היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת פרסום חלוקת דיבידנד על שווי המניה

עבודה מס' 069681

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ומחקר שמטרתו לחקור את השיטה החזקה למחצה של יעילות השוק על ידי תגובת מחירי המניות של חברות הנכללות במדד תל אביב 100, סביב תאריך ההכרזה על חלוקת הדיבידנד.

7,118 מילים ,25 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

הספרות בנושא חלוקה בנוגע להשפעת חלוקת הדיבידנד על התשואה העודפת על השוק של המניה בחלון הזמן שסביב ההכרזה. לפי הצורה החזקה למחצה של תיאורית השוק היעיל, מחיר נייר הערך משקף בכל עת את המידע הציבורי הזמין בנוגע לנייר הערך המדובר. יתר על כן, הצורה החזקה של תיאורית השוק היעיל גורסת כי מחיר נייר הערך משקף את כלל המידע, כולל מידע פנים. על פי תיאוריה זו, לאירוע כגון הכרזת דיבידנד לא אמורה להיות השפעה על מחיר נייר הערך. במידה ואין זה מתקיים, המשמעות הינה שניתן לייצר תשואה עודפת על השוק באמצעות מסחר בהתבסס על מידע ציבורי.
נושא זה עומד בליבם של מחקרים רבים, אך הממצאים אינם חד משמעיים.

בהתבסס על מחקרם של Muhammad Akbar & Humayun Habib Baig שהתפרסם בשנת 2010, שיערנו כי להכרזות דיבידנד מזומן לא תהיה השפעה על מחירי המניות במדד תל אביב 100. בעוד שהמחקר של Baig & Akbar בחן גם את השפעות חלוקת דיבידנד בצורת מניות הטבה וחלוקת דיבידנד מעורב של מזומן ומניות הטבה, במחקרנו בדקנו דיבידנדים במזומן בלבד, וזאת מכיוון שבמדד תל אביב 100 נכללות מעט מאוד חברות אשר משלמות דיבידנד כמניות הטבה.
באמצעות בחינת נתוני 49 חברות (שאינן דואליות) הרשומות במדד ת"א 100 לפי חלונות זמן סביב תאריכי הכרזת דיבידנדים, הערכנו דרך רגרסיה ליניארית את שיעורי התשואה הצפויה של המניה, והשוונו לתשואה בפועל. כך התקבלה התשואה העודפת על השוק, ונבחנה המובהקות הסטטיסטית של הקשר בינה לבין הכרזת הדיבידנדים (מבחן T). התוצאות הראו כי לא קיים קשר מובהק סטטיסטית בין הכרזה על חלוקת דיבידנד לבין תשואה עודפת סביב תקופת ההכרזה, עבור החברות שנבחנו. ממצאי המחקר שביצענו תומכים בצורה החזקה למחצה של תיאורית השוק היעיל.

תוכן עניינים:
תקציר מנהלים
מבוא
1. סקירת ספרות
2. מחקר
מתודולוגיה
השערת המחקר
הנחות המחקר
מקור ומבנה הנתונים
הצגת התוצאות וניתוחן
השוואה למחקרים דומים

סיכום ומסקנות
-צדדים חלשים
-צדדים חזקים
-המלצות למחקרי המשך
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

השפעת פרסום חלוקת דיבידנד על שווי המניה:
באמצעות בחינת נתוני 49 חברות (שאינן דואליות) הרשומות במדד ת"א 100 לפי חלונות זמן סביב תאריכי הכרזת דיבידנדים, הערכנו דרך רגרסיה ליניארית את שיעורי התשואה הצפויה של המניה, והשוונו לתשואה בפועל. כך התקבלה התשואה העודפת על השוק, ונבחנה המובהקות הסטטיסטית של הקשר בינה לבין הכרזת הדיבידנדים (מבחן T).:

תגים:

שווי המניה · שווי מניה · חלוקת דיבידנד · פרסום דיבידנד · סמינריון · שוק ההון · בורסה · ניירות ערך · מניות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת פרסום חלוקת דיבידנד על שווי המניה", סמינריון אודות "השפעת פרסום חלוקת דיבידנד על שווי המניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.