתו במדינת ישראל.
כל הגירה מהווה מפגש בין שתי מערכות חברתיות בעלות ייחוד דמוגרפי, כלכלי, פוליטי ותרבותי. ברם, עיון באפיוני העולים מבריה"מ והבנת ייחודם, יוצר אם כך את הרושם כי לפנינו חברת עולים בעלת ייחודיות חסרת תקדים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א' - מרוסיה לישראל
1.1 רקע היסטורי
1.2 מניעי העלייה
1.3 מאפייני העלייה
פרק ב' - החברה הישראלית-חברה קולטת
פרק ג' - תהליכי קליטה בתחומים שונים
א. הקליטה בדיור:
ב. הקליטה בתעסוקה:
ג. רכישת השפה העברית:
ד. השתלבות חברתית- תרבותית:
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עד עידן ה"פרסטרויקה", עידן אשר הגה מנהיג בריה"מ דאז, מיכאל גורבצ'וב, וזה כלל בחובו שינויים כלכליים ופוליטיים החל מיוני 1987 ועד אוגוסט 1991, המערכת הקהילתית היהודית התבססה בעיקרה על רשתות בלתי פורמאליות הקשורות ביניהן ומשמשות כמערכת תמיכה לפרט ולמשפחה. רק בראשית שנות התשעים, במקביל לתנועת ההגירה ההמונית, אנו עדים לגיבוש מסגרות קהילתיות פורמאליות ברמה המקומית והארצית, על בסיס דתי ולאומי(3).

תגים:

עלייה · רוסיה · פריון · אוכלוסייה · קליטה · קומוניזם · הגירה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גל העלייה מברית המועצות לישראל", סמינריון אודות "גל העלייה מברית המועצות לישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.