היישום אינו מחובר לאינטרנט

זיהוי היסטורי וארכיאולוגי של כפר סבא

עבודה מס' 069607

מחיר: 96.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מקורות היסטוריים וארכיאולוגיים הממקמים את עמק כפר סבא והעיר כפר סבא של היום על המפה ההסטורית של ישראל.

2,542 מילים ,14 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

כפר סבא של ימינו הינה עיר מרכזית בדרום השרון, בפתח עמק המרזבה, המאכלסת כ-100 אלף תושבים בקירוב. תולדותיה אינם מתחילים בייסוד המושבה היהודית בשם זה ב-1903 ואין לראות בה ובשמה הנוכחי המשך ליישוב הערבי כפר סאבא, שהתקיים עד 1948, בשולי המושבה ממזרח. לכפר סבא הסטוריה רבת שנים הנמשכת למעלה מאלפיים שנים ברציפות והיא נזכרת במקורות הסטוריים רבים. בשנת 1972 הוחל במעקב שיטתי אחר שרידיה הקדומים, נערכו חפירות שהעלו מידע ארכיאולוגי עשיר ויחד עם המקורות ההסטוריים, הם מאפשרים לשחזר את תולדותיה.
בעיר דהיום, מצויים 3 אתרים ארכיאולוגיים: תל כפר סבא הקדומה (ה'ערבית'), קבר בנימין (נבי ימין) במזרח וח'רבת סאביה במערב. לאתרים קבר בנימין, תחנת דרכים שמתוארכת לתקופה הרומית וחשיבותה רבה, וח'רבת סאביה שמתוארכת למאה ה-3 לספירה והוקמה בגבעות החמרה4 במסגרת התיישבות חקלאית-תעשייתית, חשיבות מכרעת ומשמעות רבה בהתפתחות תחומה של העיר כפר סבא הקדומה. עם זאת, עקב ריבוי המקורות ההסטוריים והממצאים, אציג בעיקר את אלו הקשורים ישירות בתל כפר סבא הקדומה שהיא במרכז ענייננו.

העבודה אינה כוללת תוכן עניינים או מבוא אלא מובאת בצורת מאמר סיכומי ממצה.

קטע מהעבודה:

וילנאי (1956) גם הוא, זיהה את כפר סבא עם הכפר הערבי מהתקופה העות'מנית שניטש במלחמת העצמאות. עם זאת, רוב החוקרים דאז (meisler, 1935; אבי-יונה, 1962; ועוד) נוטים לזהות את כפר סבא עם ח'רבת סאביה, כנראה בעיקר בגלל המחסור בשרידים עתיקים באיזור התל עליו ישב הכפר הערבי.

תגים:

גיאוגרפיה · ארכיאולוגיה · כפר סבא · שימור שם · זיהוי אתר · אנטיפרוס · איתור

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זיהוי היסטורי וארכיאולוגי של כפר סבא", סמינריון אודות "זיהוי היסטורי וארכיאולוגי של כפר סבא" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.