היישום אינו מחובר לאינטרנט

אמנת המודל של ה-OECD - מיסוי אמנים וספורטאים בהתאם לאמנת ה OECD

עבודה מס' 069678

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח האמנה בהקשר של כפל מס.

7,403 מילים ,10 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

מדינת ישראל חתמה עד כה על 40 אמנות למניעת כפל מס עם מדינות שונות. אמנת מס היא הסכם בינלאומי בין שתי מדינות המשקף את הסכמתן, בין היתר, בדבר חלוקת זכויות המיסוי לגבי סוגים שונים של הכנסה. המטרה המוצהרת של האמנות למניעת כפל מס היא לגרום לכך שנישומים לא ישלמו כפל-מס על אותה הכנסה. בסיטואציה של עסקאות בינלאומיות, עלול להיווצר מצב של כפל מס, אם יותר ממדינה אחת תממש את זכותה להטיל מס על אותה ההכנסה מכוח זיקתה לאותה הכנסה. מדובר למעשה באמצעי שיתוף פעולה מובהק בתחום המס בין מדינות, המקבל משמעות מיוחדת בעידן של גלובליזציה.
מטרת האמנות היא לגרום לכך שסכום המס המרבי שיחול על העסקה לא יעלה על סכום המס הגבוה מבין שתי המדינות. בהתאם לכך, לא ייתכן בדרך כלל מצב של "כפל פטור ממס" היינו שהעסקה תהיה פטורה ממס בשתי המדינות (double non-taxation).

בעקבות העבודה נוכחתי לחשיבות האמנות למניעת כפל מס, ונוכחתי לדעת כי המטרה העיקרית והחשובה היא לגרום לכך שנישומים לא ישלמו כפל-מס על אותה הכנסה. כמו כן, ישנן מטרות נוספות חשובות והן: וודאות בדיני מס, מניעת תכנון מס בינלאומי, עידוד משקיעים, עידוד פעילות עסקית ומתן שירותים, כינון יחסים דיפלומטים, מניעת אפליה וכו'.
בעבודתי בחנתי את סע' 17 לאמנת המודל, ונוכחתי לדעת כי ברוב המקרים הסעיף מעניק למדינות המקור זכות מיסוי ראשונית להכנסות של אמנים וספורטאים שהופקו במדינה המתקשרת האחרת, קרי במדינת המקור שבה הופקה ההכנסה. לקחתי כמה דוגמאות של אמנות שישראל חתומה עליהן, ובחנתי כיצד אמסה ספורטאי ו/או אמן לפי הדין הפנימי של אותה אמנה.

תוכן העניינים:
מבוא
מודלים לניסוח אמנות מס
סע' 17 לאמנת המודל של ארגון ה OECD
סע' 17(1 )הכנסות של אמנים וספורטאים
סע 17(2) הכנסות שמופקות בידי אדם מפעילויות אישיות שבוצעו בידי בדרן או ספורטאי
מטרות אמנות המס
מאפיינים עיקריים של אמנות מס שישראל חתומה עליהן
סע' 18 לאמנת ארה"ב
מקרה ליישום מיסוי הכנסת אמן תושב ישראל בחו"ל
סיכום ומסקנות
בביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

סע' 17 לאמנת המודל של ה-OECD עוסק בהכנסות המופקות בידי אמנים וספורטאים. מעצם טבעה, מרבה אוכלוסיית האמנים והספורטאים לפעול ברחבי העולם לפיכך שאלת מיסוי הכנסתם עולה תדיר. תפקידה של הוראת סעיף 17 למנוע קשיים פרקטיים המתעוררים בעת מיסוי הכנסתם של אמנים וספורטאים. יתרה מכך, יש להימנע ממיסוי מכביד ונוקשה מדי, על מנת לעודד מיזוג תרבותי.

תגים:

מסים · מיסים · מיסוי · מס הכנסה · מיסוי בינלאומי · כפל מסים · אמנות מס · אמנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אמנת המודל של ה-OECD - מיסוי אמנים וספורטאים בהתאם לאמנת ה OECD ", סמינריון אודות "אמנת המודל של ה-OECD - מיסוי אמנים וספורטאים בהתאם לאמנת ה OECD " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.