היישום אינו מחובר לאינטרנט

אגורפוביה

עבודה מס' 069489

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסבר כללי, גישות שונות למקורה וכן גישות שונות לטיפולה.

9,894 מילים ,24 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

הפרעת האגורפוביה הינה אחד מנושאי ההפרעות המעסיקות הרבה תיאורטיקנים בשנים האחרונות, בעבר היא אובחנה כחלק מחרדות כלליות אך עם השנים ושהבינו יותר את מהותה וששכיחותה עלתה היא אובחנה כחרדה נפרדת לכל דבר. האגורפוביה או בשמה השני בעת חוצות מגיעה לרוב עם הפרעת הפאניקה שאת ייחוסה נראה הרבה בהמשך העבודה.
עבודה זו מחולקת לארבעה פרקים:
הפרק הראשון "מהי אגורפוביה" עוסק תחילה בהגדרת תופעת האגורפוביה באופן כללי: בהתפתחות האגורפוביה, תחילה ותסמיניה. כמו כן ישנו פירוט של הקריטריונים לאבחון ההפרעה על פי ה-DSM IV וכן ייחוסה של הפרעת האגורפוביה להתקפי אימה/פאניקה.
הפרק השני "הסבר על פי גישות שונות להפרעת האגורפוביה" עוסק במתן הסבר מפורט להפרעת האגורפוביה על פי הגישות המרכזיות השונות המקובלות. גישות אלה הן: הגישה הביולוגית, הגישה ההתנהגותית-קוגניטיבית והגישה הפסיכו דינאמית-כל גישה מתארת את התפתחות ההפרעה מהאספקט שלה.
הפרק השלישי "דרכי טיפול להפרעת באגורפוביה" עוסקת במתן הסבר על הטיפולים האפשריים לטיפול בהפרעת האגורפוביה, ישנם 4 טיפולים מרכזיים: טיפול תרופתי, טיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT) והטיפול הביהביוריסטי ,EMDR, ודוגמא לטיפול הפסיכו דינאמי.
הפרק הרביעי "הבחנה בין חרדה חברתית לאגורפוביה" נותן פן אחר לעבודה. הוא עוסק בהשוואה בין שתי החרדות שדומות אך עם זאת שונות, בחרתי בהפרעה נוספת זו כי קל להתבלבל ולפרש התנהגות כגון פחד להימצא במקום עם אנשים כהפרעה הראשונה במקום השנייה. בפרק זה ישנו הסבר על רקע החרדה החברתית, על השוני בין שתי ההפרעות ומחקר המבסס זאת.

תוכן עניינים:
מבוא
תקציר
פרק 1 - מהי אגורפוביה?
פרק 2- הסבר על פי תיאוריות שונות להפרעת האגורפוביה
פרק 3- טיפול להפרעת האגורפוביה
פרק 4- הבחנה בין חרדה חברתית לאגורפוביה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שאלות אלה מטרידות את התיאורטיקנים המנסים להסביר את מקורן של ההפרעות הנפשיות. האגורפוביה זכתה לתשומת לב רבה וניתן לראות ממספרם הרב של הספרים והפרסומים בנושא (habless & Goldstein, 1982; Dupont, 1982; Emmelkamp, 1982; Guidano & Liotti, 1983; Kliein & Rabkin, 1981; Marks, 1969; Thorpe & Burns, 1983)

תגים:

פחדים · חרדות · פוביות · ציבוריים · חרדה חברתית · פסיכופתולוגיה · נוירוזה · נפש

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אגורפוביה", סמינריון אודות "אגורפוביה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.