היישום אינו מחובר לאינטרנט

ש"ס כמפלגה חברתית

עבודה מס' 069739

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ש"ס הינה מפלגה חברתית? וכיצד בא לידי ביטוי ההיבט החברתי שלה?

3,448 מילים ,8 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

סקירה במקורות הספרותיים השונים מעלה כי תנועת ש"ס הינה ככל הנראה התופעה הפוליטית המדוברת ביותר בפוליטיקה הישראלית. מקורות ספרותיים רבים, שעוסקים בהיבטיה השונים של התופעה, נכתבו הן על ידי תומכיה והן על ידי מתנגדיה.
המצדדים טוענים, כי כושר ההישרדות שלה, למרות היותה מפלגה עדתית, סקטוריאלית, מושתת בראש ובראשונה על העובדה, שלאורך כל דרכה המפותלת, ניצבת בראשה אישיות מרכזית, הנערצת על ציבור גדול מקרב המצביעים, ודומיננטית בפוליטיקה הישראלית, הוא הרב עובדיה יוסף (רהט, 1998).
ואילו המבקרים אותה טוענים, כי היא בוגדת באינטרסים האמתיים של בוחריה, ואולי אף עושה זאת בכוונה תחילה. לטענתם, התחום הכלכלי אינו מהווה את הכוח המניע של התנועה, הוא אינו מצוי "במרכז העצבים" שלה והוא אינו הסיבה העיקרית בגללה הוקמה התנועה. תשומת לבם של מייסדי התנועה, הרבנים, הנציגים בכנסת ורוב הפעילים שלה מתמקדת סביב השאלה הדתית ובמעשה החינוכי (רביצקי, 2006).

בהתאם לכך, במסגרת הקורס, בחרתי לעסוק בשאלת המחקר: האם ש"ס הינה מפלגה חברתית? וכיצד בא לידי ביטוי ההיבט החברתי שלה?
בדומה למבקריה, ההשערה שלי הינה, כי ש"ס אינה מפלגה חברתית כלל, כי אם מפלגה דתית הלכה למעשה, ששמה לה למטרה לדאוג רק לפלח מאד מצומצם בקרב האוכלוסייה, הוא הפלח החרדי/ספרדי.
מבנה העבודה: פרק ראשון, שבו אעסוק בש"ס כתופעה, תוך התייחסות לארבעה צמתים מרכזיים בחברה הישראלית; פרק שני, שבו אעסוק בש"ס תחת עינו של הציבור הישראלי, תוך התייחסות הן לתומכים והן למתנגדים; פרק שלישי, תנועה חברתית, שבו אעסוק הן בהיבט החברתי בכלל והן בשאלת המחקר: האם ש"ס אכן תנועה חברתית?

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון - ש"ס כתופעה
פרק שני - ש"ס תחת עיניו של הציבור הישראלי
פרק שלישי - תנועה חברתית
סיכום
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

בתחילת דרכה הפוליטית פנתה המפלגה בעיקר אל המגזר הדתי-חרדי ספרדי במדינה, "כשהיא מתמקדת בהעברת מסרים דתיים בעוד הנושא החברתי אינו מוזכר כלל, והנושא העדתי מוזכר במרומז" (זינגר; הלמן, 2010).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ש"ס כמפלגה חברתית ", סמינריון אודות "ש"ס כמפלגה חברתית " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.