היישום אינו מחובר לאינטרנט

אונס בפגישה (דייט)

עבודה מס' 069589

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה של מספר גורמי מצב הקשורים לאונס כפי שהם נתפסים אצל קורבנות אונס.

8,105 מילים ,23 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

מקרים הקשורים להטרדה מינית ואונס הפכו להיות מרכזיים בשיח הציבורי הישראלי בשנים האחרונות, זאת בעקבות מעורבותם של אישים פוליטיים ואחרים במקרי אונס והטרדה מינית, או לפחות באשמה של מעורבות במקרים אלו. השאלות החברתיות ומשפטיות העולות מהדיון הציבורי בעניין זה נוגעות למעורבות של הקורבן במקרה, האחריות שלו, והאינטרס, אם קיים, להאשמת התוקף. השאלות הקשורות לענייני הטרדה מינית ואונס תמיד קשורות לגורמי מצב, כלומר למקום, לזמן, להתנהגות של הקורבן, לסיטואציה, ועוד. לאלו משמעות בקביעת חומרת האשמה, אם בכלל.
עבודה זו תעסוק בבחינה של מספר גורמי מצב הקשורים לאונס כפי שהם נתפסים אצל קורבנות אונס, בעיקר אתמקד בגורמי שיכרות, לבוש, והמקום בו התרחש האירוע, כאשר הקורבן הכיר\ה את התוקף, והמקרה ארע במהלך או אחרי פגישה\ דייט.

במהלך עבודה זו אציג מספר גורמי מצב נוספים היכולים לשמש כגורמי סיכון למקרי אונס בפגישה (בה יש היכרות מוקדמת בין השניים), כאשר בדיקת הרלוונטיות שלהם תהיה דווקא מנקודת מבט של קורבנות אונס. כלומר, מטרת העבודה לבדוק כיצד תופסים קורבנות אונס את המשקל של גורמי מצב שונים לאונס. ארבעה היבטים נבדקו: 1) שימוש באלכוהול; 2) לבוש חושפני ומגרה; 3) המקום בו התרחש האונס (בטריטוריה של התוקף או הקורבן); 4) הבדלים מגדריים בדיווח על אונס. על מנת לענות על כך יוצגו מספר שאלונים לקורבנות אונס אשר הסכימו להשתתף במחקר והממצאים יוצגו בהתאם.

מחקר זה חשוב היות וכאמור, מקרי אונס ו הטרדה מינית, למרות החוקים שמטרתם למנוע אותם והמודעות הציבורית לנושא, עדיין מתרחשים סביבנו. וכמו שנאמר לעיל, להם השפעה ארוכת טווח ועמוקה על הקורבנות המתקשים להשתקם. הבנת האופן בו תופסים קורבנות אונס את גורמי הסיכון לאונס תסייע להרחבת הידע בנושא ולקביעת מדיניות חינוכית בנושא שתסייע להורים, מחנכים ומטפלים להתמודד עם הנושא, לזהות קורבנות פוטנציאלים, למנוע ולטפל בהם.
בסקירת הספרות יוגדרו גורמי המצב\ סיכון למקרי אונס כפי שהם עולים ממחקרים שנעשו בתחום, בנוסף להגדרת התופעה, מאפייניה ומממדיה בעולם המודרני. לאחר הצגת הממצאים אשר עלו מהשאלונים בהם השתתפו קורבנות אונס יובא דיון אשר יסכם את הדברים, יציג מסקנות והצעות למחקרי המשך.

תוכן עניינים :
מבוא
סקירת ספרות
פרק 1: הטרדה מינית:
הטרדה מנית של נשים
גברים כקורבנות של הטרדה מינית ואונס
פרק 2: אונס בפגישה:
אונס בפגישה
נסיבות האונס
פרק 3: מיתוסי האונס
תפיסות חברתיות לגבי אונס נשים
מיתוסי אונס לגבי גברים ועל ידי נשים
תפיסות חברתיות לגבי האחריות האישה

שיטה
משתתפים
כלי מחקר
הליך המחקר
ממצאים
רציונל המחקר
דיון
מקורות

קטע מהעבודה:

עד כדי כך נפוצה בעולם הפלישה למרחב הפרטי של נשים, עד כי רק במיעוט קטן של תרבויות לא נצפתה תוקפנות מסוג זה (מור, 2009). הצורות הנפוצות והחמורות ביותר של אלימות כלפי נשים כוללות את הטרדה מינית ואונס (Pina, Gannon Saunders &, 2009).

תגים:

הטרדה מינית · אונס · פגיעה מינית · אלימות מינית · התעללות · אלימות · עברייני מין · עבירות מין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אונס בפגישה (דייט)", סמינריון אודות "אונס בפגישה (דייט)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.