היישום אינו מחובר לאינטרנט

אובדנות בקרב בני הנוער

עבודה מס' 069688

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית של הנושא ודרכי הטיפול.

3,533 מילים ,15 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מקובל ומובן לשמוע על אנשים המנהלים מאבקים על מנת להמשיך ולחיות. זו אחת הסיבות בגינה קשה לסביבה האנושית להבין פעולות של מוות מרצון. השמועות על בני נוער שהתאבדו גוררות תמיהה על החלטה של אדם שטרם התחיל את חייו וכבר בחר לסיימם. סוגיה זו, שנראית לכל אדם בר דעת כבלתי רציונאלית מזינה את סקרנות המחקר האקדמי לחקור ולמנוע את התאבדות בני הנוער.
עבודה זו תעסוק בהתאבדות בני נוער. התאבדות, המוזכרת בספרות גם כאובדנות, לצורך עבודה זו מוגדרת כמעשה אנושי של מתבגר הכולל הריגה עצמית.
בפרק הראשון תוצג התיאוריה הראשונה בתולדות ההיסטוריה, שהתיימרה להסביר את תופעת ההתאבדות. התיאוריה נכתבה על ידי דירקהיים- אבי הסוציולוגיה, בספרו שנקרא "התאבדות". בסקירת תיאוריה זו יושם דגש על התאבדות על רקע אנומי- שלדעת דירקהיים מאפיינת את ההתאבדות בעידן המודרני. עוד תוצג בפרק זה ספרות מחקרית אודות הקריטיות של תקופת ההתבגרות והיקף התופעה בארץ.
הפרק השני ינסה לסקור את הגורמים השונים להתאבדות הבולטים בקרב בני נוער. בין הגורמים יימנו היבטים אישיותיים, פסיכולוגיים, סביבתיים וקוגניטיביים המאפיינים את התאבדות בני הנוער.
בפרק השלישי נעסוק בטיפול בהתאבדות כפי שהוא מקובל בימים אלו. תוצג התפיסה המשלבת תיאוריות מגישות שונות, שיטות התערבות בתחומי בית הספר ושיטת טיפול המבוססת על הגישה הקוגניטיבית התנהגותית וכלולה בתיאורית ההרחבה והבניה.
הפרק הרבעי ינסה לחבר בין התיאוריה לשטח המעשי: בעזרת הכלים התיאורטיים שייסקרו בעבודה, תנותח כתבה מעיתון "הארץ" המתארת מקרה קלאסי של התאבדות בן נוער.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א'-אובדנות- גיל ההתבגרות כגיל קריטי והיקף התופעה
פרק ב'-הגורמים לאובדנות בני נוער
פרק ג'-טיפול באובדנות בני נוער
פרק ד'- ניתוח כתבה בנושא
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

דירקהיים, אבי הסוציולוגיה המודרנית, היה החוקר הראשון שכתב על התאבדות. דירקהיים הגדיר את מעשה ההתאבדות כניסיון לפגוע בקדושת האל מתוך הנחה שבני האדם מקודשים בקדושת האל. לדידו, ההתאבדות היא מעשה פסול כיוון שפוגעת בפולחן האישיות האנושי המקדש את ערך העצמי והאישיות (דורקהיים, 2002, עמ' 7).

תגים:

התאבדות · נוער · התבגרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אובדנות בקרב בני הנוער", סמינריון אודות "אובדנות בקרב בני הנוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.