היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הגירת היהודים מרוסיה לאמריקה על עולמם

עבודה מס' 069491

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד השפיעה ההגירה על עולמם החברתי, תרבותי והדתי של המהגרים.

8,971 מילים ,17 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בחלקה הראשון של העבודה אתמקד בנסיבות ההגירה ההמונית של יהודי מזרח אירופה, אסקור את גורמי הדחיפה ממזרח אירופה ואת גורמי המשיכה לארה"ב, תוך בחינת התקופה שלפני מאורעות "סופות בנגב", אסביר את המאורעות שאפשרו באותה עת הגירה לארה"ב, ואבחן מדוע דווקא בתקופה זו הייתה הגירה כה גדולה לארה"ב.
במרכז עבודתי עומדת השאלה: "כיצד השפיעה ההגירה על עולמם החברתי, תרבותי והדתי של המהגרים"? מהגרים באופן כללי מתמודדים עם קשיים אובייקטיבים כמו קשיי שפה, פרנסה, קושי תרבותי, התפוררות המוכר, הצורך לאמץ נורמות וערכים חדשים בנושא דת ומשפחה, וכמו כן זרות ועוינות. גם המהגרים היהודים נתקלו בקשיים אלו, אבל בניגוד לקבוצות מהגרים אחרות, הם מצליחים להקל על קליטתם באמצעות דפוס קליטה ייחודי להם: דפוס קליטה שמדבר מצד אחד על קליטה אישית פרטית של כל אחד מהם, ומצד שני דפוס של יצירת קהילה יהודית בעלת מוטיבים ייחודים. מרבית המהגרים היו אנשים צעירים ובריאים יחסית, שעצם אקט ההגירה שביצעו מראה על מידה של תזוזה ותושייה. המהגר היהודי לא ניהל את מאבק הקליטה בעצמו, אלא כקבוצה, ודבר זה לכשעצמו היווה להם יתרון. עצם הזיכרון הקולקטיבי של הנדודים היה בו כדי להקל על אקט ההגירה. כמו כן הם נהנו מניסיון קולקטיבי ממושך של בני עמם בעזרה הדדית והפעלת רשתות תמיכה.
בחלקה השני של העבודה אתאר ואנתח את קליטת המהגרים היהודים בארה"ב בתחומי הכלכלה, החברה, התרבות והדת. תהליך ההגירה היה כרוך בטלטלה נפשית ובחבלי קליטה קשים, וגרם לבעיה חברתית חמורה שערערה גם את שלוותם של היהודים הוותיקים.
תרומה נכבדת לעבודה זו יש למאמרה של שבורה דבורק "מצבם הבריאותי של מהגרים יהודים באיסט סייד התחתון של ניו יורק", מאמר המתאר את חיי המהגרים הקשים, תנאי העבודה ותנאי המגורים. בנוסף, הספר "יהודי ארה"ב" של אריה גרטנר ויונתן ד' סרנה היה לי לעזר רב, שכן מאמרים ממנו שימשו לי לקבלת אינפורמציה רבה להבנת קליטת המהגרים בתחומי החיים השונים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מצבם של יהודי רוסיה במחצית השנייה של המאה ה- 19
3. ההגירה לאמריקה - גורמי דחיפה ומשיכה
4. הקליטה הכלכלית באמריקה
5. הקליטה החברתית תרבותית
5.1 התבוללות ונישואי תערובת
5.2 מקומה של האם - האישה היהודיה
5.3 איגודי הפועלים
5.4 תרבות היידיש
6. הקליטה הדתית
7 סיכום
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לאחר ששטחה של רוסיה התרחב, לא יכלה הממשלה לגרש את היהודים והקציבה להם שטח מחיה שרק בו הם יכולים לגור, שטר זה נקרא "תחום המושב". זו הייתה גזירה אכזרית ביותר, שנגזרה על היהודים בשנת 1791, בפקודת המלכה הרוסית קטרינה השנייה. לא פעם השתנה התחום, כך שגבולותיו צומצמו, וזאת על אף גידולה של האוכלוסייה היהודית(3). היקפו של "תחום המושב, מבחינה גיאוגרפית כלל פלכים מועטים באוקראינה, פולין ורוסיה הלבנה.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הגירת היהודים מרוסיה לאמריקה על עולמם", סמינריון אודות "השפעת הגירת היהודים מרוסיה לאמריקה על עולמם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.