היישום אינו מחובר לאינטרנט

הנצחת השכול והשפעת הורים

עבודה מס' 069620

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם מעורבות הורי חיילים משפיעה על גישת הצבא באופן הנצחת השכול ואם כן באיזה אופן?

14,697 מילים ,50 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

מדינת ישראל הינה מדינה דמוקרטית המחויבות לערכים של חופש ביטוי, זכות מידע שקיפות, הצבא הינו גוף לא דמוקרטי הכפוף לממשלה שנבחרה בבחירות דמוקרטיות. מעורבות והתערבות הורים בצבא תופעה שהתחילה בשנות ה-70 בעידודו של הצבא שביקש לחזק את הקשר עם החברה ובכך לחזק את החברה הצבאית. תופעה זו הביאה לשתי מגמות סותרות.הורות תומכת מול הורות מבקרת. מרידת חיילים, הצטרפות הורים, וגיוס תקשורת אלו הם ביטויים חדשים של הביקורת, אולם הם משרתים את החברה הצבאית היות והם מתקיימים במסגרת השיח הצבאי ומדגשים את גבולותיו וחוקיו. בנוסף הורים שכולים מבקרים את הצבא ואת מדיניותו ודורשים מהצבא ומהמדינה דין חשבון על פעולותיהם. האמון של הורים שכולים בצבא ובפרט בוועדות החקירה שהצבא ממנה לבדיקת מחדליו, קטן עם השנים ומביא לכך שהורים שכולים, לא מאמנים לצבא ורוצים שהשכול יהיה עניינם הפרטי, בעוד שהמדינה נאבקת בהפרטת השכול ומכאן עולה שאלת המחקר:
האם מעורבות הורי חיילים משפיעה על גישת הצבא באופן הנצחת השכול ואם כן באיזה אופן?

מתודולוגיית העבודה- אבחן שני מקרי בוחן: אסון צאלים ב ואסון המסוקים אשר באמצעותם אנתח את ההשפעה של הורים על הנצחת השכול.
תיחום הזמן של המחקר הינו מ- 1983 עד 2010.

בשלב זה אטען שישראל עברה שינוים בחברה מחברה צבאית הגמוניית לחברה אזרחית. השינוי החברתי שחל משפיע על התייחסות הצבא לשכול ולדרישות הורים שכולים להנצחת יקיריהם.
בחלק מהמקרים הצבא מיישר קו עם דרישות הורים שכולים ובמקרים אחרים הצבא נלחם כנגד הורים שכולים והמאבק מגיע לשערי בית המשפט. לדעתי בטווח הרחוק הצבא יאלץ להתגמש יותר עם דרישת ההורים השכולים באופן הנצחת השכול במתן ביטוי אישי מתוך הסתמכות על חוק יסוד כבוד אדם וחירותו.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 - יחסי צבא וחברה
פרק 2 - תפיסת השכול בחברה הישראלית
פרק 3 - הצגת מקרי בוחן
מקרה בוחן 1: אסון צאלים.
מקרה בוחן 2: מקרה אסון המסוקים.
פרק 4 - מענה לשאלת המחקר תוך הצגת שינויים בתפיסת השכול
פרק 5 - סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה.

קטע מהעבודה:

חלו תמורות רבות ביחס החברה האזרחית להקרבת חיילים למען ביטחון המדינה. החברה האזרחית החלה עם קום המדינה לקבל את "הנופלים" כחלק מהאתוס הלאומי, ההקרבה למען הקולקטיב נתפסה כ"מחיר" ראוי ומוערך, אשר נתפס כמחיר לאומי כללי יותר מאשר מעשי.
החל משנות השמונים, כחלק משינוי בחברה הישראלית בתחומים שונים, חל שינוי גם בדפוסי הנצחה.

תגים:

שכול · צבא · אסון המסוקים · אסון צאלים · מלחמת לבנון · מלחמות · צבא · מילטריזם · הנצחה · זיכרון · החברה הישראלית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הנצחת השכול והשפעת הורים", סמינריון אודות "הנצחת השכול והשפעת הורים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.