היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם מטפלי קופים בפארק הקופים שביער בן שמן מייחסים לקופים תכונות ורגשות אנושיים

עבודה מס' 069636

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה במסגרת 'שיטות מחקר איכותניות' שבוצעה ע"י ראיון עומק.

6,288 מילים ,5 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

"מעניין מה עובר להם בראש?", "מה הם מרגישים?" שאלות אלו ודומות להן עולות פעמים רבות כאשר אנו מתבוננים בבעלי-חיים, ובעיקר בכאלה הקרובים לנו או הדומים לנו מבחינה חיצונית וגנטית כמו הקופים. למרות שכבר כמעט ולא טוענים יותר כי לבעלי-החיים אין נפש, עדיין ישנה התנגדות רבה להתעסקות בחיי הרגש והנפש של בעלי-חיים משום שכל עיסוק כזה משמעו - אנתרופומורפיזם - האנשה, השלכת תכונות אנושיות על דבר מה שאינו אנושי.

בעבודה זו ננסה לבדוק האם מטפלי קופים בפארק הקופים שביער בן שמן מייחסים לקופים תכונות ורגשות אנושיים. ננסה לבדוק את קיומה של תופעה כזאת, ואם היא אכן קיימת, כיצד היא קיימת. אילו תכונות ורגשות מייחסים המטפלים לקופים, האם ישנם מצבים מסוימים שבהם תופעה זו רווחת יותר, מה המטפלים עצמם מרגישים לגבי תופעה זו והאם הם נתקלים בביקורת על כך.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
הצדקת המחקר
שאלון
דו"ח ראיון
ניתוח תמות
ביבליוגרפיה
נספח-תמלול הראיון

קטע מהעבודה:

האנשה נתפסת כלא מדעית, ולכן יש להימנע מניסיון להבין את רגשותיהם ומחשבותיהם של בעלי-חיים, וכי יש לתאר את התנהגותם בלבד (הראל, 2002). דוגמה טובה להתנגדות הממסד האקדמי למחקרים מסוג זה מביאה חוקרת השימפנזים ג'יין גודול - "כשהשתמשתי בעזות מצח במילים כמו מוטיבציה התרגשות ומצב רוח ספגתי קיתונות של ביקורת ... ייחסתי מאפיינים אנושיים לבעלי-חיים לא אנושיים ולפיכך נמצאתי אשמה בפשע האתולוגי החמור ביותר- אנתרופומורפיזם." (בתוך, לוי ולוי, 2002).

תגים:

בעלי חיים · חיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם מטפלי קופים בפארק הקופים שביער בן שמן מייחסים לקופים תכונות ורגשות אנושיים", סמינריון אודות "האם מטפלי קופים בפארק הקופים שביער בן שמן מייחסים לקופים תכונות ורגשות אנושיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.